کد خبر: ۳۲۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
شما می‌توانید حلوا را روی کیک برش خورده ماسوره بزنید و یا می‌توانید همانند عکس پهن و با پرک بادام تزیین کنید.
ناطقان: کیک حلوا برشی یکی از ایده‌‌های بسیار خوب از ترکیب حلوا و یک کیک ساده است که‌ می‌توانید به سادگی برای پذیرایی و مهمانی‌‌ها و مناسبت‌‌های نذری و مذهبی استفاده کنید. شما برای تهیه این کیک به سه مرحله نیاز دارید. باید ابتدا کیک و بعد شربت و در انتها حلوا را اضافه کنید و مواد را باهم ترکیب و به شکل دلخواه تزیین کنید. برای تهیه این کیک نیاز به یک قالب مستطیل دارید. شما‌ می‌توانید کیک را در ابعاد و اندازه‌‌های مختلف برش بزنید. با مجله دلتا همراه باشید.
مواد لازم برای تهیه کیک حلوا برشی

    تخم‌مرغ ۴ عدد
    شکر ۲/۳ پیمانه
    شیر ۱ پیمانه
    روغن ۱/۲ پیمانه
    وانیل ۱/۲ قاشق چای‌خوری
    بیکینگ پودر ۱.۵ مرباخوری
    آرد ۲.۵ پیمانه

مواد لازم برای تهیه حلوا

    آب ۱/۵ لیوان
    شکر ۱/۵ لیوان
    گلاب ۱/۲ فنجان
    زعفران مقداری
    آرد ۲ لیوان
    روغن ۱ لیوان

دستور تهیه کیک حلوا برشی
طرز تهیه کیک حلوا برشی
مرحله اول

ابتدا همه مواد را اندازه کنید و در دمای محیط قرار دهید. سپس فر را روشن کنید تا گرم شود. سپس تخم‌مرغ را با وانیل و شکر داخل یک کاسه بریزید و با دور تند همزن برقی بزنید تا کرم‌رنگ و حجیم شود و در ادامه شیر و روغن مایع را اضافه کنید و در حد ۳۰ ثانیه هم بزنید تا یکدست شود. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و روی مواد الک کنید و با لیسک هم بزنید. سپس در حد ۲۰ ثانیه با دور کند همزن برقی بزنید تا گلوله‌‌های آرد باز شود. یک قالب مستطیلی ۲۰*۳۰ یا ۳۰*۴۰ را انتخاب کنید. مایه کیک را داخل قالبی که کاغذ روغنی انداخته بریزید و در فر از قبل گرم‌شده به مدت ۴۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا کیک بپزد.
مرحله دوم

در ادامه کیک را از قالب خارج و کاغذ روغنی را جدا کنید و یک نایلون کف همان قالب مستطیل بیندازید و کیک را مجدد داخل قالب قرار دهید. برای تهیه شربت این حلوا باید شکر و آب و گلاب و زعفران را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا شکر حل شود. نیازی به قوام آمدن شربت نیست. سپس از روی حرارت بردارید و یک کاسه کوچک از مواد شربت را جدا کنید و کنار بگذارید.
طرز تهیه کیک حلوا برشی
مرحله سوم

در ادامه آرد را الک کنید و داخل یک تابه بریزید و ۴۰ دقیقه خوب تفت دهید تا آرد تغییر رنگ دهد و به رنگ دلخواه در بیاید. حتما حرارت متوسط باشد و زمانی که بوی خوش آرد بلند شد نوبت اضافه کردن روغن است. روغن را افزوده و مواد را هم بزنید تا یکدست شود. حرارت را کم کنید و شربت تهیه‌شده را اضافه کنید و سریع هم بزنید تا حلوا شکل بگیرد. حلوا را گهواره کنید و از روی حرارت بردارید.
مرحله چهارم

سطح کیک را با شربت خوب مرطوب کنید و حلوا را همان‌طور که داغ است روی کیک با کمک یک کاردک پهن کنید. با کمک نایلون حلوا را از قالب خارج کنید و رو سطح قرار دهید و با کمک یک چاقو اره‌ای دور تا دور آن را برش بزنید. سپس برش‌های مستطیلی بزنید و روی آن را تزیین کنید. اگر به دستور حلواهای خانگی علاقه دارید، تهیه حلوا شیر به روش مجلسی را بخوانید.
نکات کلیدی در تهیه کیک حلوا برشی

    حتما سطح کیک را صاف کنید تا کیک یکدستی داشته باشید و گنبدی نشود.
    هر چقدر آرد را بیشتر تفت دهید حلوای تیره‌تری خواهید داشت.
    میزان شکر شربت به ذائقه شما بستگی دارد و‌ می‌توانید آن را کم و زیاد کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین