کد خبر: ۴۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
رئیس جمهور روسیه تصریح کرد که این کشور با عملیات نظامی خود در سوریه اوضاع در این کشور را از ریشه تغییر داد و مانع گسترش تروریسم در این کشور شد.
ناطقان: رئیس جمهور روسیه تصریح کرد که این کشور با عملیات نظامی خود در سوریه اوضاع در این کشور را از ریشه تغییر داد و مانع گسترش تروریسم در این کشور شد.

 به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مراسم تقدیر از فرماندهان و نیروهای روسی که از سوریه بازگشتند، گفت: ما با عملیات خود در سوریه مسیر قاچاق نفت را بر تروریست‌ها بستیم و به درخواست دولت سوریه وارد مداخله دراین کشور شدیم. ما اوضاع در روسیه را به صورت ریشه‌ای تغییر دادیم و مانع گسترش تروریسم در این کشور شدیم.

وی افزود: ما به نیروهای ارتش سوریه برای پیروزی در میدان کمک کردیم و همچنان نیز برای پیگیری اجرای آتش‌بس و تلاش برای حل سیاسی بحران در این کشور ادامه می‌دهیم. من باید بگویم که براساس قوانین بین المللی کسی نباید حریم هوایی کشوری دارای حاکمیت مثل سوریه را نقض کند. تصمیم عقب نشینی جزئی نیروهای روسی از سوریه با هماهنگی بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور صورت گرفت.

پوتین تأکید کرد: روسیه همچنان به حمایت خود از دولت سوریه ادامه می‌دهد این کمک شامل کمک مالی و تسلیحاتی، آموزش نیروهای سوری، کمک اطلاعاتی و کمک مستقیم مثل استفاده از جنگنده‌های خود در سوریه است.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: من موضع بشار اسد و اخلاص وی برای مذاکرات و حل سیاسی بحران را می ستایم.

وی افزود: نیروهای باقیمانده ما در سوریه برای انجام مأموریت‌های نظامی کافی هستند. سامانه اس400 روسیه همچنان در سوریه باقی خواهد ماند و کمک به ارتش این کشور برای بازپس‌گیری بقیه مناطق نیز ادامه دارد. ما از تمامی گروه‌های ملی برای مبارزه با تروریسم در سوریه حمایت به عمل می‌آوریم.

پوتین گفت: شهر تدمر که میراث تاریخی سوریه است به زودی با کمک جنگنده‌های روسیه بازپس گرفته خواهد شد. ما در صورت ضرورت می‌توانیم نیروهای خود را برای ساعات محدودی در این منطقه مستقر کنیم. نیروهای ما هر زمان که لازم باشد می‌توانند به سوریه بازگردند.

وی گفت: ما برای برقراری صلح در سوریه جهت رهایی مردم این کشور از تهدیدات تروریستی و بازسازی سوریه تلاش خواهیم کرد.

پوتین خطاب به نیروها و فرماندهان روسی که از سوریه بازگشته اند، گفت: شما ثابت کردید که نیروهای ما قادرند مأموریت‌های بسیار سخت را در هر زمانی که بخواهند انجام دهند. تمامی مأموریت‌های ما در سوریه به صورت دقیق و در زمان مشخص انجام شد و این نشان دهنده توانایی نیروهای ماست. ما می‌توانیم از مهارت‌هایی که در سوریه و استفاده از سلاح‌های مختلف کسب کرده‌ایم برای ساخت نوع جدیدی از سلاح استفاده کنیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین