کد خبر: ۳۴۶۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶
انتخاب سخت میان سیاست دولت و منافع سازمانی
نوربخش در شرایطی که از یک سو با حکم "وزیردولت" بر کسی سازمان عریض و طویل تامین اجتماعی تکیه زده و می بایست در سطح کلان سیاست های قوه مجریه را مدنظر داشته باشد و از سوی دیگر بعنوان متولی سازمان تامین اجتماعی که وظیفه حمایت و حراست از حقوق کارگران را عهده دار است، در کمال ناباوری در لاک دفاعی فرو رفته
ناطقان: بدنبال اجرای برنامه های دولت در حوزه بهداشت و درمان و با پیگیری طرح تحول نظام سلامت، حالا برنامه های قوه مجریه به سمت ساماندهی بیمه های درمانی و شفاف سازی در راستای خدمت رسانی بهتر به عموم ملت ایران پیش می رود.

در این بین طی روزهای اخیر، تعدادی از کارگران با تجمع مقابل سازمان تامین اجتماعی، ضمن تاکید بر خواسته های صنفی، پیرامون برنامه های دولت در راستای ساماندهی نظام بیمه ای اعتراض کردند.



فارغ از هر گونه قضاوتی پیرامون پشت پرده احتمالی، و یا انگیزه جریاناتی که بعنوان محرک در شکل گیری چنین تجمعاتی اثرگذار بوده اند، نکته بسیار مبهمی که حائز اهمیت است، سکوت معنادار "تقی نورخش" بعنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی است.


نوربخش در شرایطی که از یک سو با حکم "وزیردولت" بر کرسی سازمان عریض و طویل تامین اجتماعی تکیه زده و می بایست در سطح کلان سیاست های قوه مجریه را مدنظر داشته باشد و از سوی دیگر بعنوان متولی سازمان تامین اجتماعی که وظیفه حمایت و حراست از حقوق کارگران را عهده دار است، در کمال ناباوری در لاک دفاعی فرو رفته و با اتخاذ رویه ای محافظه کارانه از هرگونه اظهار نظر صریحی پیرامون سوء تفاهم پیش آمده برای تعدادی از کارگران پرهیز می کند.

بدون شک در چنین مقاطعی رئیس سازمان تامین اجتماعی وظیفه دارد با شجاعت و هنر مدیریتی ضمن اتخاذ مواضعی کارشناسانه و دقیق به رفع ابهامات کمک کرده و اجازه ندهد اینگونه تصور شود که از یک سو ملاحظه سیاست های دولت و از طرف دیگر هراس از محدود شدن اختیارات سازمانی باعث انفعال وی در قبال مسئله مهمی همچون "ساماندهی نظام بیمه ای" شده است.
 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بیکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
0
0
مجموعه وزارت تعاون وکار ورفاه اجتماعی
با مشکلات و چالشهای فراوانی روبروی است بطور مثال :وضعیت اشتغال ومشکلات تعاونیها وصندوق های بازنشستگی که حل این مشکلات نیازمند فردی توانمند وعملیاتی در سطح وزارتخانه میباشد که بنظر میرسد دولت محترم میبایست بدون فوت وقت برای این حوزه تصمیم گیری نماید .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
0
0
متاسفم براتون
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین