کد خبر: ۳۲۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
نماینده تبریز:
محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی به جماران گفت: از علل داخلی در گرانی اقلام اساسی که بیشتر از عوامل خارجی در این وضع نقش دارد، افزایش نقدینگی است. مجلس و دولت در دو سال اخیر مرتب به نقدینگی اضافه کردند. علت دیگر عایدی سرمایه بود که گروه‌هایی از مردم را نگران کرد. درخواست اسکناس داخلی و ارز خارجی بعد از طرح مجلس به شدت بالا رفت.
ناطقان: قیمت‌ ارز و اقلام اساسی هر روز بالا و بالاتر می‌رود و سفره مردم کوچک و کوچک‌تر می‌شود. در این میان برخی بر توطئه عوامل خارجی  و گروه بزرگ تری هم بر تحریم و مدیریت اقتصاد به عنوان عوامل بروز این معضل تأکید می کنند. 

در این‌باره محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز به خبرنگار جماران گفت: از علل داخلی در گرانی اقلام اساسی که بیشتر از عوامل خارجی در این وضع نقش دارد، افزایش نقدینگی است. مجلس و دولت در دو سال اخیر مرتب به نقدینگی اضافه کردند. علت دیگر عایدی سرمایه بود که گروه‌هایی از مردم را نگران کرد. درخواست اسکناس داخلی و ارز خارجی بعد از طرح مجلس به شدت بالا رفت.

نماینده تبریز در مجلس ادامه داد: در استان خود ما تقاضای اسکناس در مدتی که این موضوع مطرح بود به چهار برابر رسید که افزایش عجیبی بود و باعث شد بانک‌ها در تامین اسکناس درخواستی مردم غافلگیر شوند؛ معنی آن این است که مردم سعی داشتند پولشان در بانک نماند. علت این تصمیم این بود که در عایدی سرمایه تصمیمات عجیب و غریبی گرفته می‌شد. در مجلس داد زدیم که این بحث‌ها برای شرایط کنونی نیست، اما کسی توجه نکرد!

و افزود: از سوی دیگر ضعف و سوء مدیریت‌ها به خصوص در بخش جهاد کشاورزی خیلی آزار دهنده است.

فرهنگی در خصوص تاثیر زودهنگام حذف ارز ۴۲۰۰ در شرایط فعلی افزود: من کسی بودم که در صحن مجلس با طرح دو فوریتی در این زمینه مخالفت کردم. مجلس هم، نه به یک فوریت و نه به دو فوریت رأی نداد و تصمیم نهایتا منتهی شد به اینکه در بودجه کالابرگ پیش بینی شود.  اما کالابرگ را نیاوردند و سپس آن را حذف کردند که آثار این تصمیم از قبل قابل پیش‌بینی بود.

نماینده مردم تبریز در پاسخ به این سوال که وزیر در جلسه غیرعلنی آیا از کالابرگ صحبتی کرد یا نه؟ گفت: با صحبت که مسئله کالابرگ حل نمی‌شود! باید سهمیه تعیین و اقلام معرفی کنند و نحوه تحویل را به مردم بگویند، تنها با صحبت کالا برگ تأمین نمی‌شود!

وی در پیش‌بینی روزهای آینده گفت: امیدواریم سر عقل بیایند و فعالانه برخورد کنند.

فرهنگی در پایان در خصوص استیضاح وزرا افزود: بیشتر از استیضاح، این دولت است که باید در برخی جایگاه‌ها تجدیدنظر کند چون خودش باید افراد مناسب بیاورد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین