کد خبر: ۳۲۵۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
انتشار داده های تورمی بریتانیا و ایالات متحده به ریزش قیمت طلا در هفته های اخیر دامن زده است.
ناطقان:  هر اونس طلا امروز در بازارهای جهانی ۳ دلار و ۲۸ سنت ارزان شده است و هزار و ۶۲۳ دلار و ۵۸ سنت قیمت خورده است.

گفتنی است که در ۳۰ روز گذشته هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۴۵ دلار و ۹۹ سنت ارزان شده‌است و در یک سال گذشته نیز هر اونس طلا ۱۶۵ دلار و ۶۱ سنت ارزان شده‌است.

در حالی که تورم بریتانیا به دو رقمی بازگشت و فشار بر دولت و بانک مرکزی برای اتخاذ تدابیر بیشتر تشدید شد، طلا به کمترین میزان در بیش از سه هفته گذشته رسید.

داده‌ها نشان می‌دهد قیمت‌های مصرف‌کننده بریتانیا در ماه سپتامبر به بالاترین سطح ۴۰ سال اخیر رسیده و از انتظارات اقتصاددانان فراتر رفته است.

این ارقام بر سیاستگذاران فشار می‌آورد تا نرخ‌های بهره را به میزان قابل توجهی بالا ببرند و جذب شمش بدون بهره را تضعیف کنند که به افت قیمت طلا دامن می‌زند.

در همین حال، دلار آمریکا به تقویت خود ادامه داد و روز چهارشنبه ۰.۶ درصد افزایش یافت، پس از آن که یک سری داده های اقتصادی انتظارات از مسیر سیاست جنگ طلبانه فدرال رزرو را تقویت کرد.

موضع انقباض بانک مرکزی با افزایش بازدهی دلار و اوراق قرضه بر روی شمش در سال جاری تاثیر گذاشته و باعث شده است که این فلز از بالاترین سطح در ماه مارس حدود ۲۰ درصد کاهش یابد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین