کد خبر: ۳۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم با فرستادن تصویر اسکناسی تقلبی که از دستگاه عابر بانک گرفته، خواستار پیگیری شده است.
ناطقان: یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم با فرستادن این تصویر، اعلام کرد اسکناس سمت راست، تقلبی است و آن را از یک خودپردازها موجود گرفته است.






پس از اعلام شعبه و بانک مربوطه، کارشناس روابط عمومی این بانک اعلام کرد: معمولا چنین اتفاقی به این راحتی نمی افتد. پولی که در کاست دستگاه عابربانک گذاشته می شود چک می شود. البته بعضا نیز از این دست مسایل پیش می آید. ممکن است سیستم پول آورنده از بانکهای متعدد باشند که با بانک ما مراودات مالی می آورند، یا ممکن است پول با دست یکی از کارمندان ما در کاست دستگاه ها گذاشته شده باشد و قبل از گذاشتن در دستگاه، بدون دقت، پول را از آورنده تحویل گرفته باشند و باعث شده یکی از اسکناسها تقلبی باشد.
او با اشاره به اینکه بعضا به دلیل کمبود وقت، اسکناسها با دستگاه های رومیزی، شمارش می شود، گفت: البته باید کنترل کنیم این پول از دستگاه های خارج از شعبه آورده شده یا از موجودی داخل شعبه در عابر بانک قرار داده شده است. همچنین باید چک شود از ماشینهای حمل پول بانکهای دیگر این پول آمده یا مشتریان همان شعبه آورده اند. حساسیت ها درباره پول تقلبی قابل توجه است، ولی وقتی تعداد مشتریان زیاد باشد، عموما فرصت برای کنترل هر برگ اسکناس که آورده می شود، نیست.
این روابط عمومی با اعلام اینکه مشتری ای که پول تقلبی از دستگاه دریافت کرده، باید به بازرسی ها بانکها جهت پیگیری مراجعه کنند، گفت: برخی وقتها مشتری فکر می کند در به وجود آمدن این موضوع عمدی در کار بوده یا تکرار پذیر است. واقعیت این است دستگاه پولشمار یا عابربانک اسکناس تقلبی را کشف نمی کند. ممکن است در چندین شعبه در روز، چندین هزار برگ اسکناس جابجا شود که معدودی از آنها، جعلی از کار دربیاید.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین