کد خبر: ۳۲۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
نمایندگی روسیه در سازمان ملل در واکنش به ادعاهای مکرر مبنی بر استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین، اعلام کرد که پهپادهای مورد استفاده ارتش در اوکراین در روسیه تولید شده‌اند.
ناطقان: به گزارش روز پجشنبه ایرنا به نقل  از صفحه توئیتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل، دیمیتری پولیانسکی معاون این نمایندگی ضمن اعلام این موضوع افزود: همانطور که مقام‌های ایرانی گفتند هیچ گونه انتقال تسلیحاتی در نقض قطعنامه ۲۲۳۱ توسط ایران صورت نگرفته است.

در بیانیه پولیانسکی آمده است: امروز ما شاهد دور دیگری از (به راه انداختن) کارزار اطلاعات نادرست در شورای امنیت از سوی هیات‌های غربی بودیم. غرب در راستای روش شرم‌آور خود سعی دارد بر ایران فشار وارد کند و اتهام‌های بی‌اساس درباره نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را به میان آورد.

وی در ادامه تاکید کرد که هیچ پهپادی از سوی ایران در اختیار روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین قرار نگرفته است. پولیانسکی اظهار کرد که غرب نباید قابلیت‌های فناوری روسیه در صنعت پهپادی را دست کم بگیرد.

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با اشاره به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ توسط ایالات متحده به مدت ۴ سال و همچنین خروج یکجانبه این کشور از توافق هسته‌ای خاطر نشان کرد: همانطور که گفتم وضعیت درباره پهپادها هیچ رابطه واقعی با قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد. اما پوچ تر و ریاکارانه تر این است که اتهامات علیه ایران و روسیه از سوی کشوری باشد که خود ناقض آشکار این قطعنامه است.

امروز به وقت ایران نیز امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در جمع خبرنگاران ادعاهای بی اساس در مورد انتقال پهپاد از سوی ایران برای استفاده در جنگ اوکراین را رد و تاکید کرد که این ادعاها هیچ ارتباطی با قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد.

وی تاکید کرد: پشت اقدام برخی کشورها در مرتبط ساختن ادعاهای بی اساس علیه ایران در جنگ اوکراین با قطعنامه ۲۲۳۱ انگیزه‌های سیاسی نهفته است.

رسانه‌های غربی در روزهای اخیر به فضاسازی درباره ادعای ارسال موشک و پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین شدت بخشیده‌اند.

ایران این ادعاها را که با اهداف سیاسی مطرح می‌شود، رد می‌کند. آمریکا در کارزار رسانه‌ای خود موضوع پهپادها را به قعطنامه ۲۲۳۱ مرتبط می‌کند؛ در حالیکه این دو موضوع ارتباطی با هم ندارند. به بیان دیگر، فروش و صادرات تسلیحات ایران هیچ ارتباطی با بند ۴ ضمیمه ب قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین