کد خبر: ۳۲۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
بر اساس گزارش‌های مرکز آمار کشور، در میان استان‌های کشور، استان سیستان و بلوچستان در ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ برای ۵ ماه متوالی (مهر تا بهمن) در بالاترین سطح نرخ تورم نقطه‌ای قرار گرفت.
ناطقان: بالاترین نرخ تورم در سال ۱۴۰۱ به استان سیستان و بلوچستان تعلق دارد که نشان دهنده وضعیت بحرانی معیشتی در این استان است.

سال ۱۴۰۱ همزمان با نابسامانی‌های اقتصادی، سال رکوردزنی‌های تازه برای نرخ تورم بود، به طوری که در بخش‌های مختلف اقتصادی، مناطق شهری و روستایی، استان‌ها و کالاهای اساسی نرخ تورم‌های بالا و قابل توجهی را به ثبت رساند.

یکی از این رکوردها به نرخ تورم بالا در استان سیستان بلوچستان اختصاص دارد که نشان دهنده وضعیت بحرانی معیشتی در این استان است.

بر اساس گزارش‌های مرکز آمار کشور، در میان استان‌های کشور، استان سیستان و بلوچستان در ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ برای ۵ ماه متوالی (مهر تا بهمن) در بالاترین سطح نرخ تورم نقطه‌ای قرار گرفت.

این استان همچنین بالاترین نرخ تورم نقطه‌ای در ۱۱ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ را به ثبت رساند که میزان آن بسیار تامل برانگیز است.

بالاترین نرخ تورم نقطه‌ای در سال ۱۴۰۱ (تا پایان بهمن ماه) در میان استان‌ها مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که این نرخ در بهمن ماه به ۶۷.۹ درصد رسید.

نرخ تورم نقطه‌ای کشور در بهمن به ۵۳.۳ درصد رسیده، بالاترین نرخ تورم در این ماه به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد، به طوری که نرخ تورم هرکدام به ترتیب معادل ۶۷.۹، ۶۱.۸ و ۶۱ درصد بوده است.

استان سیستان و بلوچستان در حالی بالاترین نرخ تورم نقطه‌ای را در میان استان‌ها به ثبت رسانده که از ابتدای سال ۱۴۰۱ روند تقریبا صعودی را طی کرده است.

نرخ تورم نقطه‌ای این استان در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ در سطح ۲۶ درصد قرار داشت که هر ماه بر این میزان افروده شد و در تیرماه تا سطح ۵۴.۸ درصد بالا آمد؛ یک ماه بعد یعنی در مرداد ماه نرخ تورم نقطه‌ای حدود یک درصد کاهش یافت و رقم ۵۳.۶ درصد را به ثبت رساند.

نرخ تورم استان سیستان و بلوچستان از مرداد ماه روند صعودی به خود گرفت تا جایی که در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ به بالاترین میزان خود یعنی ۶۷.۹ درصد رسید.

منبع: اکوایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین