کد خبر: ۳۲۵۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
از این تعداد ۶۸ هزار و ۲۹۰ نفر افغانستانی، ۱۲ هزار و ۵۱۱ نفر پاکستانی و بقیه از کشورهای دیگر بوده‌اند که به نامشان اشاره نشده است.
ناطقان: اداره کل مهاجرت ترکیه در تازه‌ترین گزارش اعلام کرد که حدود ۱۲۴ هزار و ۴۴۱ مهاجر را در سال ۲۰۲۲ که از آنها به مهاجران "غیرقانونی" یاد کرده، از کشورش اخراج کرده است.
 
به گزارش ایرنا از خبرگزاری "آناتولی" ترکیه، براساس گزارش این اداره، از این تعداد ۶۸ هزار و ۲۹۰ نفر افغانستانی، ۱۲ هزار و ۵۱۱ نفر پاکستانی و بقیه از کشورهای دیگر بوده‌اند که به نامشان اشاره نشده است.

در همین راستا، مقامات استان آگری در شرق ترکیه نیز جمعه شب اعلام کرد که ۲۲۷ مهاجر غیرقانونی افغان به کشورشان بازگردانده شدند.
 
یک مقام ترکیه ای در اداره مهاجرت این کشور گفت که این مهاجران ابتدا به فرودگاه آگری و از آنجا از راه هوایی به کشورشان فرستاده شدند.
 
این اقدام ترکیه درحالی رخ می دهد که «خلیل الرحمن حقانی» سرپرست وزارت مهاجرت افغانستان خاطرنشان کرد، کشورهای جهان نباید مهاجران افغانستان را بصورت اجباری اخراج کنند.
 
اخراج مهاجران افغان که مقامات ترکیه مدعی هستند بصورت غیر قانونی وارد کشورشان شده اند درحالی است که ایران با وجود موج روز افزون تحریم های ظالمانه علیه آن و سکوت مجامع بین المللی در برابر این ظلم آشکار، همچون سالها و دهه های گذشته، به رسم انسان دوستی و حسن همسایگی، در فهرست کشورهایی است که بیشترین مهاجر بویژه مهاجران افغانستانی را در خود جای داده است.
 
با افزایش موج پناهجویان افغان به سمت ایران پس از روی کارآمدن طالبان در افغانستان در یک سال گذشته، اینک آمار غیر رسمی از حضور حدود پنج میلیون نفر تبعه افغانستان در ایران حکایت دارد.
 
حتی برخی گزارش ها رقم های بیشتری را اعلام کرده اند. بنا به شرایط خاص افغانستان و نیز شرایط مرزهای طولانی میان دو کشور، هیچ گاه آمار رسمی دقیق از تعداد پناهجویان افغان در ایران وجود نداشته است و آماری که کمیسیاریای پناهجویان سازمان ملل در این خصوص ارائه می دهد، صرفا محدود به آن دسته افرادی است که به عنوان پناهجویان ثبت شده در ایران زندگی می کنند، درحالی که تعداد کسانی که نام شان در فهرست های بین المللی ثبت نشده، به مراتب بیشتر است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین