کد خبر: ۳۴۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
بر اساس رأی صادره ورزشکار مشهور به تحمل ۱۰۰ ضربه شلاق حدی و یک سال تبعید به یکی از شهرهای غربی کشور و همدستش نیز به ۱۰۰ ضربه شلاق حدی و دو سال تبعید به جنوب کشور محکوم شدند.
ناطقان:حکم شلاق و تبعید یکی از ورزشکاران مشهور کشورمان که چندی قبل به اتهام تجاوز در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شده بود، از سوی قضات دیوان عالی کشور تأیید شد.

روزنامه همشهری با اعلام این خبر نوشت: این پرونده از شامگاه ۲ بهمن‌ماه سال ۹۳ با شکایت دختری جوان تشکیل شد. دختر جوان که مهندس ساختمان و استاد دانشگاه است، از یکی از ورزشکاران معروف و قهرمان المپیک شکایت کرد و گفت که او را فریب و مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.

او گفت: از پنج سال قبل با این ورزشکار آشنا شدم و قرار بود با یکدیگر ازدواج کنیم اما او همیشه درگیر اردوهای تدارکاتی تیم ملی و مسابقاتش بود. من حدود پنج سال این شرایط را تحمل کردم اما دیگر خسته شده بودم. به همین دلیل رابطه‌ام را با او قطع کردم.

شاکی ادامه داد: مدتی از او بی‌خبر بودم تا اینکه یک روز با من تماس گرفت و از من برای شرکت در جشن تولد دوستش دعوت کرد. با اصرار او از محل کارم به خانه دوستش در شمال تهران رفتم اما وقتی وارد شدم دیدم آنها دو نفری منتظرم هستند.

این زن افزود: فکر می‌کردم افراد زیادی در جشن تولد حضور دارند اما وقتی دیدم آنها فقط دو نفر هستند، می‌خواستم از آنجا بیرون بیایم اما جوان ورزشکار اجازه نداد. او به من یک لیوان آبمیوه تعارف کرد و بعد از نوشیدن آن دچار سرگیجه شدم. چشمانم جایی را نمی‌دید و روی پاهای خودم بند نبودم و دیگر چیزی به یاد ندارم تا اینکه متوجه شدم جوان ورزشکار و دوستش من را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.

شاکی ادامه داد: حدود ساعت ۴ صبح بود که به سختی خودم را به خانه رساندم و تا شب خودم را در خانه حبس کردم و فقط این ماجرا را با خواهرم در میان گذاشتم و همان موقع به کلانتری رفتیم و شکایت کردیم.

اظهارات دختر جوان در حالی بود که گزارش پزشکی قانونی نیز تأیید می‌کرد که وی مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

به این ترتیب چند روز بعد از این ماجرا، متهمان در شعبه ۷۲ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند. در جلسه محاکمه، بعد از آنکه شاکی جزئیات حادثه را بازگو کرد، متهمان در دفاع از خود اتهام رابطه نامشروع با شاکی را قبول کردند اما گفتند این رابطه با رضایت او بوده است. هرچند آنها از دادگاه درخواست عفو و بخشش کردند و گفتند توبه کرده‌اند، اما قضات دادگاه بعد از شور، هر دو متهم را محکوم کردند.

متهمان که به‌دنبال تبرئه شدن خود بودند به حکم اعتراض کردند و پرونده به شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور فرستاده شد. هرچند بررسی پرونده چند‌ماه طول کشید اما در نهایت قضات دیوان‌ عالی ورزشکار مشهور و دوستش را به اتهام ارتکاب زنای بدون عنف مجرم تشخیص دادند.

بر اساس رأی صادره ورزشکار مشهور به تحمل ۱۰۰ ضربه شلاق حدی و یک سال تبعید به یکی از شهرهای غربی کشور و همدستش نیز به ۱۰۰ ضربه شلاق حدی و دو سال تبعید به جنوب کشور محکوم شدند.

در همین حال قربانی این پرونده درباره این رأی به همشهری گفت: خدا می‌داند در این مدت چه شرایط سختی را تحمل کردم. کابوس این حادثه یک لحظه هم رهایم نمی‌کند. قرار بود من و جوان ورزشکار با یکدیگر ازدواج کنیم اما نمی‌دانم چطور او این بلا را به سرم آورد. در این مدت بارها می‌خواستم خودکشی کنم و مدتی است تحت نظر روانشناس و روانکاو قرار دارم. با این حال خوشحالم که قضات قوه قضاییه تحت‌تأثیر نام او قرار نگرفتند و عدالت را اجرا کردند.

وی ادامه داد: بعد از اینکه در دادگاه شکایت کردم، او من را متهم کرد که با شکایتم می‌خواهم اخاذی کنم اما این ادعا دروغ است، چون من از راه تدریس و پروژه‌های ساختمانی به اندازه کافی درآمد دارم.

شاکی افزود: حتی یک مرتبه بعد از دادگاه او به من پیشنهاد کرد تا با یکدیگر به ترکیه و از آنجا به آمریکا برویم و در آنجا زندگی کنیم یا اینکه گفت بیا یک صیغه‌نامه جعلی درست کنیم اما من هیچ‌کدام از حرف‌هایش را قبول نکردم چون باید عدالت درباره او اجرا شود و فکر نکند به‌خاطر مشهور بودنش می‌تواند زندگی هر کسی را که خواست سیاه کند.

بر اساس این گزارش، با قطعی شدن این رأی، پرونده به واحد اجرای احکام ارسال شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین