کد خبر: ۳۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۷
بدنبال حمله به بیمارستانی در صعده
دبیر کل سازمان ملل در بیانیه بی سابقه ای بطور مستقیم حمله نیروهای ائتلاف به رهبری رژیم آل سعود به بیمارستانی در شهر صعده یمن رامحکوم کرد و خواستار تحقیقات بی وقفه و پاسخگویی عاملان این حمله شد.
ناطقان:  بان کی مون دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه برای نخستین بار در این بیانیه به نام سعودی ها بعنوان سرکردگان این حملات اشاره کرده است.
دراین بیانیه می خوانیم که دبیر کل سازمان ملل حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به بیمارستان میادین درشهر صعده یمن را که توسط پزشکان بدون مرز و با حمایت یونیسف و سازمان بهداشت جهانی اداره می شد، محکوم می کند.
وی با اشاره به این که در این حملات گروه بی شماری مجروح و ساختمان این تاسیسات پزشکی کاملا ویران شده است بار دیگر بر ضروت احترام طرفین درگیر در جنگ ها به قوانین بین المللی انساندوستانه و احتراز از حمله به افراد و اماکن غیر نظامی تاکید کرده است.
دبیر کل سازمان ملل ضمن فراخواندن همه گروه های درگیر در یمن به پایان بخشیدن به عملیات نظامی و بخصوص حملات هوایی، خواستار تحقیقات سریع و بی وقه در مورد این حملات و پاسخگویی عاملان آن شده است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین