کد خبر: ۳۲۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:
"جوسپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه سعودی العربیه گفت: ما به نقطه پایانی درخصوص پرونده هسته‌ای ایران نزدیک شده‌ایم.برخی مسائل ثانویه در توافق هسته‌ای ایران حل نشده باقی مانده است.
ناطقان: "جوسپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه سعودی العربیه گفت: اروپا دیگر تصمیم گیرنده در جهان نیست و پس از شروع جنگ در اوکراین احساس ترس می کند.

وی گفت: در جهانی چند قطبی زندگی می‌کنیم و در برهه فعلی زمان هژمونی یک طرفه آمریکا به سر آمده است.

بورل تاکید کرد: اکنون کشورهای عربی از طریق انرژی و منابع دیگر نقش ژئوپولیتیکی را ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اظهارات جنجالی اخیرش نیز افزود: بابت سوءتفاهمی که پس از گفتن جمله اروپا باغ است و بقیه جهان جنگل پیش آمد، عذرخواهی می‌کنم.

بورل درباره پرونده مذاکرات هسته‌ای نیز اعلام کرد: ما به نقطه پایانی درخصوص  پرونده هسته‌ای ایران نزدیک شده‌ایم.

این مقام اروپایی در این باره ادامه داد: برخی مسائل ثانویه در توافق هسته‌ای ایران حل نشده باقی مانده است.

وی در این مصاحبه ادعای بی‌پایه و اساس آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی استفاده از پهپادهای ایرانی در درگیری در اوکراین را تکرار کرد و از تحریم های بیشتری به این بهانه سخن راند و گفت: "اتحادیه اروپا تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال خواهد کرد؛ چراکه تهران پهپادهایی را به روسیه می‌دهد تا علیه اوکراین از آنها استفاده کند."

بورل در بخش دیگری از اظهاراتش درباره اختلافات میان آمریکا و چین تصریح کرد: رویارویی آمریکا و چین در کانون توجه جهانیان قرار دارد.

وی همچنین تاکید کرد: من احساسات ضد امپریالیستی در آمریکای لاتین و احساسات ضد استعماری در آفریقا را درک می‌کنم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین درباره جنگ اوکراین و پیامدهای آن برای غرب و به ویژه در زمینه کمبود سوخت و انرژی گفت: جنگ در اوکراین، رویارویی را از اقیانوس هند و اقیانوس آرام به اروپا منتقل کرد و این جنگ باعث افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی در جهان شده است.

وی تاکید کرد: ما باید استراتژی‌هایی بسازیم تا بتوانیم از مرحله انتقال به یک انرژی جایگزین عبور کنیم.

بورل افزود: اتحادیه اروپا یک قدرت نظامی نیست، بلکه مجموعه‌ای از قابلیت‌های اقتصادی و فنی است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از اظهاراتش به مسئله درگیری‌ها میان فلسطین و رژیم صهیونیستی پرداخت و در این باره گفت: "من نهایت تلاشم را برای ازسرگیری روند صلح میان فلسطینی‌ها (تشکیلات خودگردان فلسطین) و اسرائیلی‌ها به کار می‌گیرم."
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین