کد خبر: ۳۲۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۳
ایزوفلاون‌های سویا ترکیبات بیواکتیو با ماهیت فنولیک هستند که به‌دلیل عملکرد فیتواستروژنی و آنتی‌اکسیدانی شناخته می‌شوند.
ناطقان: براساس نتایج مطالعات، ایزوفلاون‌ها در تعادل هورمونی، سلامت سیستم قلبی‌عروقی و محافظت در برابر پوکی‌استخوان نقش دارند. اما دریافت مرتب این ترکیبات فواید دیگری نیز برای بدن دارد.
بهبود علائم یائسگی

یکی از مهم‌ترین تاثیرات ایزوفلاون‌های سویا مربوط به یائسگی است. از این ترکیبات به‌عنوان مکمل برای کاهش بعضی علائم یائسگی مانند گرگرفتگی، افسردگی، خشکی واژن و اختلالات متابولیک استفاده می‌شود. علاوه بر این، مطالعات نشان می‌دهد که در مقابله با روند تحلیل توده استخوانی، کاهش فشار خون بالا و کنترل قند خون نیز نقش دارد.
تسکین روده تحریک‌پذیر

مصرف مکمل‌ ایزوفلاون‌های سویا برای افراد مبتلا به سندروم روده تحریک‌پذیر مفید است و می‌تواند بر کیفیت زندگی آنها تاثیر مثبتی داشته‌ باشد.
کنترل کلسترول بالا

ایزوفلاون‌های سویا تاثیر مثبتی بر سلامت سیستم قلبی‌عروقی دارند. در واقع، مصرف خوراکی‌های بر پایه سویا به کنترل کلسترول مضر خون یا LDL کمک می‌کنند که از همین‌رو برای سلامت قلب مفید هستند. این ترکیبات سطح کلسترول مفید خون یا HDL را نیز در حد مطلوب نگه می‌دارند.
پیشگیری از دیابت نوع ۲

مصرف ایزوفلاون‌های سویا در پیشگیری و درمان دیابت نوع ۲ نقش دارد. براساس مطالعات، این ترکیب گیاهی بر عملکرد مطلوب ارگان‌های موثر در بروز دیابت مانند پانکراس، کبد و بافت‌های شکم تاثیر می‌گذارد.
مقابله با پوکی استخوان

ایزوفلاون‌های سویا نقشی در درمان پوکی استخوان ندارند اما یکی از مکمل‌های موثر در پیشگیری از بروز این مشکل هستند. بررسی‌ها حاکی از ‌آن است که ایزوفلاون‌ها احتمال تحلیل استخوانی را کاهش می‌دهد و تشکیل توده استخوانی در زنان یائسه را تحریک می‌کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین