کد خبر: ۳۲۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
امام جمعه تبریز:
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های عبادی وسیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شده و به صورت مستقیم از شبکه دو سیما پخش شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی به دختران حیثیت داده است؛ البته استقلال ایران به نفع نظام سلطه نیست از این رو جهان سلطه همواره ما را در فشار و چالش قرار داده که همیشه هم با شکست روبه‌رو شده است.
ناطقان: امام جمعه تبریز گفت: ما در موضوع قره‌باغ موضع اصولی خود را نشان دادیم؛ ما مخالف اشغال و تغییر در ژئوپلتیک مرزی هستیم. همسایگان ما با تحریم و مداخله بیگانگان نباید امنیت ملی ما را به مخاطره بیاندازند زیرا همه ما در این منطقه منافع مشترک داریم.


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های عبادی وسیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شده و به صورت مستقیم از شبکه دو سیما پخش شد، اظهار داشت: هفته جاری رزمایش بزرگ اقتدار نیروی زمینی سپاه پاسداران با شعار ایران مقتدر در مرزهای شمالی کشور و منطقه عمومی ارس توسط قرارگاه منطقه‌ای عاشورا برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به جریانات اخیر در کشور، گفت: همواره روشن است که هدف از این اغتشاشات و هدف قرار دادن اقتدار داخلی و کشاندن آشوب به محیط شهرهای ایران یک آرزوی دیرین برای دشمنان ماست که این مساله بارها توسط دشمنان و بدخواهان همچون رئیس جمهور آمریکا اعم از اوباما، ترامپ، بایدن، صهیونیست‌ها و بن سلمان تکرار شده بود.

آل‌هاشم افزود: دشمنان با جنگ نظامی، فرهنگی، ترور داشمندان و سرداران و انواع اقسام تحریم‌ها در نهابت دیدند که هیچ کدام از برنامه ناجوانمردانه نتوانست ایران را ضعیف کند زیرا این مردم ایران بود که با وحدت و یکپارچگی و فرمان رهبری توانستند این فتنه‌ها را برچینند.


وی متذکر شد: صحنه گردانان این مساله با فراخوان اعتراضات سراسری در داخل و خارج کشور تلاش داشتند تا یک‌ حرکت پرمایه و قدرتمند را ساماندهی دهند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: این اقدامات نه تنها به چند تجمع کوچک محدود شد بلکه عظمت و قدرت مردم و پلیس و بسیج و نیروهای امنیتی را به خوبی نشان داد.

وی ابراز کرد: فوت سرکار خانم مهسا امینی قلب همه را به درد آورد و البته همه‌مسوولان نیز از خانواده این خانم دلجویی کردند و بر اساس موازین قانونی پیگیر مساله بودند ولی دشمنان و معاندین و در راس آنها آمریکای جهانخوار و صهیونیست‌ها از فوت غم انگیز دختر جوان هموطن به عنوان یک‌سوژه بسیار مهم بهره‌برداری کردند و سعی کردند تا از طریق راه‌اندازی هدایت یک جنگ ترکیبی به اهداف شوم خود برسند.

وی تصریح کرد: اینها موضوع زن را در ایران را مطرح کردند و سعی داشتند تا به گونه‌ای نشان دهند که انگار به زنان در ایران ظلم می‌شود اما من یک مقایسه سرانگشتی بگویم: زنان ایران رتبه اول دنیا در برابری تحصیلی زن و مرد را دارند، کاهش بی‌سوادی از ۶۰ درصد به ۱۹ درصد، افزایش سهم پنجاه درصدی دختران در دانشگاه‌ها، افزایش زنان در هیات علمی از ۱۴ درصد به ۳۰ درصد، افزایش مربیان ورزشی از ۹ نفر به ۳۵ هزار نفر، افزایش داور ورزشی از هفت نفر به ۱۶ هزار نفر، افزایش فدراسیون دختران از یک به ۴۹ فدراسیون، افزایش مدال‌ها از ۲ به بیش از ۸۰۰ مدال، افزایش امید زندگی از ۵۷ سال به ۷۵ سال نمونه‌ای از این رشد است.

 

خطیب جمعه تبریز اذعان داشت: جمهوری اسلامی به دختران حیثیت داده است؛ البته استقلال ایران به نفع نظام سلطه نیست از این رو جهان سلطه همواره ما را در فشار و چالش قرار داده که همیشه هم با شکست روبه‌رو شده است.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته یکی از موضوعات تلخ، اخبار مرتبط به شهادت مدافعان امنیت بود که در دفاع از جان و مال و ناموس مردم در نهایت با مظلومیت و به طرز وحشیانه به شهادت رسیدند.

آل‌هاشم به شهادت شهید حسین اوجاقی شهید مدافع امنیت در تبریز اشاره کرد و گفت: من از روحیه پدر و مادر لذت بردم.

وی گفت: آیا مسلمان قرآن ومسجد آتش می‌زند؟ ایرانی به پرچم عزت و شرق اقتدار خود آتش می‌زند؟ اینها کارهای دشمنان و معاندین است؟

امام جمعه تبریز یادآور شد: البته بچه‌های نوجوان و جوان گاها از روی احساسات و هیجان دست به کاری زدند که از دستگاه‌های نظامی و قضایی می‌خواهیم که صف اعتراض را از اغتشاش جدا کنند.



وی متذکر شد: پدر و مادران مواظب بچه‌های خود باشند، اینها بچه‌های همه ما هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اذعان داشت: ما از این تریبون حمایت خود از بسیجیان و نیروهای انتظامی فداکار اعلام می‌کنیم و پشتیبان آنها هستیم. امید است با وحدت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب به اهداف خود برسیم.

وی یادآور شد: بیانات رهبری در مراسم دانشگاه افسری موجب عزت ایرانی شد و نویدبخش جبهه مقاومت بود.


منبع:اقتصادنیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین