کد خبر: ۳۲۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
اداره فدرال آمار آلمان روز سه‌شنبه اعلام کرد که جمعیت آلمان رکورد زده و به بیش از ۸۴ میلیون نفر رسیده است. دلیل اصلی آن نیز هجوم پناهندگان اوکراینی از حدود یکسال گذشته به این کشور است.
ناطقان: این اداره که مسئول گردآوری اطلاعات اجتماعی، اقتصادی و محیطی آلمان است، اعلام کرد که در نیمه اول سال ۲۰۲۲ میلادی آمار مهاجرت ۷۵۰ هزار پناهجوی اوکراینی به این کشور را ثبت کرده است و بر این اساس اعلام کرد: «عامل اصلی این تحول، هجوم پناهنده‌های اوکراینی به آلمان در نتیجه تهاجم نظامی روسیه به اوکراین است.»

این هجوم در نیمه اول سال، جمعیت آلمان را ۱ درصد معادل حدود ۸۴۳ هزار نفر افزایش داد. این افزایش حدودا ده برابر رشد جمعیت در کل سال گذشته آلمان است. بر اساس آمار، رشد جمعیت این کشور در سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۰.۱ درصد یعنی ۸۲ هزار نفر بوده است.  

 

افزایش جمعیت چشمگیر آلمان در طول جنگ‌های خاورمیانه و یوگوسلاوی

آلمان اکنون پرجمعیت‌ترین کشور اروپا است. این کشور از سال ۱۹۹۰ میلادی تا کنون، سه بار افزایش جمعیت‌ قابل مقایسه با رشد اخیر به خود دیده است. این افزایش جمعیت‌ها هربار به دلیل وقوع یک جنگ و هجوم موج پناهجویان بوده است.

در سال ۱۹۹۲ به دلیل وقوع جنگ در یوگوسلاوی سابق و هجوم پناهجویان این کشور، جمعیت آلمان حدود ۷۰۰ هزار نفر افزایش یافت. جنگ‌های ۲۰۱۵ خاورمیانه نیز باعث سرازیر شدن سیل ۱ میلیون نفرۀ پناهجویان به آلمان شدند.

    آلمان دریافت اجازه اقامت دائم برای مهاجران را تسهیل کرد

بر اساس داده‌های اداره فدرال آمار آلمان، جمعیت زنان آلمان ۱.۲ درصد و جمعیت مردان ۰.۸ درصد افزایش داشته است. این یعنی در حالی که مردان اوکراینی که توانایی جنگیدن دارند اجازه خروج از کشور را ندارند و باید به جبهه‌های جنگ با روسیه اعزام شوند، زنان و کودکان بیشتر می‌توانند از جنگ فرار کنند.


آلمان حتی پیش از هجوم پناهندگان، با افزایش تقاضاها برای نیروی کار، به یکی از جذاب‌ترین مقاصد مهاجران تبدیل شده بود.

آلمان به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای اتحادیه اروپا، یکی از پایین‌ترین نرخ‌های باروری را در جهان دارد و نسبت تعداد جوانان مقیم این کشور به کل جمعیت نیز یکی از کم‌ترین‌ها در جهان است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین