کد خبر: ۳۲۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
برای بسیاری، پیتزا غذای راحتی است. علاوه بر مقرون به صرفه بودن و در دسترس بودن، بسیار همه کاره است و یک غذای عالی برای خوردن در مهمانی های خانگی، در بار، شب های بازی یا بعدازظهرهای تعطیل است.

ناطقان: با این حال، زیاد بودن یک چیز خوب نیز می تواند بد باشد. در این صورت پیتزای مرتب می تواند برای سلامتی شما مضر باشد. اما چرا؟
آیا پیتزا برای شما مضر است؟

آیا پیتزا ناسالم است؟ خوب، اگر در مورد پیتزای مرتب صحبت می کنیم، بله. خوردن هر روز پیتزا ممکن است مانند یک رویا به نظر برسد، اما بیشتر پیتزاهایی که ما می‌خریم به دلیل کربوهیدرات‌های تصفیه شده، چربی و سدیم بالایی که دارد، به عنوان غذای ناسالم در نظر گرفته می‌شوند.

این از نان پیتزا می آید که از آرد تصفیه شده تهیه می شود و فیبر، ویتامین یا مواد معدنی ندارد. خوردن آرد تصفیه شده چربی احشایی شکم شما را افزایش می دهد، که شما را در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری قلبی، حتی سرطان سینه قرار می دهد.

پنیر موجود در پیتزا نیز سرشار از چربی اشباع شده است که خطر ابتلا به کلسترول بالا و بیماری قلبی را افزایش می دهد. افزودن گوشت به پیتزا باعث افزایش چربی اشباع شده نیز می شود. خوردن بیش از حد مواد غذایی غنی از چربی اشباع شده می تواند اعتیادآور باشد و منجر به عادات ناسالم بیشتری شود. پیتزا همچنین سرشار از سدیم است که مصرف بیش از حد آن می تواند مضر باشد.

اکثر موادی که برای تهیه پیتزا استفاده می شود، دارای چربی اشباع شده و سدیم بالایی هستند که در صورت مصرف بیش از حد آن را ناسالم می کند.

مانند بسیاری از غذاهای فرآوری شده، پیتزا نیز می تواند حاوی مواد ناسالم مانند مواد نگهدارنده، رنگ ها و شکر باشد. به همین دلیل است که در حالی که تکه های گاه به گاه فست فود یا پیتزای منجمد بی ضرر است، خوردن منظم آنها می تواند منجر به افزایش وزن و احتمال بیشتر ابتلا به بیماری های مزمن شود.

اگر هر هشت تکه از یک پیتزای معمولی را بخورید، ۹۱ درصد از کالری مورد نیاز روزانه خود را برای یک مرد و ۱۱۴ درصد برای یک زن دریافت می‌کنید. با توجه به اینکه بیشتر مردم سه یا چهار وعده در روز می خورند، مدیریت مصرف پیتزا برای اطمینان از پرخوری ضروری است. زیرا پیتزا یک غذای فوق العاده پر کالری است.
چند وقت یکبار پیتزا می خورید؟

یک گزارش نشان داده است که تا 22 درصد از آمریکایی ها هر روز پیتزا می خورند. اگر فرض کنید که اکثر این پیتزا خواران روزانه از رستوران های فست فود پیتزا می گیرند، واضح است که آنها رژیم غذایی پر از غذاهای ناسالم و بسیار فرآوری شده دارند.

خوردن این حد از فست فود بسیار مضر است. رژیم غذایی پر از شکر، نمک و مواد مصنوعی اشتهای شما را به طور موثری سیر نمی کند و به همین دلیل است که افراط در فست فودها رواج دارد. این به نوبه خود منجر به چاقی و مشکلات سلامتی می شود.

پس چه کاری میتوانید در این مورد انجام بدهید؟ خوشبختانه، مجبور نیستید به طور کامل از خوردن پیتزا دست بکشید.
به جای خرید پیتزای آماده، چرا خودتان درست نمی کنید؟

به جای اینکه به همه دستور دهید که از خوردن پیتزا دست بکشند، بیایید ببینیم چگونه می توانید پیتزای خود را پر از غذاهای تازه و سالم کنید و از تمام آن چیزهای کارخانه ای فرآوری شده در مکان های فست فود اجتناب کنید.

پیتزاهای فست فود عالی هستند، اما کم‌سالم‌ترین نوع پیتزایی هستند که می‌توانید تهیه کنید، پر از نمک، شکر و مواد مصنوعی.

فایده این کار این است که شما کنترل کاملی بر آنچه در وعده غذایی می رود دارید. می توانید از مواد مغذی تازه و سالم استفاده کنید و از شکر اضافه شده و نمک اضافی خودداری کنید.

پیتزاهای خانگی پر از مواد مغذی و مواد غنی از پروتئین، به خصوص زمانی که با غذاهای جانبی سالم سرو می شوند، می توانند یک برنامه منظم از یک رژیم غذایی سالم باشند.

پیتزاهای خانگی به سرعت ما را سیر می کنند، بنابراین زیاده روی نمی کنیم. و از آنجایی که ما کالری زیادی دریافت نمی کنیم، وزن اضافه نمی کنیم. و از آنجایی که وزن اضافه نمی کنیم و غذای سالم می خوریم، دلیلی ندارد که به زودی دوباره پیتزا نخوریم.
برچسب ها: پیتزا ، ناطقان ، بدن ، ضرر ، غذا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین