کد خبر: ۴۲۲۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
صلاحی:
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از تفاوت دریافتی بازنشستگان، گفت: گروه‌های فشار درتامین اجتماعی مانع اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان می شوند.
ناطقان:عباس صلاحی طی گفتگو با خبرگزاری مجلس، با اشاره به صحبت‌های معاون فنی ودرآمد تامین اجتماعی مبنی بر اینکه قانونی به نام همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد، گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تاکنون به صورت کامل اجرا نشده اما قانون آن وجود دارد؛ واقعیت آن است که نباید اختلافات بسیار در میزان دریافتی بازنشستگان وجود داشته باشد به طوری که یک بازنشسته 5 میلیون تومان و دیگری 800 هزار تومان حقوق دریافت کند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فاصله میان حقوق دریافتی بازنشستگان باید برداشته شود، افزود: این موضوع در حال حاضر مورد پذیرش تامین اجتماعی نیست، به نظر می رسد عده ای در بدنه تامین اجتماعی بر این باورند که با اجرای این قانون متضرر می‌شوند بنابراین با اعمال فشارهای بسیار از اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان جلوگیری می‌کنند، در واقع گروه‌های فشار در تامین اجتماعی مانع از اجرای این قانون می شوند.

وی تاکید کرد: حداقل اگر همسان سازی ایده‌آل در حقوق بازنشستگان اتفاق نمی‌افتد، باید تدابیری اتخاذ شود که عدالت رعایت شده و تخصیص حقوق و مزایا به طور عادلانه صورت گیرد زیرا هم‌اکنون تعدادی از حقوق ومزایای بسیار بالا برخوردار بوده و برخی دارای مزایای بسیار پایینی هستند به طوریکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور در تامین هزینه های زندگی دارای مشکلات بسیاری هستند.

این نماینده مردم درمجلس نهم با بیان اینکه  افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان هیچ کمکی به آنها نمی‌کند، تصریح کرد: البته اختصاص کارت‌های ویژه به بازنشستگان برای خرید نیز کمک‌کننده نخواهد بود، بنابراین اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان زمانبر بوده و منابع اعتباری بسیاری را می‌طلبد و در این شرایط تحقق اجرای یکسان سازی حقوق بازنشستگان امکانپذیر نیست.

صلاحی با اشاره به اینکه زمان فعالیت دولت‌های نهم و دهم طرح‌های بسیار احساسی مطرح شد، گفت: به عنوان مثال واریز ماهی یک میلیون تومان به حساب فرزندان تازه متولد شده که اجرای آن به یک ماه هم نکشید و متوقف شد، بنابراین برای اجرای طرح های این چنینی باید ردیف اعتباری مشخصی درنظرگرفته شود به عبارت بهتر باید پلکانی اجرایی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: تا پیش از انقلاب به ازای هر 23 نفر کارمند یک نفر بازنشسته بود، اما در حال حاضر به ازای هر 6 نفر یک بازنشسته وجود دارد؛ بنابراین منابع دولتی بیشتر صرف امور بازنشستگان شده  و باید راهکاری اتخاذ کرد تا تعداد افراد شاغل بیشتر از بازنشستگان شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، معاون فنی و درآمد تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در سال 88 یک بار برنامه‌ای با عنوان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا شد و قرار بود دولت برای اجرای آن دو هزار و 500 میلیارد تومان به تأمین اجتماعی پرداخت کند گفت: موضوعی به نام قانون همسان سازی وجود ندارد و مابقی اعتبار همچنان جزو مطالبات تأمین اجتماعی است.
منبع: خانه ملت
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مستمری بگیر با حقوق 700هزاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
0
0
اول امیدماخدا وبد ازخدا شما نملینده گان محترم هستید ما بکارشما درمجلس چشم امید دوخته ایم که برای ما مستمری بگیران کاری انجام بدهید بخدا شرمنده خانواده هایمان هستیم چونکه حقوقی که ما میگیریم بجز اجاره منزل وقسط بانک چیزی دیگر نمیشود
مستمری بگیر تامین اجتماعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
0
0
جناب آقای نوربخش-جناب آقای وزیر رفاه-مسئولان محترم سازمان تامین اجتماعی باسلام
یه مطلبی هست که میگن رو صندلی ریاست نشستن شانسیه ولی بلند شدن ازروی اون صندلی حتمیه
شما هم وضعیت کارگران ومستمری بگیران رو خوب میدونید ومیدونید که با سیلی صورت خودشونو سرخ نگه داشتند پس تو رو خدا به فکر این قشر محروم باشید که بعد عذاب وجدان نداشته باشید بالاخره ریاست شما هم روزی تمام میشود یه کم منطقی باشید
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین