کد خبر: ۳۲۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۸
طلاق یکی از راه های انحلال نکاح و پایان رابطه زوجیت می‌ باشد که مطابق قانون منحصرا حق مرد می ‌باشد یعنی رضایت زوجه (زن) در اجرای صیغه طلاق ملاک نیست و مرد می‌ تواند هر زمان که بخواهد و به هر دلیلی همسر خود را طلاق دهد.
ناطقان: اما قانون در موارد محدودی برای زن نیز امکان درخواست طلاق را در نظر گرفته است. به این صورت که شرایطی در قانون معین شده است که اگر زن بتواند وجود هر یک از آن شرایط و مواردی که باعث سختی زندگی مشترک شده است را اثبات کند می‌ تواند از همسر خود طلاق بگیرد.

 

√ خیانت مرد نیز یکی از شرایطی است که برای زن حق طلاق ایجاد می ‌کند.

 

طلاق از مرد خیانتکار

 

می‌ دانید که طلاق از جمله حقوق مرد می باشد که به طور مطلق می تواند به هر دلیلی همسر خود را طلاق دهد. اما در قانون مدنی در موارد محدودی زن نیز می‌تواند درخواست طلاق داده که قاضی با بررسی موضوع حکم بر طلاق صادر می ‌کند.

 

√ چنانچه دلیل محکمه پسندی از سوی زوجه برای طلاق ارائه شود و ثابت شود که ادامه زندگی و تداوم زوجیت برای زن همراه با سختی و مشقت است، حتی اگر شوهر مخالفت کند، دادگاه حکم طلاق میدهد.

 

√ خیانت شوهر از جمله مواردی که زوجه میتواند با استناد به آن درخواست طلاق دهد. زیرا خیانت مرد باعث می شود که ادامه زندگی مشترک برای زن همراه با عسر و حرج و سختی همراه شود. خیانت از سوی زوج به دو صورت ممکن است اتفاق بیفتد:

 

| ازدواج مجدد و تجدید فراش مرد بدون اجازه همسر اول (ازدواج موقت یا دائم)

 

| رابطه نامشروع مرد با شخص دیگر

 

√ به موجب قانون ازدواج مجدد مرد مشروط به اجازه همسر اول می باشد بنابراین اگر مردی بدون اطلاع و اجازه همسر اول خود مجدد با زن دیگری ازدواج کند، زن (همسر اول مرد) میتواند با استناد به این موضوع تقاضای طلاق کند.

شوهرم خیانت کرده میخوام طلاق بگیرم, وکیل طلاق, مشاوره حقوقی تلفنی, وکیل, مشاوره حقوقی طلاق, وکیل طلاق توافقی, شماره وکیل

√ در این خصوص تفاوتی میان ازدواج موقت ( که در عرف با عنوان صیغه به کار برده می شود ) و عقد دائم وجود ندارد.
ترک انفاق | مجازات عدم پرداخت نفقه زن

 

√ همچنین در صورتی که مرد متاهلی مرتکب رابطه نامشروع شود، همسر او می تواند درخواست طلاق را به دادگاه مربوطه ارائه دهد. زیرا خیانت مرد به واسطه رابطه نامشروع از مصادیق سوء رفتار مرد می باشد همچنین رابطه نامشروع مرد مخالف با شان زوجه و حیثیت خانوادگی است.

 

راه های اثبات خیانت شوهر برای طلاق

 

√ پیش از این گفته شد که خیانت مرد چه از طریق ازدواج مجدد بدون اجازه همسر اول باشد چه با رابطه نامشروع، باعث می‌ شود که زن حق درخواست طلاق داشته باشد و با اثبات این موضوع دادگاه علیرغم مخالفت مرد، حکم به طلاق می دهد. نحوه اثبات خیانت مرد به طور کلی در شرایط مختلف به شرح زیر است:

 

| چنانچه مرد ازدواج مجدد به صورت دائم بدون اجازه همسر اول خود کرده باشد، اثبات آن کار دشواری نیست چرا که ازدواج دائم ثبت شده است و به راحتی می‌توان با استعلام ثبت احوال ثابت نمود.

 

| اثبات ازدواج مجدد مرد بدون اجازه همسر اول در حالی که ازدواج دوم موقت باشد، با سختی همراه است زیرا ممکن است به طور رسمی ثبت نشده باشد. اما چنانچه صیغه نامه رسمی وجود داشته باشد، برای اثبات خیانت شوهر کافی است.

 

| چنانچه خیانت مرد به واسطه رابطه نامشروع با فرد دیگری باشد، اثبات آن برای طلاق امر آسان نمی باشد زیرا اگر زن نتواند رابطه نامشروع همسرش را ثابت کند، زن مرتکب جرم قذف شده است. برای اثبات رابطه نامشروع مرد می توان به شهادت شهود (شهادت چهار مرد) استناد نماید.

 

∴ پرسش و پاسخ

 

آیا خیانت مرد می تواند دلیلی برای طلاق زن باشد؟

 

با توجه به توضیحاتی که داده ایم در صورت اثبات خیانت شوهر، زن می تواند طلاق را از دادگاه درخواست نماید.

 

در صورت اثبات ازدواج موقت ( صیغه کردن توسط مرد ) در دادگاه، آیا حکم به طلاق داده می شود؟

 

در صورت اثبات آن پاسخ به این سوال مثبت است.
برچسب ها: طلاق ، خیانت ، مرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین