کد خبر: ۳۲۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۸
یک کارشناس املاک با اشاره به اینکه در برخی از این مناطق واحدهای آپارتمان از متری ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان شروع می‌شود و گاهی تا ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان هم می‌رسد، ادامه داد: نوع سازه تفاوت زیادی در قیمت ایجاد نمی‌کند و امکاناتی مانند کاشی، سرامیک، بهداشتی، وان و... که بعد از نازک‌کاری اضافه می‌شود باعث افزایش قیمت می‌شود.

ناطقان: یک کارشناس املاک به معرفی ارزان‌ترین و گران‌ترین خانه‌ها در قم پرداخت.


دانستن اطلاعاتی درباره گران‌ترین خانه همیشه برای مردم جالب بوده است اما شاید کمتر کسی بداند در شهری که زندگی می‌کند گران‌ترین خانه ها چقدر قیمت دارد؛ برای مثال شاید کمتر شهروند قمی بداند خانه‌هایی در این شهر وجود دارند که صدها میلیارد تومان ارزش دارند و معامله می‌شوند.

شاید شنیدن نرخ‌های عجیب و غریب برخی از این خانه‌ها برای مدت کوتاهی جالب توجه باشد اما وقتی کمی می‌اندیشیم دیگر جذابیت گذشته را ندارد و حتی دردناک هم می‌شود که چگونه در فاصله‌ای کمتر از ۲۰ دقیقه‌ای دو منطقه از یکدیگر، قیمت خانه‌ها گاهی تا ۵۰۰ برابر می‌شود، امری که گاهی باورش هم سخت است.

در کنار خانه‌های گران قیمت‌، خانه‌هایی که پایین‌ترین قیمت را دارند برای کسانی که تصمیم به خانه‌دار شدن گرفته‌اند کاربرد بیشتری دارد با گشتی در آگهی های مسکن ارزان ترین خانه هایی که در شهر قم می توان خریداری کرد را پیدا کردیم.
با وجودی افزایش قیمت شدیدی که قیمت مسکن طی سال‌های اخیر تجربه کرده است هنوز هم خانه‌هایی در قم یافت می‌شوند که کمتر از یک میلیارد تومان هستند.


قم شهری با خانه های ۵۰۰ میلیاردی؛ گران ترین خانه های قم کجا هستند؟

حداقل متراژ مناسب برای یک خانواده سه نفر ۸۰ متر است

برای بررسی دقیق‌تر قیمت حداقل‌ها و حداکثرها و مقایسه‌ای نسبی بین قیمت گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در شهر قم گفت‌وگویی با کارشناس املاک داشتیم:

حاجی موسایی، کارشناس املاک، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بیشترین رنج معاملات در واحدهای آپارتمانی برای متراژهای حدود ۸۰ متر است، عنوان کرد: به طور استاندارد حداقل متراژ برای هر نفر ۲۵ تا ۲۷ متر برای هر نفر است و معمولاً برای یک خانواده سه نفر به ۸۰ متر نیاز است.

وی ادامه داد: اگر به صورت عادلانه و استاندارد قیمت‌گذاری شود و قیمت یک مجتمع ۱۰۰ واحدی حدوداً متری ۱۳ میلیون تومان و در شخصی سازی متری ۱۸ میلیون تومان است و در شهرک‌ها نیز قیمت مجتمع ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان و شخصی سازهای چهار تا شش واحدی بین ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود اما همیشه ارزش واقعی و ارزیابی‌ها باقیمت‌هایی که رایج است تفاوت دارد.

مشاور امور حقوقی و آموزشی اتحادیه املاک قم با بیان اینکه فقط در مسکن مهر است که عرصه محسوب نمی‌شود، اظهار کرد: قیمت در مسکن در قم برای عرصه و عیان است اما عیانی سهم بیشتری در قیمت دارد.

وی با بیان اینکه همانند ۲۰ سال گذشته، منطقه سالاریه، بخش لوکس نشین قم است، عنوان کرد: در گذشته کسانی که در مناطق صدوق و کوچه‌های منتهی به صفاشهر زندگی می‌کردند از قشر معمولی بودند؛ اما امروزه جز مناطق لوکس نشین محسوب می‌شوند.

خانه‌های ۵۰۰ میلیاردی در قم

وی با اشاره به اینکه در برخی از این مناطق واحدهای آپارتمان از متری ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان شروع می‌شود و گاهی تا ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان هم می‌رسد، ادامه داد: نوع سازه تفاوت زیادی در قیمت ایجاد نمی‌کند و امکاناتی مانند کاشی، سرامیک، بهداشتی، وان و... که بعد از نازک‌کاری اضافه می‌شود باعث افزایش قیمت می‌شود.

کارشناس املاک با اشاره به قیمت گذاری ۵۰۰ میلیاردی یک واحد مسکونی در قم که بالاترین نرخ قیمت گذاری در قم است، ادامه داد: در سایت‌ها و روزنامه ها اغلب خانه‌های تا متری ۳۰ میلیون تومان درج می‌شود و این نوع خانه‌ها در روزنامه‌ها و سایت‌ها آگهی نمی‌شوند و بیشتر در دست می‌چرخند و به دلال نمی‌رسد.

وی در خصوص حداقل قیمت خانه در قم عنوان کرد: در شهر پردیسان و جعفریه قم با ۵۰۰ یا ۶۰۰ میلیون تومان هم می‌تواند واحدهایی ۶۰ تا ۷۰ متری تا متری ۷ تا ۸ میلیون تومان خریداری کرد.

موسایی بیان کرد: در بلوار ۱۵ خرداد، روبه روی دانشگاه که به زمین‌های ایران مرینوس شهرت دارند هم می‌توان آپارتمانی با ۱۳ سال ساخت که برخی از آن‌ها آسانسور هم ندارند را تا متری ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان خریداری کرد.

وی اضافه کرد: در ۷۵ متری عمار یاسر که به بلوار تعاون نیز راه دارد، پروژه‌هایی سه تا چهار طبقه که ۱۵ تا ۲۰ ساله هستند و برخی از آن‌ها آسانسور هم ندارند را می‌توان تا متری ۱۲ میلیون تومان خریداری کرد که از ۴۰ متر تا ۱۰۰ متر هم هستند.

وی در رابطه با تفاوت قیمت‌هایی که محلات در یک منطقه تصریح کرد: قیمت ملک در یک محله به فرهنگ و اینکه چه کسی در آن منطقه ساکن هست مرتبط است؛ برای مثال در خیابان شهدا (صفائیه) برخی از کوچه‌ها به مصلی راه دارد و خیابان مصلی نیز رو به رو پل نیروگاه است یعنی از پل نیروگاه تا صفائیه حدود ۲۰۰ متر است اما قیمت املاک در نیروگاه پایین است در حالی که گاهی املاک مسکونی، تجاری یا اداری در صفائیه را با ارقام بسیار بالا قیمت‌گذاری می‌کنند.

کارشناس فنی و حقوقی املاک ادامه داد: وقتی فرهنگ یک محله را دوست دارید و به آن مراجعه می کنید قیمت آن محله رشد می‌کند؛ اما اگر محله‌ای متقاضی نداشته باشد قیمت آن نیز رشد پیدا نمی کند.

مشاور امور حقوقی و آموزشی اتحادیه املاک قم یادآور شد: به متقاضیان و مشتریان توصیه می کنم که حتما به افراد متخصص، معتمد و اهل فن مراجعه کنند و بدون مشورت با افراد اهل فن کاری را نکنند همچنین به همکاران نیز توصیه می‌کنم تا زمانی که در این حرفه فعالیت می کنند از آموزش غافل نشوند و خود را به روز نگه دارند تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کنند.

غفلت از عرضه متناسب با تقاضا در سال‌های گذشته افزایش قیمت و تناقض‌های آشکاری را در بازار مسکن در پی داشته است که این امر نارضایتی مردم را به همراه داشته است.
برای ایجاد رضایت و آرامش در بین مردم فراهم کردن ضروریات یک زندگی ساده نقشی مهم دارد.

برچسب ها: قم ، املاک
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین