کد خبر: ۳۲۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
رئیس کل بانک مرکزی بر لزوم همراهی بانک‌ها با مردم و تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات خرد تاکید کرد و گفت: در بحث پرداخت وام ازدواج اعلام کرده‌ایم که بانک‌ها باید با یک ضامن پرداخت کنند.
ناطقان:  صالح آبادی، بر لزوم همراهی بانک‌ها با مردم و تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات خرد تاکید کرد و گفت: از جمله در بحث پرداخت وام ازدواج اعلام کرده‌ایم که بانک‌ها باید با یک ضامن پرداخت کنند و هر بانکی که بیش از یک ضامن مطالبه می کند مرتکب تخلف شده و اگر رعایت نشود برخورد انضباطی خواهیم کرد.

او افزود: در وام‌های کلانی که پرداخت می‌شود باید دقت داشته باشیم اما در وام‌های خُرد که معمولا هم اقساط آنرا پرداخت می کنند در ابتدای امسال بخشنامه کرده‌ایم که تا ۲۰۰ میلیون تومان که در طبقه وام‌های خرد قرار می‌گیرد در دریافت وثیقه سخت گیری نشود و اگر متقاضی دارای رتبه اعتباری مناسبی با یک قرارداد لازم الاجرا پرداخت شود.

رئیس کل بانک مرکزی، با اشاره به اینکه بانک‌های خصوصی همانند بانک‌های دولتی تحت نظارت بانک مرکزی هستند، افزود: بانک مرکزی همان تسلط و کنترلی که بر بانک دولتی دارد بر بانک خصوصی هم دارد و بانک‌های خصوصی موظفند که عضو شورای هماهنگی بانک‌ها باشند و آمار در اختیار قرار دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین