کد خبر: ۳۲۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
«لارس فون تریه» کارگردان سرشناس دانمارکی و برنده نخل طلا، مبتلا به بیماری پارکینسون شده و بنابر اعلام تهیه‌کننده فیلم‌هایش هم‌اکنون تحت درمان است.
ناطقان: به نقل از اسکرین، «لوئیس وست» تهیه‌کننده آثار «لارس فن تریه» در بیانیه کوتاهی که در اختیار رسانه‌های دانمارکی خبر داد از ابتلای «لارس فون تریه» به بیماری پیش از رونمایی از فصل سوم سریال «قلمرو پادشاهی» در جشنواره ونیز پرده برداشت.

در این بیانیه آمده است: «لارس روحیه خوبی دارد و به دلیل علائمش تحت درمان است و کار برای تکمیل سریال «قلمرو پادشاهی» طبق برنامه ادامه دارد. با این حال، این بیماری به این معنی است که لارس تنها به میزان بسیار محدودی در مصاحبه ها شرکت می ‌کند. از اینکه این موضوع را درک می‌کنید سپاسگذاریم».

سریال «قلمرو پادشاهی» اولین بار در سال ۱۹۹۴ و سپس فصل دوم آن در سال ۱۹۹۷ ساخته شد. داستان بر روی کادر پزشکی یک بیمارستان مدرن دانمارکی متمرکز است که معتقدند در این مکان ارواح سرگردان در رفت و آمدند. فصل سوم این سریال نیز درباره یک بیمار مبتلا به خواب گردی است که تلاش می‌کند بیمارستان را از فاجعه نجات دهد و در نهایت درهایی را به سوی قلمروی مرموز می‌گشاید.

کمپانی «Mubi» اخیرا حق پخش فصل سوم این سریال را در آمریکای شمالی، بریتانیا، ایرلند، آمریکای لاتین، ترکیه و هند در اختیار گرفته است.

«فون تریه» از سال ۲۰۱۱ و پس از آن که به دلیل اظهار نظری درباره «هیتلر» در جریان نشست خبری فیلم «مالیخولیا» در جشنواره کن به عنوان "چهره نامطلوب کن" معرفی و از جشنواره اخراج شد اما پس از چند سال باز هم به این رویداد سینمایی دعوت شد.

این کارگردان صاحب‌نام که ساخت فیلم‌هایی چون «شکستن امواج»، «داگویل»، «رقصنده در تاریکی»، «مالیخولیا» و «ضدمسیح» را در کارنامه سینمایی دارد، طی چندین دهه حضور در سینمای جهان افتخارات متعددی کسب کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جایزه نخل طلای کن برای «رقصنده در تاریکی»، جایزه‌ «سزار» بهترین فیلم خارجی، جایزه بهترین فیلم اروپایی از جوایز «دیوید دوناتلو» ایتالیا، دو جایزه بهترین کارگردانی از آکادمی فیلم اروپا، جایزه بهترین فیلم اروپایی از گویا اسپانیا، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره «کارلووی واری» و اسب برنزی جشنواره استکهلم اشاره کرد.

«تصویر رهایی»، «عنصر جنایت»، «اروپا»،  «نیمفومنیاک» و «خانه‌ای که جک ساخت» از دیگر ساخته‌های بلند این کارگردان ۶۶ ساله هستند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین