کد خبر: ۳۲۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
در جریان درگیری‌هایی که روز چهارشنبه بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در بغداد رخ داد، 133 تن زخمی شدند.
ناطقان: فعالیت پارلمان عراق که از دو ماه پیش و درپی تصرف آن توسط هواداران جریان صدر متوقف شده بود، از دیروز چهارشنبه از سرگرفته شد. از سر گیری فعالیت پارلمان عراق بار دیگر با تظاهرات حامیان جریان صدر همراه شد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)،‌ حامیان جریان صدر که از شب گذشته به تدریج خود را به اطراف منطقه سبز رسانده‌اند، عصر چهارشنبه با غروب آفتاب بر شدت حملات خود به سمت نیروهای امنیتی افزوده و سعی کردند بار دیگر وارد این منطقه شوند.

این اقدام با واکنش نیروهای امنیتی و درگیری آنها با تظاهرات کنندگان مواجه شد که در این درگیری‌ها 4 افسر، 118 نظامی عراق و 11غیرنظامی زخمی شده‌اند.

تلاش دوباره حامیان جریان صدر برای یورش به منطقه سبز در حالی است که شخص مقتدی الصدر نیز ساعتی پیش همزمان با از سرگیری جلسات پارلمان در بیانیه‌ای شدیداللحن به شدت علیه دیگر گروهها و احزاب سیاسی موضع گرفت و گفت: نه در روند سیاسی مشارکت می‌کند و نه حاضر به مذاکره است.

همچنین دهها نفر از حامیان جریان صدر عصر دیروز (چهارشنبه) مقابل ساختمان استانداری بصره و ذی‌قار تجمع کرده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

تجمع کنندگان در این استان‌های جنوبی عراق همچنین شعارهایی علیه نوری المالکی نخست وزیر اسبق عراق و رهبر حزب دولت قانون سر دادند.

آن‌ها همچنین اعلام کرده‌اند که در داخل این دو ساختمان تحصن خواهند کرد، این درحالی است که ورود نیروهای امنیتی، این معترضان را مجبور به خروج از ساختمان استانداری بصره و ذی‌قار کرد.

همزمان منابع عراقی از اصابت چهارمین راکت در مرکز منطقه سبز و در کنار ساختمان همایش‌ها خبر دادند.

دفتر اطلاع‌رسانی «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی دستور تعقیب عاملان حمله راکتی به منطقه الخضراء را صادر کرده است.

در این بیانیه آمده است که مصطفی الکاظمی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به نیروهای امنیتی دستور داد تا عاملان حمله راکتی به منطقه الخضراء را تحت تعقیب قرار داده و آن‌ها را دستگیر کنند.

مقتدی صدر ماه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده بود از فعالیت سیاسی کناره‌گیری می‌کند و از هوداران خود نیز خواسته بود به تظاهرات و شورش پایان داده و به مناطل خود باز گردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین