کد خبر: ۳۲۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان ( یوناما ) اعلام کرد، طبق گزارش ها، انفجار کابل بیش از ۶۰ کشته و زخمی داشته که اکثر آنان زنان جوان از جامعه شیعه هزاره هستند.
ناطقان:  ین درحالیست که فرماندهی امنیتی کابل اعلام کرد که دست‌کم ۲۰ تن در حمله‌ی امروز (جمعه) در مرکز آموزشی "کاج" جان باخته‌اند و ۲۷ تن دیگر زخمی شدند.

یوناما جمعه شب در پیام توییتری نوشت: مسئولان این حمله باید با عدالت روبرو شوند، طالبان باید تعهدات خود را برای تضمین امنیت همه افغان ها انجام دهند، آموزش باید عاری از تعصب و خشونت باشد.  

سازمان یوناما همچنین در توییت دیگری نوشت: خانواده سازمان ملل این خشم را محکوم می کند و تسلیت عمیق خود را به همه سوگواران ابراز می دارد.  

حمله انتحاری مرگبار حوالی ساعت ۷:۳۰ بامداد روز جمعه در مرکز آموزشی کاج در حوزه سیزدهم امنیتی شهر کابل زمانی رخ داد که دانش‌آموزان برای گذراندن آزمون آزمایشی کنکور در این مرکز گرد آمده بودند.

شاهدان این رویداد می‌گویند که عامل انتحاری نخست، نگهبانان را به گلوله بست و سپس وارد این مرکز شد.  
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین