کد خبر: ۳۲۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
نفتکش حامل نفت ترش آمریکا هفته گذشته برای نخستین بار در بندر روستوک آلمان تحویل داده شد.
ناطقان: اتحادیه اروپا قصد دارد تحریم واردات نفت از روسیه را در پنجم دسامبر به اجرا بگذارد و بر همین اساس، تلاش می‌کند وابستگی به واردات نفت از این کشور که خوراک پالایشگاه‌های آلمان، لهستان و کشورهای اروپای مرکزی را از طریق خط لوله تامین می‌کند را قطع کند.

پالایشگاه‌های اروپایی قصد دارند واردات نفت دریابرد از نروژ، عربستان سعودی، انگلیس و آمریکا را جایگزین نفت روسیه کنند. روسیه پیش از این در بازار گاز طبیعی ثابت کرده که حاضر است عرضه انرژی به مقصدهای اروپایی را به تلافی تحریم‌های مالی اتحادیه اروپا بر سر جنگ در اوکراین، قطع کند.

طبق آمار کشتیرانی رفینیتیو، نفتکش کاپریکورن که نفت ترش مارس را از کرانه لوییزیانا در آمریکا بارگیری کرده بود، سوم اوت محموله خود را در بندر روستوک تخلیه کرد. این نفتکش توسط شرکت شل کرایه شده بود و برآورد می‌شود حامل حدود ۵۷۰ هزار بشکه نفت بوده است.

به گفته جیم میچل، مدیر حوزه نفت آمریکا در رفینیتیو، اگر چه این نخستین صادرات نفت خام مارس است اما در گذشته نفت ترش وست تگزاس به آلمان صادر شده است؛ هر چند که میزان آن اندک بوده است.

پایانه نفتی روستوک در دریای بالتیک از طریق خط لوله به دو پالایشگاه – پالایشگاه پی سی کی شودت با ظرفیت ۲۳۳ هزار بشکه در روز و پالایشگاه توتال انرژیز با ظرفیت ۲۴۰ هزار بشکه در روز - متصل است.

روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، اظهار کرد: این کشور روی راه‌کاری برای پالایشگاه شودت کار می‌کند که شامل استفاده از ذخایر ملی نفت و دریافت محموله‌های نفت از بندر روستوک و احتمالا گدانسک در لهستان است.

شودت عمده سوخت برلین را تامین می‌کند و آلمان به دلیل نگرانی از تلافی جویی مسکو در صورت ملی شدن این تاسیسات و تردید شرکت‌های غربی برای حضور، برای به دست گرفتن کنترل آن با چالش روبروست.

پاتریک پویانه، مدیرعامل شرکت فرانسوی توتال انرژیز هم اعلام کرده است این شرکت دریافت نفت روسیه از طریق خط لوله را کاهش خواهد داد.

بر اساس گزارش رویترز، آمار وزارت انرژی آمریکا نشان داد آمریکا حدود سه میلیون بشکه در روز نفت در سال ۲۰۲۱ صادرات کرده اما آلمان خریدار نسبتا کوچکی بوده و تنها ۷۷ هزار بشکه در روز نفت از این کشور وارد کرده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین