کد خبر: ۳۲۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
رسانه رژیم صهیونیستی:
شبکه 13 رژیم صهیونیستی در گزارشی ضمن اذعان به اینکه انبار موشک‌های تل آویو در درگیری اخیرش با مقاومت فلسطین خالی شده، تاکید کرد «بنیامین نتانیاهو» هیچ‌گاه توان اقدام نظامی علیه ایران را نداشته و نخواهد داشت.
ناطقان: شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از افراد آگاهی که آن‌ها را «منابع دیپلماتیک» توصیف کرد، گزارش داد که «اسرائیل آماده حمله به ایران نیست»؛ این گزارش‌ها پس از آن منتشر می‌شود که پیش‌تر، تل‌آویو احتمالات مبنی بر حمله نظامی به ایران را ترویج می‌داد و اکنون رسانه‌ها با شک به این سناریو و اهدافش نگاه می‌کنند.

تل‌آویو توان اقدام نظامی علیه ایران را ندارد

براساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، «گیل تماری» تحلیلگر روابط خارجی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوال مجری این شبکه مبنی بر اینکه «آیا اسرائیل آماده حمله به ایران است؟» گفت: «یک منبع دیپلماتیک ارشدی که با او صحبت کردیم به ما گفت که برداشت ما از ادعاهای نتانیاهو این است که اسرائیل اکنون آماده حمله به ایران نیست و گزینه نظامی موثری که بتواند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند، ندارد».

تماری ضمن اشاره به اینکه این عدم‌ آمادگی به دلیل توسعه ظرفیت‌های هسته‌ای ایران و وضعیت انفجاری رژیم صهیونیستی با فلسطینیان است، افزود: «درست است که اسرائیل می‌تواند به فعالیت‌های سایبری و اقدامات بی‌ثبات کننده علیه ایران ادامه دهد، اما قادر به انجام بیش از این نیست».

«اسرائیل» انبار موشک‌های رهگیر خود را ۱۰ روزه تمام کرد

به گزارش این شبکه صهیونیست، منابع دیپلماتیک اسرائیلی فاش می‌کنند: «ایرانی‌ها هم این را می‌دانند که انبار موشک‌های رهگیر اسرائیل ظرف ۱۰ روز تمام شده و شاهد آن هم این است که در عملیات اخیر غزه، تل‌آویو در همان روزهای درگیری، انبار موشک‌های خود و سامانه موشکی گنبد آهنین را به پایان رساند. چنانچه اسرائیل به ایران حمله کند، پاسخ تهران گسترده و طولانی خواهد بود».



این منبع ضمن تاکید بر اینکه «اسرائیل نه با آمریکا و نه با اروپا اتحادی برای بازدارندگی اقدامات ایرانی‌ها ایجاد نکرده»، اذعان کرد: «تصور غالب مقامات ارشد دیپلماتیک اسرائیلی این است که از جانب تل‌آویو، گزینه نظامی در رابطه با ایران روی میز نیست».

حمله با کابینه تحریمی نتانیاهو؟

این منبع دیپلماتیک در رابطه با شرایط تشکیل کابینه «بنیامین نتانیاهو» در سرزمین‌های اشغالی فاش کرد که «دو وزیر در دولت حضور دارند که از سوی ۲۷ کشور اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند؛ آن‌ها بن گویر و اسموتریچ هستند. همانطور که کشورهای اتحادیه اروپا از زمان تشکیل دولت با آن‌ها صحبتی نکرده‌اند و به رایزنی با سطوح پایین اداری در داخل وزارتخانه‌های تل‌آویو رضایت دارند».

در ادامه گزارش آمده است: این احتمالات و تحلیل‌ها در حالی درون سرزمین‌‌های اشغالی مطرح و بررسی می‌شود که ایران در حال انجام مانورهای دفاع هوایی گسترده در این کشور است، و برجسته‌ترین رهبران آن طی چند روز گذشته این موضوع را تایید کرده‌اند که اکنون توانمندی‌های نظامی پیشرفته تهران قادر است از هرگونه اقدام تهاجمی آمریکا یا اسرائیل جلوگیری کند. این امری است که روند ساخت تسلیحات با کیفیت جدید آن را آشکار می‌کند.

شایعاتی که تنها انتظارات را بالا برده و هیچ‌گاه محقق نمی‌شود

رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیش‌تر درخصوص این شایعات [حمله نظامی تل آویو به تهران] به نقل از یک مقام امنیتی گفته بودند که «ارتش اسرائیل قادر به انجام هیچ حمله ای نیست؛ زیرا از کمبود نیرو و امکانات، و عدم آمادگی اورژانس و نیروهای پشتیبانی رنج می‌برد».

این مقام امنیتی در ادامه اظهاراتش اذعان می‌کند: «با این حال، تمرینات نظامی نیز متوقف شده و تیپ‌های عملیاتی سال‌هاست که آموزش نمی‌بینند، بنابراین تمرین و آموزش سلاح  هم دیگر در ارتش اسرائیل وجود ندارد».

در ادامه این اظهارات، طی روزهای گذشته «آیزاک بریک» ژنرال ذخیره ارتش رژیم اشغالگر، در گفت‌وگوهایی مطبوعاتی با رسانه‌های عبری زبان به «شکست روسای ستاد ارتش اسرائیل در طول سالیان متمادی در مقابله با ایران» اذعان کرده بود.

بریک در این باره خاطرنشان می‌کند: «در حالی که اسرائیل از سال ۲۰۰۸ برای حمله نظامی به برنامه هسته‌ای ایران کار کرده است، و علی‌رغم صرف ۱۱ میلیارد شیکل اسرائیل به عنوان بودجه تل‌آویو با هدف تقویت قابلیت‌های نیروی هوایی اسرائیل برای حمله مستقیم به ایران، اسرائیل حالا قادر به انجام چنین اقدامی نیست».

وی دلیل این امر را «تکرار زیاد نگرانی‌ها و هزینه صورت‌حساب‌های کلان» دانست که کارشناسان اسرائیلی آن را گزاف تخمین زده و تاکید کرده بودند که میزان ترسی که ایران و متحدانش ایجاد کرده‌اند بسیار بیشتر از این‌هاست. آن‌ها ترس خود از وقوع یک جنگ منطقه‌ای چند جانبه را یادآوری کردند؛ آن هم پس از «موفقیت ایران در ساختن نیرویی ۲۰ ساله، علاوه بر هزاران موشکی که در قلب تل آویو فرود خواهد آمد و هزاران اسرائیلی را به خاک و خون خواهد کشید».

اظهارات جدید محافل صهیونیستی مبنی بر عدم وجود گزینه نظامی جدی علیه ایران در دست نتانیاهو با اظهارات «ایهود اولمرت»، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در تابستان گذشته، مشابه است. وی در اظهاراتی تصریح کرده بود که «اسرائیل گزینه نظامی علیه ایران ندارد و هر کسی که بگوید اسرائیل گزینه نظامی به معنای جنگ و حمله همه جانبه دارد، چنین چیزی واقعیت ندارد».

اولمرت در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرده بود: به نظر من نخست وزیر سابق [نتانیاهو] بیش از یک سال است که از دریافت اطلاعات جدید در مورد آخرین تحولات خودداری می‌کند؛ در عوض، او حرف‌های بیهوده می‌زند. بنابراین صحبت از حمله اسرائیل به ایران توسط او را باید به عنوان «حرف‌هایی که انتظاراتی را ایجاد کرده  و هرگز نمی‌توان برآورده کرد» توصیف کرد.

این گزارش‌ها و تحلیل‌ها پس از آن در رسانه‌های عبری‌زبان متعلق به رژیم صهیونیستی افزایش پیدا کرده که اخیراً اخبار و شایعاتی مبنی بر تمایل تل‌آویو برای حمله نظامی به ایران از سوی کابینه بحران‌زده «بنیامین نتانیاهو» منتشر شده بود.

ارتشی که خدمت رها کرده!

این در حالی است که خود نظامیان ارتش رژیم اشغالگر به صف تظاهرات علیه کابینه پیوسته‌اند. هفته گذشته یک افسر ارشد نیروی هوایی در اعتراض به «اصلاحات قضایی» خواهان اخراجش از خدمت شده بود؛ پس از آن ۱۰۰ افسر دیگر هم از تیپ عملیات ویژه ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند در صورت تداوم حرکت به سوی اصلاحات، خدمت سربازی‌ خود را رها خواهند کرد.


همین رسانه عبری [شبکه ۱۳ تلویزیونی رژیم صهیونیستی] در این باره اعلام کرده بود که افسران در طوماری که امضا کرده اند، نوشته‌اند که در پی «کودتای دولت علیه نظام [قضایی]» به خدمت سربازی ادامه نخواهند داد. آن‌ها افزودند: «تا زمانی که پرچم سیاه بر اعمال و رفتار دولت برافراشته باشد، به خدمت داوطلبانه سربازی ادامه نخواهیم داد». در میان امضاکنندگان این طومار یک سرلشکر، یک سرتیپ و تعداد زیادی از افسران ارشد و دارای درجه سرهنگی و سپهبدی حضور داشتند.

تیپ عملیات ویژه یکی از مهم‌ترین تیپ‌ها و لشکرهای ارتش رژیم اشغالگر به شمار می‌رود؛ زیرا از اطلاعات نظامی «امان» آگاه است و واحد «سایرت متکل» یا «یگان تکاوران ستاد کل» را هم شامل می‌شود. این یگان از مهمترین افسران نخبه در یگان‌های ویژه ارتش رژیم صهیونیستی تشکیل شده و به افسران آن، ماموریت کار در پشت خطوط دشمن سپرده شده است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین