کد خبر: ۳۶۲۹۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
همه ما در دفاع از فرهنگ ایرانی "مدعی العموم" باشیم
ماجرا مربوط به نوجوانی است که اقدام به تهیه ویدئویی از پیکر برهنه خویش نموده است و با توجه به شرایط "خاص" فیزیکی اش، تبدیل به سوژه ای برای عموم مردم شده است.
ناطقان: این روزها حضور در فضای مجازی دیگر منحصر به نسل جوان نیست، زیرا کودکان و کهنسالان هم از این قافله عقب نمانده اند و همه آغوششان را در برابر پمپاژ اخبار، اطلاعات و سوژه های گوناگون که با سرعتی باورنکردنی در حال تزریق به شبکه هایی همچون "تلگرام" است باز کرده اند و در این بین نگرانی ها پیرامون آسیب های فرهنگی این عرصه جدی تر می شود.

طی روزهای اخیر کلید واژه ای که به شکل باور نکردنی در گروه ها و کانال های تلگرام، به چشم می خورد، "نوجوان 13ساله" است، و همچون "پرونده هسته ای" هر کس از زوایه نگاهی به پردازش این موضوع می پردازد(!)

به گزارش ناطقان؛ ماجرا مربوط به نوجوانی است که اقدام به تهیه ویدئویی از پیکر برهنه خویش نموده است و با توجه به شرایط "خاص" فیزیکی اش، تبدیل به سوژه ای برای عموم مردم شده است.

اگر چه هنوز ایرانی بودن این "نوجوان" قطعی به نظر نمی رسد، اما اولین زنگ خطری که از این مسئله شنیده می شود؛ غفلت خانواده هایی است که بدون هیچ نظارت و محدودیتی بستر ورود فرزند نابالغشان را به فضای مجازی فراهم نموده اند و پاره تنشان را با دستان خویش به وادی ناکجاآباد سوق می دهند.

و از آن تاسف بار تر آن دسته از انسان های به ظاهر بالغی(!) هستند که با دیدن چنین ویدئویی، شور و شعف تمام وجودشان را فرا می گیرد و برای به اشتراک گذاشتن آن با دیگر گروه ها و دوستانشان، از یکدیگر گوی سبقت را می ربایند(!)

بواقع به کجا می رویم؟ و آیا به این فکر خواهیم کرد با آسیب های جبران ناپذیری که خودمان به حریم فرهنگی کشورمان وارد می کنیم، در روزگاری نه چندان دور فرزندان ما اولین قربانیان این سقوط اخلاقی خواهند بود؟

بیائیم یکبار هم که شده خودمان در دفاع از "شرافت و فرهنگ ایرانی" بعنوان مدعی العموم بپا خیزیم و بدون شک کارآمدترین برخورد "عمومی" با چنین رویدادهای "ضدارزشی" بایکوت آن توسط خود مردم است و نه اینکه ما هم بعنوان عاملی در نشر چنین "خفت هایی" سهیم گردیم.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
0
4
به نظر حقیر از سانسور و بایکوت علوم جنسی و تنظیم خانواده کم شود تا جذابیت این سوژه ها از دست برود و در ثانی از آسیب های نا آگاهی و جهل در امان باشیم.
فرزند کوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
1
2
واقعا عجیبه که ما ایرانی ها
در تحقیر خودمون انقد تلاش می کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
1
1
خاک تو سر ایرانی عقده ای
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین