کد خبر: ۳۲۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
اختلال اضطراب پس از سانحه (PTSD) اختلال اضطرابی است که می‌تواند پس از درگیر شدن یا مشاهده رویدادهای بسیار اضطراب‌آور، ترسناک یا رنج‌آور، به وجود آید.
ناطقان: در بیشتر موارد نشانه‌های این اختلال اضطرابی در ماه اول پس از رویداد آسیب‌زا به وجود می‌آید؛ با این حال، ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد تا نشانه‌ها پدیدار شوند.

نشانه‌های خاص ممکن است در افراد متفاوت باشد؛ با این حال به طور کلی این افراد یادآوری گذشته یا کابوس، احساسات جسمی مانند درد و تعریق، تحریک‌پذیری، طغیان خشم و مشکلات خواب را تجربه خواهند کرد.

بسیاری از افراد مبتلا به اختلال اضطراب پس از سانحه ممکن است مشکلات سلامت روان دیگری هم مانند افسردگی و اضطراب را داشته باشند، به رفتارهای خودآزاری یا مخرب روی آورند و نشانه‌های فیزیکی مانند سردرد، سرگیجه و درد قفسه سینه را نشان دهند.

همچنین به گفته متخصصان، کودکان هم می‌توانند این اختلال اضطرابی را تجربه کنند و ممکن است علائمی شبیه بزرگسالان مانند مشکلات خواب و کابوس داشته باشند.

به گزارش "وب ام دی"، کودکان در صورت درگیر شدن با این اختلال اضطرابی ممکن است برخی از علائم خاص‌تر را نیز از خود نشان دهند که عبارتند از: شب ادراری، احساس اضطراب غیرعادی هنگام جدا شدن از پدر یا مادر و اجرای دوباره رویداد آسیب‌زا در طول بازی.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین