کد خبر: ۳۲۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
در این نظرسنجی روشن شد که ۶۹ درصد آمریکایی‌ها، بایدن را برای دور دوم ریاست‌جمهوری خیلی پیر می‌دانند.
ناطقان: رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در نظرسنجی جدیدی با چهار امتیاز از جو بایدن پیشی گرفته است و محبوبیت بایدن به پایین‌ترین حد خود رسیده است. در میان رقبای بالقوه جمهوری‌خواهان، ترامپ با فاصله زیادی گزینه مورد علاقه برای گرفتن نامزدی حزبش است.
 
به گزارش ایسنا، نظرسنجی واشنگتن پست - ای‌بی‌سی نیوز که روز یکشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که میزان تایید جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا از ۴۲ درصد در فوریه به ۳۶ درصد کاهش یافته است. امتیاز پایین، بایدن را در تمام دوره ریاست‌جمهوری‌اش تاکنون آزار داده است، اما ۳۶ درصد پایین‌ترین نتیجه در نظرسنجی‌های واشنگتن‌ پست – ای‌بی‌سی نیوز تا به امروز است.
از سراسر وب
ایمپلنت آلمانی با گارانتی مادام عمر پیش پرداخت 800/000

 
نتیجه این نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که ۹۴ درصد جمهوری‌خواهان، ۶۹ درصد رای‌دهندگان مستقل و ۲۱ درصد دمکرات‌ها بایدن را فاقد چابکی لازم برای ریاست‌جمهوری می‌دانند.
 
به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی ماه گذشته بایدن مبنی بر اینکه او برای دومین بار برای رسیدن به ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ نامزد خواهد شد، در ایجاد شور و نشاط در میان رای‌دهندگان موثر نبوده است. دموکرات‌های ثبت‌شده هم به طور مساوی (۴۷ درصد مقابل ۴۷ درصد) در مورد اینکه آیا این حزب باید بایدن یا فردی غیر از بایدن را برای سال ۲۰۲۴ نامزد کند، تقسیم شده‌اند. در حالی که ۷۷ درصد از مستقل‌ها که متمایل به حزب دموکرات هستند، می‌خواهند شاهد جایگزینی رئیس ۸۰ ساله فعلی در سکان هدایت این حزب باشند.
 
امتیاز پایین و شور و شوق اندک کمپین بایدن، به نفع ترامپ بوده است. شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سوال که در سال ۲۰۲۴ به چه کسی رای خواهند داد، ۴۴ درصد گفتند که «قطعا» یا «احتمالا» به ترامپ رای خواهند داد، در حالی که ۳۸ درصد گفتند که «قطعا» یا «احتمالا» از بایدن حمایت خواهند کرد؛ ۱۸ درصد هم بلاتکلیف هستند.
 
ترامپ که مبارزات انتخاباتی خود را در ماه نوامبر اعلام کرد، با اختلاف بسیار گزینه مطلوب برای گرفتن نامزدی جمهوری‌خواهان به شمار می‌رود. ۵۱ درصد از جمهوری‌خواهان مورد بررسی گفته‌اند که مایلند ترامپ را در جایگاه ریاست جمهوری ببینند، در حالی که ۲۵ درصد از ران دی‌سانتیس، فرماندار فلوریدا که هنوز به طور رسمی وارد رقابت نشده است، طرفداری کردند. نامزدهای باقیمانده -لیستی که شامل مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری سابق و نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی می‌شود- همگی بین یک تا شش درصد امتیاز کسب کردند.
 
براساس این نظرسنجی، ۵۴ درصد از رای‌دهندگان بزرگسال آمریکایی فکر می‌کنند که ترامپ در مدیریت اقتصاد آمریکا بهتر از بایدن کار کرده است، در حالی که ۳۶ درصد فکر می‌کنند بایدن در دوران ریاست جمهوری خود تاکنون عملکرد بهتری داشته است. در حالی که نرخ تورم ایالات متحده از بالاترین سطح چهار دهه خود یعنی ۹.۱ درصد در ژوئن گذشته کاهش یافته است، اما همچنان بالاتر از هر نقطه دیگری بین دهه ۱۹۸۰ و ۲۰۲۲ است و قیمت بنزین هنوز تقریبا دو برابر گران‌تر از زمان ترامپ است.
 
سلامت روانی و جسمی بایدن هم از نقاط ضعف است. براساس نظرسنجی واشنگتن پست – ای‌بی‌سی،  تنها ۳۲ درصد گمان می‌کنند سلامت عقلی بایدن برای دوره دوم ریاست‌جمهوری مناسب است که افت چشمگیری نسبت به ۵۱ درصدی نشان می‌دهد که در آغاز دوره ریاست‌جمهوری بایدن، وضعیت ذهنی او را مناسب ارزیابی می‌کردند. ۶۳ درصد از رای‌دهندگان فکر می‌کنند که بایدن فاقد تیزبینی ذهنی برای عملکرد به عنوان رئیس جمهور است، در حالی که ۶۲ درصد فکر می‌کنند که او در وضعیت جسمانی بسیار بدی قرار دارد و نمی‌تواند به طور موثر خدمت کند. تردیدها در مورد تندرستی و سلامتی بایدن در طول دوران ریاست جمهوری او افزایش یافته است چرا که هر روز ویدیوی تازه‌ای نشان می‌دهد که او در سخنرانی‌ها سردرگم و آشفته می‌شود، به زمین می‌افتد و در جلسات و رویدادها به طور آشکار گیج ظاهر می‌شود.
 
در مقابل ۵۴ درصد رای‌دهندگان باور دارند که دونالد ترامپ برای ریاست‌جمهوری ازنظر عقلی و جسمی سلامت است.
 
به‌طور مشخص از نظر وضعیت جسمی، ۳۳ درصد رای‌دهندگان به سلامت بایدن ۸۰ ساله باور دارند و ۶۴ درصد به سلامت ترامپ ۷۶ ساله.
 
در این نظرسنجی روشن شد که ۶۹ درصد آمریکایی‌ها، بایدن را برای دور دوم ریاست‌جمهوری خیلی پیر می‌دانند.
 
این نظرسنجی، محاکمه‌ها و تحقیقات جنایی در حال انجام علیه ترامپ را به ‌عنوان موانع احتمالی بر سر راه این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا نشان می‌دهد و اکثریت می‌گویند که او باید به دلیل آلوده خواندن انتخابات ۲۰۲۰ به تقلب، سوءاستفاده از اسناد طبقه‌بندی شده و نقش در تشویق شورش شش ژانویه ۲۰۲۱ در کنگره آمریکا، با اتهاماتی روبرو شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین