کد خبر: ۳۲۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
ممکن است تا ۱۰۰,۰۰۰ نیروی نظامی کره شمالی برای تقویت ارتش ولادیمیر پوتین به اوکراین اعزام شوند. یک کارشناس نظامی سرشناس در مسکو، سرهنگ رزرو ایگور کوروچنکو، در این باره به تلویزیون دولتی این کشور گفته است: «نباید در پذیرش دستی که توسط کیم جون اون به سمتمان دراز شده تردید کنیم».
ناطقان: ممکن است تا ۱۰۰,۰۰۰ نیروی نظامی کره شمالی برای تقویت ارتش ولادیمیر پوتین به اوکراین اعزام شوند. یک کارشناس نظامی سرشناس در مسکو، سرهنگ رزرو ایگور کوروچنکو، در این باره به تلویزیون دولتی این کشور گفته است: «نباید در پذیرش دستی که توسط کیم جون اون به سمتمان دراز شده تردید کنیم». کره شمالی از طریق «کانال های دیپلماتیک» به وضوح اعلام کرده است که علاوه بر اعزام بنا کمک برای ترمیم خسارت های جنگی، آماده است تا نیروی نظامی قابل توجهی را در اختیار روسیه بگذارد. رهبر کره شمالی پیشنهاد داده است که بیش از ۱۰۰,۰۰۰ نیروی نظامی را برای مبارزه با نیروهای اوکراینی به مناطق دونتسک و لوهانسک اعزام کند، جمهوری های خودخوانده تحت حمایت ولادیمیر پوتین که کیم جونگ اون پیش تر استقلال آن ها را به رسمیت شناخته بود.

اکنون بیش از هشت سال است که مناطق شرقی دونتسک و لوهانسک که با نام دونباس شناخته می شوند تحت کنترل نیروهای جدایی طلب تحت حمایت مسکو هستند. در گزارشی که توسط یک خبرگزاری دولتی روسیه منتشر شده، چنین آمده است:«این کشور آماده است تا ۱۰۰,۰۰۰ نفر از سربازانش را به دونباس منتقل کند. پیونگ یانگ خواهد توانست که واحدهای عملیاتی اش را به دونباس منتقل کند». در مقابل، کره شمالی خواستار دریافت گندم و انرژی برای بهبود اوضاع اقتصادی ورشکسته کشورش است. این ادعا توسط کوروچنکو تایید شده که گفته است: «گزارش هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ۱۰۰,۰۰۰ داوطلب اهل کره شمالی آماده اند بیایند و در این درگیری شرکت نمایند».

از او پرسیده شد که در شرایطی که در کره شمالی باید اطاعت مطلق و محض از رهبر کشور وجود داشته باشد آیا داوطلب شدن برای جنگ در اوکراین معنی دارد یا خیر، این شخصیت طرفدار کرملین گفته است که مردم کره جنوبی «انعطاف پذیر و متواضع» بوده و مهم ترین چیز است که انگیزه دارند. او خطاب به مخاطبان برنامه گفت: «اگر داوطلبان کره شمالی با سیستم های توپخانه ایشان، تجربه بالا در جنگ های ضدآتشبار و سیستم راکتی پرتاب چندگانه کالیبر بالا که در کره شمالی تولید شده اند، بخواهند در این درگیری مشارکت کنند، خب بیایید به خواست داوطلبانه آن ها چراغ سبز نشان دهیم. اگر کره شمالی میل خود برای محقق کردن وظیفه بین المللی اش برای مبارزه علیه فاشیسم اوکراینی را نشان داده است، باید به آن ها اجازه این کار را بدهیم».

در این اثنا، کوروچنکو مدعی شده است، که روسیه باید به مشارکت در تحریم های بین المللی علیه کره شمالی پایان دهد. خبرها در مورد مشارکت کره شمالی در جنگ اوکراین در شرایطی است کهروسیه در تقویت نیروهای خود در میدان نبرد با مشکل مواجه شده و برخی منابع غربی از استفاده از زندانیان به عنوان سرباز در جنگ خبر می دهند. کوروچنکو که از طرفداران سرسخت ولادیمیر پوتین و سیاست های کرملین است می گوید که روس ها نباید از آرمان خود برای از بین بردن اوکراین به عنوان یک دولت مستقل شرم داشته باشند: «اینجا گفته شد که روسیه می خواهد اوکراین را از نقشه جهان محو کند. اینطور نیست. ما در حال نابود کردن یک پروژه ضد روسی از نقشه ژئوپلتیک جهانی هستیم»



منبع: روزیاتو
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین