کد خبر: ۳۲۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
براساس آمارهای زرین پال، در پنج روز ابتدایی اختلال اینترنت در ایران، پذیرندگان پرداخت‌یاری به‌طور میانگین حجم و تعداد تراکنش‌های کسب‌وکارهای مختلف ۴۰ درصد کاهش یافته‌اند. در این بین تنها دسته کسب‌وکارهای مذهبی افزایشی ۵۹ درصدی پیدا کرده‌اند.
ناطقان:  قطع اینترنت در ساعت‌هایی از روز و همچنین فیلتر شدن اینستاگرام به عنوان مهم‌ترین بازار خرده‌فروشی ایران باعث شده است کسب‌وکارهای متعددی با مشکل مواجه شوند. حسین رستمی، مدیر مارکتینگ زرین‌پال می‌گوید در ۵ روز ابتدایی این اختلال‌ها به صورت میانگین ۴۰ درصد از تعداد و حجم تراکنش کسب‌وکارهای مختلف کاسته شده است. در این بین کسب‌وکارها مرتبط با پوشاک، بیشترین کاهش را داشته‌اند.

در حالی که امروز (۶ مهر) وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح دقیقی درباره زمان بازگشت شرایط اینترنت به حالت عادی نداد و همچنین احتمال فیلتر دائمی اینستاگرام را رد نکرد، نگرانی‌های فزاینده‌ای برای کسب‌وکارهای خرد در این پلتفرم محبوب ایجاد شده است.


حسین رستمی، مدیر مارکتینگ زرین پال در این‌باره می‌گوید: دسته کسب‌وکاری پوشاک کاهشی ۷۱ درصدی در حجم و تعداد تراکنش‌ها، دسته خدمات وب‌سایت ۶۸ درصد، دسته شبکه‌های اجتماعی کاهشی ۶۰ درصدی و دسته آموزشی ۵۶ درصد کاهش یافته‌اند.

اینترنت در ایران از هفته گذشته و به دنبال اعتراضات گسترده به دلیل مرگ مهسا امینی، دچار کندی و قطعی چندین ساعته شد. همچنین از روز ۴ مهر، اینستاگرام و واتس‌اپ از دسترس خارج شدند و پس از آن تا امروز بر دامنه سایت‌ها و پلتفرم‌های فیلتر شده افزوده شده است.

مدیر مارکتینگ زرین پال می‌گوید در این مدت تنها دسته کسب‌وکارهای مذهبی در حجم و تعداد تراکنش‌ها ۵۹ درصد رشد کرده‌اند.

اینستاگرام یک بار دیگر نیز در دی ماه سال ۹۶ به همراه تلگرام فیلتر شده بود؛ اما پس از ۱۰ روز دوباره در دسترس قرار گرفت. اکنون شایعات فراوانی درباره دائمی شدن فیلترینگ آن به گوش می‌رسد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین