کد خبر: ۳۲۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که نامه تروئیکای اروپایی درخصوص پهپادهای ایران را دریافت کرده‌اند.
ناطقان: به گزارش همشهری آنلاین، استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نشست خبری روز جمعه خود در پاسخ به سوالی درباره نامه سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان به گوترش درخصوص ادعای تحویل پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده علیه اوکراین گفت که این نامه دریافت شده است.

بنابر گزارش وب سایت سازمان ملل، دوجاریک در ادامه تصریح کرد: این نامه را دریافت کرده‌ایم اما من نمی‌توانم بیش از این اطلاعاتی ارائه دهم و تنها باید بگویم که ما هر آنچه از سوی کشورهای عضو سازمان مطرح می‌شود را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ادعای استفاده نیروهای امنیتی ایران از زور علیه افراد حاضر در ناآرامی‌های اخیر در این کشور گفت: ما همچنان نگران اعتراضات جاری در ایران هستیم و بر عهده مقامات مربوطه در سازمان ملل است که اطمینان حاصل کنند فقط از نیروی متناسب استفاده شده است. اگر تلفاتی هم رخ داده باشد باید به صورت کامل تحقیق شود.

انگلیس و فرانسه روز جمعه در نامه‌ای جمعی که به دست اعضای شورای امنیت سازمان ملل رسیده است، آورده‌اند: ما خواهان تحقیقات از سوی تیم دبیرکل سازمان ملل که مسئول نظارت بر اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است، هستیم و آماده‌ایم تا از کار دبیرکل در انجام تحقیقات فنی و بی‌طرفانه حمایت کنیم.

 ادعاهایی از سوی برخی مقامات اروپایی و آمریکایی مبنی بر این‌ مطرح شده است که از پهپادهای ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده شده و این در حالی‌ است که ایران قویاً مخالف جنگ و تسلیح هر یک از طرفین جنگ بوده و هست و از مقامات اوکراین نیز خواسته است تا چنان‌چه سندی در خصوص استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین وجود دارد، ارائه کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین