کد خبر: ۳۲۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۲
متاسفانه بسیار دیده ایم که با فوت یکی از والدین و وجود فرزند، پدر و مادری که در قید حیات است با توجه به اختلافات با خانواده همسر مانع حق ملاقات پدربزرگ و مادربزرگ با نوه می شود. مثلا شوهر فوت کرده است و همسر او مانع ملاقات فرزند خردسال (نوه) با پدربزرگ و مادربزرگ پدری می شود.
ناطقان: در این پرونده خواهان خانم ن.ن فرزند ص. به طرفیت خوانده خانم ص.ع. فرزند الف. به خواسته تعیین حق ملاقات نوه پسری (دختر بچه ۸ ساله به نام ر.) اقامه دعوی نموده است، نظر به ملاحظه دادخواست تقدیمی و ضمایم پیوست از جمله رونوشت سند نکاحیه و شناسنامه و احراز رابطه زوجیت فی ما بین متداعیین و احراز رابطه (مادربزرگ با نوه پسری) و استماع اظهارات خواهان و مصون باقی ماندن دعوی مطروحه را مقرون به صحت تشخیص و با استناد ماده ۱۱۷۴ قانون مدنی و ماده ۱۴ قانون حمایت خانواده حق ملاقات هفته ای ۲۴ ساعت عصر روزهای پنجشنبه ساعت ۱۷ تا عصر روزهای جمعه ساعت ۱۷ برای خواهان تعیین و اعلام می گردد. خوانده (مادر) ملزم است موجبات ملاقات را برای خواهان (مادربزرگ) فراهم نماید محل ملاقات در صورت عدم توافق محل سکونت فرزند مشترک و در صورت عدم توافق کلانتری محل سکونت طفل تعیین و اعلام می گردد. رای صادره غیابی و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل واخواهی در همین دادگاه و سپس ظرف بیست روز قابل اعتراض در دادگاه محترم تجدید نظر می باشد.

رای دادگاه تجدید نظر

در خصوص تجدید نظر خواهی خانم ص.ع. از دادنامه شماره ۹۲۰۲۰۰۰۴۰۰ مورخ ۹۲/۵/۷ شعبه محترم ۲۵۰ دادگاه خانواده که به موجب آن دعوی مطروحه خانم ن.ن به طرفیت تجدید نظر خواه به خواسته ملاقات نوه پسری به نام ر. متولد ۱۳۸۴ هجری شمسی که در پرونده کلاسه ۹۲۰۲۳۸ حکم به ملاقات به شرح دادنامه تصدیر گردیده وارد نمی باشد اما با توجه به این که خواهان بدوی در استان البرز ساکن می باشد و تجدید نظر خواه در استان تهران سکونت دارد لذا با توجه به مراتب طفل مورد ملاقات با فوت پدر در حضانت مادر قرار گرفته است دادگاه با رعایت ماده ۳۵۱ از قانون آیین دادرسی مدنی مدت ملاقات را از هفته ای ۲۴ ساعت به هر ماه دو ساعت با توافق طرفین پرونده و یا در کلانتری محل سکونت مادر (خانم ص.ع) تقلیل داده و با رد اعتراض معترض دادنامه معترض عنه با اصلاح یاد شده در استناد به ماده ۳۵۸ از قانون آیین دادرسی مدنی تایید می گردد. این رای به موجب ماده ۳۶۵ از قانون دادرسی یاد شده قطعی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین