کد خبر: ۳۲۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
وزیر علوم درباره ایجاد دفتر تعامل نیروهای مسلح در دانشگاه ها گفت: این مورد تازه ای نیست و قبلا هم وجود داشته است به این صورت که یک کارشناس اداری که استخدام ستاد کل نیروهای مسلح باشد، در دانشگاه حضور می‌یابد.
ناطقان:  جلسه شورای هدایت استعدادهای درخشان صبح امروز در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد.

در حاشیه این جلسه محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در جمع خبرنگاران از اجرای استاد محوری در انتخاب استعدادهای درخشان خبر داد و گفت: اگر اساتید دانشگاه طرح هایی داشته باشند که در راستای نیازهای جامعه باشد و این نیازها در سامانه نظام ایده ها و نیازها (نان) ثبت شده باشد، معادل ظرفیت دانشگاه خود برای دکتری و کارشناسی ارشد می توانند دانشجوی استعدادهای درخشان را به‌صورت مستقیم به عنوان دانشجوی خود جذب کنند.

وی افزود: استعدادهای درخشان در آزمون سراسری از همان قوانین قبلی می توانند استفاده کنند یعنی سرباز نخبه ها که بنیاد ملی نخبگان برای گذراندن پایان نامه معرفی می کند می توانند از قوانین استفاده کنند و بنیاد نخبگان هم حمایت می کند.
وزیر علوم گفت: مصوبات امروز جلسه شورای استعدادهای درخشان در راستای فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند تصمیم ها و معیارهای علمی صرفا مقاله محوری نباشد، به استادان دانشگاه با توجه به مرتبه علمی اجازه دادیم که دانشجوی استعداد درخشان را خود استاد بپذیرد، فقط به این شرط که طرح استاد در راستای حل نیازهای جامعه باشد.
زلفی گل درباره ایجاد دفتر تعامل نیروهای مسلح در دانشگاه ها گفت: این مورد تازه ای نیست و قبلا هم وجود داشته است. قرار است یک کارشناس اداری که استخدام ستاد کل نیروهای مسلح باشد، در دانشگاه حضور یابد و تقاضای سرباز نخبگان، امریه های پسادکتری و کسری خدمت سربازی همچنین قراردادهای استادان با صنایع دفاعی را پیگیری وتسهیل می کند که وقت و انرژی دانشجویان هدر نرود.
وزیر علوم گفت: با توجه به تسهیلات جدیدی که ستاد کل نیروهای مسلح به جامعه دانشگاهیان فرهیخته اختصاص خواهد داد امریه فناوری، امری پسا دکترای، کسر خدمت مربوط به رساله های دکتری و کارشناسی‌ارشد، قراردادهای پژوهشی با صنعت دفاعی و پیگیری معافیت دانشجویان برای سربازی تسهیل می شود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین