کد خبر: ۳۲۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
مهدی قاسمی: در بحث سقط جنین متأسفانه عدد و رقم ها خیلی واقعی نیستند چراکه سالانه جنین های بسیاری توسط قابله های محلی، داروخانه ها، مراکز غیرمجاز و ... به صورت غیرقانونی سقط می شوند.
ناطقان: دبیر مجمع مردمی جمعیت استان همدان اظهار کرد: طبق آخرین آمار جمع آوری شده توسط اندیشکده مردمی حریم حیات جنین سالانه بیش از ۵۳۰ هزار جنین سقط می شود به طوریکه طبق آمار روزانه ۱۵۰۰ جنین ساقط و حق حیات از آنها باز پس گرفته می شود.
 
به گزارش ایسنا؛ مهدی قاسمی شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، گفت: در بحث سقط جنین متأسفانه عدد و رقم ها خیلی واقعی نیستند چراکه سالانه جنین های بسیاری توسط قابله های محلی، داروخانه ها، مراکز غیرمجاز و ... به صورت غیرقانونی سقط می شوند و در هیچ کشوری حتی کشورهایی که سقط جنین حرمتی ندارد هم هنوز رقم واقعی مشخص نیست چراکه در مراکز دقیق آماگیری دولتی و به صورت قانونی انجام نمی گیرد.
 
وی افزود: آخرین عددی که کارشناس این حوزه طبق سه روش آمارگیری به دست آورده در حدود ۵۳۰ هزار قتل جنین در سال اتفاق می افتد که این رقم بزرگ، فاجعه بار و نگران کننده ای است و امیدواریم با اقدامات در دستور کار و هوشیارسازی مردم جلوی این کشتار گرفته شود. در این حوزه از تمام کسانی که فعالیت اجتماعی و مذهبی دارند و اساتید دانشگاه و روحانیون کمک خواهیم گرفت.
 
قاسمی با بیان اینکه اقدامات مؤثری در زمینه هوشیارسازی و شبکه سازی انجام داده ایم، توضیح داد: طی برنامه ریزی های اخیر و ارتباط با انجمن اولیای مدارس توانسیم اولیاء را هوشیار و برنامه هایمان را شبکه سازی کنیم و مادران دارای یک فرزند را تشویق به فرزندآوری کرده و تاحدودی جلوی پیری جمعیت را بگیریم.
 
وی در پاسخ به اینکه چرا جوانان تشویق به ازدواج نمی شوند؟ تصریح کرد: در حدود ۷۰۰ هزار جوان در کشور وجود دارد که با فراهم آمدن شرایط می توانند ازدواج کنند و طی یکی دو سال آیند در فرآیند فرزندآوری قرار گیرند اما فراهم کردن شرایط برای این افراد سخت تر است نسبت به فردی که یک فرزند دارد و با هوشیارسازی و تشویق می تواند فرزند دوم را داشته باشد و یک گام به جوانی جمعیت نزدیک تر است.
 
قاسمی ادامه داد: موضوع در دست کار ما افرادی هستند که دو، سه سال ازدواج کرده اما اقدام به فرزندآوری نداشتند بنابراین بحث هوشیارسازی این افراد و مادران دارای یک فرزند را در دستور کار داریم به طوریکه این افراد با دریافت یک مشاوره مؤثر می توانند آمادگی فرزندآوری داشته باشند.
 
وی بیان کرد: از طریق ارتباط خوب بین دانشگاه علوم پزشکی، مراکز بهداشت و مجمع جمعیت انجمنی تحت عنوان "مادرانه ها" تشکیل شده و مادرانی که به مراکز بهداشت برای بررسی وضعیت جنین مراجعه می کنند و قصد سقط جنین دارند را با دادن مشاوره های لازم از این عمل غیرانسانی منصرف می کنند و خوشبختانه طی شش ماه گذشته با این ارتباط مؤثر در حدود ۴۲ جنین را از سقط نجات داده ایم.
 
دبیر مجمع مردمی جمعیت استان همدان ادامه داد: حتی لازم به ذکر است خیرانی هستند که حاضر می شوند تمامی هزینه های کودک را در یکی، دو سال اولیه پرداخت کنند تا آن جنین ساقط نشود و در این راستا در خردادماه قرار بر تشکیل انجمن خیرین سلامت است که بخشی از آن به جلوگیری از سقط جنین و کمک به خانواده های نوزادان متولد شده اختصاص داده می شود.
 
وی تصریح کرد: خوشبختانه طی شش ماه گذشته جلسات مشاوره متعددی توسط رابطان بهداشت در مدارس، مساجد و مراکز بهداشت برای مادران متقاضی برگزار شده و در این حوزه از افراد با تجربه استفاده شده است و علاوه بر همدان، در دیگر شهرستان ها از جمله بهار و اسدآباد هم دبیرخانه ها فعال شده و به کمک ما در حوزه جوانی جمعیت آمده اند که در این راستا از ائمه جمعه و فرمانداران هم کمک گرفته شده و اتفاق های خوبی رقم خورده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین