کد خبر: ۳۲۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳
زوجه در صورت ضرب و شتم توسط همسرش می‌تواند درخواست عسر و حرج زوج را دهد.
ناطقان: با سلام، بنده دارای دو فرزند هستم شوهرم یک سالی میشه که با من رابطه ندارند و اینکه پای زن دیگری در میان میباشد که با او رابطه برقرار میکند و موضوع دیگر که بنده را مورد ضرب و شتم قرار میدهد راه حل برای طلاق از همسرم چیه؟

پاسخ کارشناس: می‌توانید نسبت به طرح شکایت کیفری مبنی بر ضرب و شتم اقدام کنید و بعد از اثبات موضوع، بر اساس حکم صادره که نشان دهندهٔ عسروحرج می‌باشد برای طلاق اقدام کنید.

در خصوص عسر و حرج باید بیان داشت مطابق رای شماره ۹۰۰۹۹۸۷۱۶۲۳۰۰۹۱۱ دیوان عالی کشور، نظریه پزشکی قانونی مبنی بر وضعیت روحی و روانی تکانشگری و پرخاشگری زوج مادام که این وضعیت، ظهور و بروز عینی به نحوی که موجب سوءرفتار شود، نداشته و یا سبب مخاطره مستمر برای زوجه در زندگی مشترک نباشد؛ فی نفسه دلیل عسر و حرج نیست.

از طرف دیگر باید بیان داشت مطابق رای شماره ۹۳۰۹۹۸۰۲۴۲۹۰۰۷۴۰ صادره از دادگاه تجدیدنظر استان تهران، استناد به محکومیت جزائی زوج، مستلزم «اجرای» مجازات مورد حکم است؛ بنابراین محکومیت تعلیقی زوج به شلاق، موجب تحقق وکالت زوجه در طلاق نیست.

از طرف دیگر مطابق رای شماره ۹۲۰۹۹۸۲۲۱۰۱۰۱۰۸۸ صادره از دیوان عالی کشور، ارتباط نامشروع رفتار خلاف شأن و حیثیت خانوادگی محسوب شده و از موارد تحقق وکالت زوجه در به استناد سوء رفتار زوج محسوب می‌شود.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین