کد خبر: ۳۲۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
اسرائیل یک فرمانده فلسطینی را مورد هدف قرار داد و به شهادت رسید.
ناطقان: "خالد منصور" از فرماندهان نظامی گروه "جهاد اسلامی" در حمله ارتش اسرائیل به ساختمان مسکونی شهر رفح در جنوب منطقه غزه به شهادت رسید.

  در این حمله ۸ نفر شهید و تعدادی زخمی شدند.

 این دومین فرمانده فلسطینی از گروه جهاداسلامی است که در چند روز اخیر در حملات اسرائیل به شهادت می رسد. قبل از این هم اسرائیل در حمله به یک برج مسکونی در غزه، "تیسیر الجعبری" از فرماندهان ارشد شاخه نظامی گروه جهاد اسلامی ( سرایا القدس/ گردان های قدس) را به شهادت رساند.

 "خالد منصور" از فرماندهان نظامی گروه "جهاد اسلامی" در حمله ارتش اسرائیل به شهر رفح در جنوب منطقه غزه به شهادت رسید.

شهادت یک فرمانده فلسطینی در حمله جدید اسرائیل

در سه روز اخیر، ارتش اسرائیل بارها غزه را بمباران کرده است. در مقابل، گروه جهاد اسلامی نیز بیش از 350 راکت و موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده است.

شلیک موشک و راکت  جهاد اسلامی از غزه به سمت اسرائیل، باعث به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرها و شهرک های اسرائیل شد و شمار زیادی به پناهگاه ها رفتند.

در حملات چند روز اخیر اسرائیل به منطقه غزه نزدیک به 30 نفر شهید شدند که شماری غیرنظامی از جمله یک دختر 5 ساله به نام آلا در میان آنها دیده می شود.

وزارت بهداشت دولت حماس در غزه اعلام کرد در حملات چند روز اخیر اسرائیل به این منطقه، 32 نفر شهید شدند که 6 کودک در میان آنها دیده می شود. همچنین تعداد مجروحان 215 نفر است.

هنوز گروه حماس وارد جنگ علیه اسرائیل نشده است و اسرائیل هم از هدف قراردادن مواضع و مقامات گروه حماس خودداری کرده است.

منطقه غزه در کنترل دولت حماس است. این دولت با دولت فلسطین به رهبری محمود عباس (تشکیلات خودگردان) مستقر در کرانه باختری، متفاوت و جداست. منطقه غزه و کرانه باختری جدا از یکدیگرند و ارتباط زمینی با یکدیگر ندارند. رفت وآمد میان کرانه باختری و منطقه غزه نیازمند عبور از اسرائیل است.

این حملات در حالی است که دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین (زیاد نخاله) هم اکنون در تهران به سر می برد و با مقامات ایرانی دیدار می کند.

قبل از این نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه گفته بود: وضعیت در غزه به شدت خطرناک است و از همه طرف ها می خواهم از افزایش تنش ها خودداری کنند. از افزایش تنش در غزه از جمله هدف قرار گرفتن یکی از فرماندهان جهاد اسلامی احساس نگرانی می کنم.

هم اکنون رایزنی ها از طریق مصر و قطر و سازمان ملل متحد برای میانجیگری و برقراری صلح میان اسرائیل و جهاد اسلامی در جریان است اما تاکنون بی نتیجه بوده است.

ارتش اسرائیل همچنین رفت و آمد به شهرک های اسرائیلی نزدیک غزه را نیز محدود کرد.

در منطقه غزه به مساحت 360 کیلومتر مربع، حدود 2.3 میلیون نفر زندگی می کنند. غزه،پرتراکم ترین منطقه جهان است.

این منطقه از دو طرف با اسرائیل مرز زمینی دارد. یک طرف ساحل دریای مدیترانه و یک طرف با مصر مرز زمینی دارد. سواحل غزه در دریای مدیترانه از سوی ارتش اسرائیل بسته شده است. اسرائیل از سال 2007 تاکنون محاصره زمینی، دریایی و هوایی علیه غزه اعمال می کند.

"تیسیر الجعبری" از فرماندهان نظامی گروه فلسطینی "جهاد اسلامی" که در حمله اسرائیل به غزه به شهادت رسید



نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین