کد خبر: ۳۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴
سایت‌های ازدواج موقت هیچ مجوزی ندارند. رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا با بیان این مطلب که سایت‌های همسریابی و ازدواج موقت مجوز ندارند، گفت: شرایط سایت‌های همسریابی قانونمند و قابل اعتماد نیست و وجود هویت‌های جعلی و غیرواقعی در این سایت‌ها بسیار خطرآفرین است.
ناطقان:  سرهنگ علی نیک‌نفس در پاسخ به این سؤال که آیا سایت‌‎های صیغه‌یابی دارای مجوز هستند، اظهار کرد: سایت‌های ازدواج موقت غیرقانونی بوده، در واقع این مراکز فاقد مجوز هستند. متأسفانه این سایت‌ها اقدام به عضوگیری و جمع‌آوری اطلاعات شخصی افراد کرده و آنها را بدون اجازه فرد در اختیار دیگران قرار می‌دهند.وی در ادامه با بیان این مطلب که اکنون شرایط سایت‌های همسریابی اصلاً قانونمند و قابل اعتماد نیست، افزود: وجود هویت‌های جعلی و غیرواقعی در این سایت‌ها بسیار خطرآفرین است، در این‌گونه سایت‌ها، افراد مجرم با بیان شرایط ویژه به دنبال اهداف غیراخلاقی هستند. سرهنگ نیک‌نفس درباره صدور مجوز برای سایت‌های همسریابی گفت: این امر در دستور کارگروهی متشکل از وزارت کشور، وزارت ورزش و جوانان، پلیس فتا و... است و در حال حاضر هیچ مجوزی برای دایر کردن سایت‌های ازدواج موقت داده نشده است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا در ادامه با بیان این مطلب که برخی از این سایت‌ها از این اطلاعات با اهداف تجاری و تبلیغاتی نیز استفاده می‌کنند که منجر به بروز جرم و آسیب‌های اجتماعی و فردی می‌شود، افزود: در دنیای امروزی ارتباطاتی که بسرعت به سمت مجازی شدن مانند سایت‌های همسریابی و دوست‌یابی حرکت می‌کنند، عموماً در اثر کنجکاوی، کمبود محبت، جذاب بودن این فضا و تمایل به استفاده از فناوری‌های روز به وجود می‌آیند و می‌توانند زمینه‌ساز بروز مسائل و مشکلات اجتماعی و دیگر مسائل مرتبط شوند.

سرهنگ نیک‌نفس با بیان این مطلب که با نگاهی به صفحات حوادث روزنامه‌ها می‌توان به آسیب‌های این‌گونه ازدواج‌ها پی‌برد، گفت: اعتقاد ما این است که برای یک ازدواج موفق باید به مراکز قانونی و مشاوره‌ها مراجعه کرد و حضور سه رکن اصلی دختر و پسر، مشاور و پدر و مادر برای یک ازدواج موفق الزامی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین