کد خبر: ۳۲۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۸
تفاوت‌های زن و مرد در بخش‌های مختلف سال‌ها متخصصان در زمینه روانشناسی و عصب‌شناسی را وادار به تحقیق و بررسی نمود.
ناطقان: شاید به نظرتان برسد که شوهرتان بی‎‌توجه است و به جزئیات دقت نمی‌کند، وقتی دارد کارش را انجام می‌دهد بداخلاق می‌شود. خانم شما همیشه می‌خواهد در مورد یک موضوع چندین بار صحبت کند یا وقتی به خرید می‌روید چند ساعت در بازار می‌گردد و در آخر از همان مغازه اول خرید می‌کند.
تفاوت های عجیب بین زنان و مردان

این تفاوت‌ها را اگر بشناسید و برخورد با آن را یاد بگیرید مطمئن باشید نه تنها باعث اختلاف بین شما و همسرتان نمی‌شود بلکه رابطه شما را جذاب‌تر هم می‌کند.
مردان در زمان ناراحتی چه می‌کنند؟

زمانی که مردان ناراحت می‌شوند، هرگز درباره موضوعی که ناراحت‌شان کرده، حرفی نمی‌زنند و به جای آن سکوت می‌کنند و به غار تنهایی خود می‌روند تا با فکر کردن درباره آن و در نظر گرفتن تمام جوانب امر راه‌حلی پیدا کنند. زمانی که راه‌حلی پیدا کرد، احساس بهتری پیدا می‌کند و از تنهایی‌اش بیرون می‌آید. اما اگر که نتواند آن را حل کند، کاری می‌کند که آن را فراموش کند برای مثال تلویزیون می‌بیند.

تفاوت های عجیب بین زنان و مردان
واکنش عجیب مردان در ناراحتی از تفاوت های عجیب بین زنان و مردان

در چنین مواقعی او نمی‌تواند به‌طور معمول و آن طور که شایسته همسرش است، نسبت به او توجه نشان دهد. اگر بتواند راه حلی برای مشکلش پیدا کند، بلافاصله احساس بهتری می یابد و از تنهایی‌اش بیرون می‌آید و دوباره آماده برقراری ارتباط با دیگران را دارد. اگر نتواند مشکلش را حل کند، گرفتار تنهایی‌اش می‌شود و برای رهایی از آن خود را مشغول مسائل جزیی مانند روزنامه، تلویزیون و غیره می‌کند. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب چگونه شکست عشقی را فراموش کنیم؟ سر بزنید.
واکنش زن‌ها نسبت به تنهایی مردان چیست؟

طبق مطالعات مراکز زناشویی در چنین مواقعی برای زن دشوار است زیرا که مرد در خود فرو رفته است و زن احساس بی‌اعتنایی می‌کند. حتی ممکن است که زن ناراحتی و پریشانی شوهرش را درک کند اما چون شوهرش حرف نمی‌زند، به اشتباه فکر می‌کند که او بی‌توجه است و توقع دارند که مثل خودشان درباره مشکلشان به راحتی صحبت کنند و به دلیل بی‌توجهی به زن رنجیده خاطر می‌شوند و ناراحتی‌ها و مشاجراتی ممکن است که اتفاق بیفتد. اما اگر زنان این رفتار را به درستی تفسیر کنند که این واکنش همسرش برای غلبه بر فشارهای روحی است نه نشان‌دهنده احساسش به او. می‌تواند به جای مخالفت با مرد با او همکاری کند تا به خواسته‌هایش برسد.

تفاوت های عجیب بین زنان و مردان
واکنش عجیب زنان در ناراحتی از تفاوت های عجیب بین زنان و مردان

اما زمانی که زنان ناراحت می‌شوند یا تحت فشار مسائل روزانه قرار می‌گیرند، برای تسکین ناراحتی خود به دنبال فرد مورد اطمینانی می‌گردد تا درباره مسائل روزی که سپری کرده، مفصل با او حرف بزند. زمانی که ناراحتی شان را با دیگران در میان می‌گذارند، به‌طور عجیبی آرامش پیدا می‌کنند.
واکنش مردان به حرف زدن زنان چیست؟

زمانی که زن‌ها درباره مشکلاتشان حرف می‌زنند، مردها معمولا نمی‌خواهند گوش بدهند. در چنین شرایطی مرد تصور می‌کند زن درباره مشکلاتش با او صحبت می‌کند چون او را مسئول می‌داند. از این موضوع اطلاع ندارد که زن با او صحبت می‌کند تا احساس بهتری پیدا کند و نمی‌داند که اگر فقط به حرف‌های همسرش گوش دهد، همسرش قدردان خواهد بود. مردان به دو دلیل درباره مشکلاتشان صحبت می‌کنند یا می‌خواهند کسی را سرزنش کنند یا خواهان توصیه و راهنمایی هستند.

ولی این دید در زنان وجود ندارد و زمانی که مردها راه‌حل‌هایی را به زن ارائه می‌دهند و زن به آرامش نمی‌رسد. مرد تصور می‌کند که پیشنهادهایش مورد قبول او نیست و احساس قدرناشناسی و ناسپاسی می‌کند. یا اینکه مردان احساس می‌کنند که مورد حمله واقع شده‌اند و به دفاع از خود می‌پردازند و در نتیجه زن بیشتر ناراحت می‌شود. مرد این را نمی‌داند که زن احتیاجی به توضیح و تفسیر ندارد بلکه نیاز دارد همسرش احساسات او را درک کند و فقط به حرف‌هایش گوش دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین