کد خبر: ۳۲۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰
حلوای شکلاتی از از حلوا‌های ترکیه‌ای است که هم مقوی بوده و هم ظاهری شیک و زیبا دارد.
ناطقان:


حلوای شکلاتی ترکیه ای دسر خوشمزه برای افطاری



مواد لازم (برای ۴ نفر)

1 پیمانه آرد ذرت
۴/۳ پیمانه شکر
۱۲۰ گرم شکلات تخته‌ای خرد شده
۸۰ گرم کره
۱ ق. س. پودر کاکائو
۱ پیمانه شیر
۱ پیمانه آب
۲ق س. روغن مایع
نوک ق. چ. نمک
بستنی وانیلی به مقدار لازم
پودر پسته یا گردو برای تزیین



برای تهیه حلوای شکلاتی ابتدا در قابلمه‌ای شیر، آب و شکر بریزید. روی حرارت بگذارید و دائم هم بزنید تا شکر در شیر و آب حل شوند. پودر کاکائو را هم افزوده و حدود ۵ دقیقه روی حرارت متوسط هم بزنید.
وقتی مواد شروع به جوشیدن کرد، شکلات خرد شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً شکلات و مواد یکدست شود. حالا شربت حلوا آماده است. آن را از روی حرارت بردارید و کناری بگذارید. آرد، کره و روغن را در تابه‌ای ریخته، روی حرارت متوسط بگذارید و مواد را به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه تفت دهید تا آرد طلایی رنگ شود.
سپس آن را از روی حرارت بردارید و نمک اضافه کنید. شربت حلوا را آرام آرام به آرد تغییر رنگ داده، اضافه کرده و کاملاً هم بزنید تا حلوا به روغن بیفتد. در ظرف را گذاشته و به مدت ده دقیقه دیگر حرارت دهید.
با قاشق مخصوص بستنی (اسکوپ) حلوا را به شکل گلوله درآورده و در ظرف مورد نظر بگذارید. درکنار آن یک یا دو اسکوپ بستنی وانیلی قرار داده و روی آن را با پودر پسته یا گردو تزیین کنید.
نکته

وقتی پودر شکلات و شکلات خرد شده را روی اجاق می‌گذارید باید حواستان باشد که مدام سربزنید و البته حرارت هم کم باشد. پودر شکلات روی حرارت زیاد سریع می‌سوزد و ته می‌گیرد و تلخ می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین