کد خبر: ۳۲۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
اعضای شورای اسلامی شهر تهران، گزارش حسابرسی شرکت شهربان و حریم‌بان برای سال مالی ۹۶ تا ۹۹ را بررسی کردند و مدیرعامل این شرکت اظهار داشت که تعداد دستفروشان در تهران به ۵ هزار و ۸۰۰ نفر کاهش یافته است.
ناطقان: اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه‌شنبه در هشتاد و چهارمین جلسه، بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران درباره حسابرسی «شـرکت شهـربان و حریم‌ بان، بـرای  سال های  مالی ۱۳۹۶ لغایت ۱۳۹۹» را در دستور کار خود قرار دادند.

سید امیر فتاحیان مدیرعامل شهربان و حریمبان شهرداری تهران گفت: عدد سرمایه‌گذاری اولیه شرکت، ۵۸ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه، زیان انباشته شرکت ۲ هزار و ۵۰۰ درصد کاهش یافته است، افزود: زیان انباشته به هشت میلیارد تومان رسیده است.

فتاحیان با بیان اینکه اکنون سرمایه اولیه در شرکت نداریم و اگر سرمایه جزئی به شرکت اضافه کنیم، زیان انباشته ای نخواهیم داشت، گفت: زیان انباشته شرکت شهربان و حریم بان در سال جاری به صفر می‌رسد.

مدیرعامل شرکت شهربان، سد معبر را یکی از پر چالش‌ترین مسائل شهر تهران عنوان کرد و افزود: بدون هیچ‌گونه درگیری فیزیکی و تقابل جدی با دستفروشان در موضوع سد معبر، تعداد دستفروشان از ۳۱ هزار نفر به پنج هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است.

فتاحیان با بیان اینکه مقرر شده که این تعداد دستفروش نیز کاهش یابد، ادامه داد: با وجود افزایش نرخ تورم، سد معبر و دست فروشی افزایش نداشته‌ است.

وی درباره ساماندهی دستفروشان از سوی این شرکت گفت: قوانین شهرداری تهران باعث می شود، نگاه جدی و با چارچوب نسبت به ساماندهی دستفروشان داشته باشیم.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره گزارش حسابرسی این شرکت اظهار داشت: شرکت با مشکلات جدی روبه رو است و بخشی از این مشکلات نیز به شرکت برنمی‌گردد.

وی افزود: ساختار موجود، مناسب نیست و موجب برخی مشکلات می‌شود.

مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر هم خواستار ارائه گزارشی از مشکلات شرکت شهربان در شورا شد.

ناصر امانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به مشکلات شرکت شهربان گفت که این شرکت ۲ مشکل اساسی دارد و آن اینکه این شرکت از بودجه و امکانات کافی برخوردار نیست.

در نهایت، اعضای شورای اسلامی شهر تهران گزارش حسابرسی «شـرکت شهـربان و حریم‌ بان، بـرای سال‌های مالی ۱۳۹۶ لغایت ۱۳۹۹ » را با ۱۷ رأی تصویب کردند.

منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین