کد خبر: ۳۲۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
درمان شکست عشقی از چه راهی امکان‌پذیر است؟ عشق یکی از عمیق‌ترین احساسات بشری است که می‌تواند مجموعه‌ای از احساسات و هیجانات قوی دیگر را برای فرد به همراه داشته باشد.
ناطقان: هرچقدر احساس عشق عمیق‌تر شود، شکست خوردن در آن نیز منجر به رنج شدیدتری خواهد شد. در این شرایط اگر فکری به حال خود نکنید ممکن است مشکلات روحی و عاطفی بسیاری سراغتان بیایند.
راهکارهای مقابله با شکست عشقی

برای اینکه بتوانید از پس این مرحله دشوار (شکست عشقی) از زندگی خود بربیایید، نیاز به کمک گرفتن از یک مشاوره روابط عاطفی برای درمان دارید. برای آگاهی از روش‌های درمان شکست عشقی تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
آیا سپری شدن زمان راه درمان شکست عشقی است؟

جواب این سوال هم می‌تواند مثبت باشد و هم منفی. در بسیاری از افراد روند کنار آمدن با شکست عشقی به طور طبیعی تا ۶ ماه طول می‌کشد و پس از این مدت، آن‌ها به پذیرش این مسئله می‌رسند و می‌توانند عملکرد عادی زندگی خود را از سر بگیرند. اما در برخی دیگر غم و اندوه رابطه از دست رفته همچنان باقی می‌ماند و هرچه می‌گذرد فرد بیشتر در خاطرات خود غرق می‌شود. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب هرگز این حرف‌ها را به همسر خود نگویید سر بزنید.

راهکارهای مقابله با شکست عشقی
بخشیدن از راهکارهای مقابله با شکست عشقی

گاهی اوقات رابطه عاطفی با اتفاق‌های ناخوشایندی به پایان می‌رسد. اتفاقاتی نظیر خیانت و دروغگویی علاوه بر احساس شکست، خشم و نفرت زیادی را به همراه می‌آورد. در این شرایط اگر می‌خواهید دچار آسیب‌های دراز مدت روحی نشوید باید به یک سری از خصایل دست پیدا کنید. بدون داشتن این خصوصیات درمان شکست عشقی برایتان دشوار خواهد بود. مهم‌ترین نکته‌ای که باید بدانید و به‌کار ببندید توانایی بخشش است.
صادقانه رابطه خود را مرور کنید

هرچند در ابتدای امر و در آغاز جدایی منطقی بودن آسان نیست اما پس از گذشت زمان سعی کنید نسبت به رابطه سابق خود واقع بین باشید. ارزیابی های بیش از حد احساسی نداشته باشید. اینکه شریک سابق را ایده ال سازی کنید و خاطرات خوش گذشته را به‌طور مداوم مرور کنید گنار آمدن با شکست عشقی را برای شما سخت‌تر می‌کند. برایا ینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب این نشانه‌ها عشق واقعی مردان را ثابت می‌کند سر بزنید.

راهکارهای مقابله با شکست عشقی
از خودتان مراقبت کنید

ارزشمندی شما به تصمیم دیگران مبنی بر ماندن یا رفتن از کنار شما وابسته نیست. بنابراین ترک شدن از سمت دیگران را به معنای بی‌ارزش بودن و دوست‌داشتنی نبودن خود برداشت نکنید. به جای نشخوارهای فکری بابت سرزنش خود از اشتباهاتی که انجام داده‌اید به این فکر کنید که چگونه می‌توانید خود را آرام کنید تا در این شرایط بحرانی احساس بهتری پیدا کنید.
یادداشت کردن عواطف و افکار از راهکارهای مقابله با شکست عشقی

نوشتن محتوای ناراحت کننده ذهنی روشی اثبات شده برای کاهش ناراحتی‌ها است. لازم نیست به فکر جملات و انشای حرفه‌ای دردل خود باشید. فقط سعی کنید غم و رنج خود را با زبان خود روی کاغذ بیاورید. تخلیه هیجانات و عواطف منفی کمک بسیاری به کنار آمدن با آن‌ها می‌کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین