کد خبر: ۴۴۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
مقامات دولتي هند از سفر قريب الوقوع «نارندرا مودي » نخست وزير هند به ايران در ماه مي و ژوئن (ارديبهشت - خرداد) خبر دادند.

ناطقان:مقامات دولتي هند از سفر قريب الوقوع «نارندرا مودي » نخست وزير هند به ايران در ماه مي و ژوئن (ارديبهشت - خرداد) خبر دادند.

به گزارش ايرنا، مقامات هندي تاكنون تاريخ دقيق اين سفر كه با هدف گسترش روابط و با تمركز بر امضاي توافقنامه هاي انرژي بين ايران و هند انجام مي شود را اعلام نكرده اند.

روزنامه اكونوميك تايمز نيز روز شنبه به نقل از مقامات دولتي اعلام كرد سفر «نارندرا مودي» به ايران در ماه مي و ژوئن (ارديبهشت -خرداد) پس از سفر وزيران خارجه و نفت اين كشور به ايران ازاهميت بالايي برخوردار است .

براساس اين گزارش، نخست وزير هند پس از سفر به ايران براي گفت وگو با مقامات قطر راهي اين كشور مي شود .

انتظار مي رود در سفر مودي به ايران و قطر توافقنامه هايي در زمينه انرژي ،مسائل منطقه اي به امضاي دوطرف برسد.

قطر پس از امارات و عربستان سعودي سومين كشور شوراي همكاري خليج فارس است كه مودي به آن سفر مي كند.

سفر «نارندرا مودي» به امارات و عربستان سعودي باعث امضاي توافقاتي در زمينه مبارزه با تروريسم و سرمايه گذاري شد .

براساس گزارش روزنامه اكونوميك تايمز ،سفر مودي به ايران در مقايسه با سفر نخست وزير هند به قطر از اهميت زيادي برخوردار است .

درادامه اين مطلب اضافه شده است:اين سفر مي تواند نتايج بسيار مهمي در زمينه اجراي طرحهاي ارتباطي و همكاري دوجانبه در بخش انرژي داشته باشد.

توافق تجارت سه جانبه دهلي-تهران و كابل،اختصاص خط اعتباري 150 ميليون دلاري در توسعه بندر چابهار و سرمايه گذاري 20 ميليون دلاري هند از جمله طرحهاي مشترك ايران و هند در اين بندر است .

همچنين انتظار مي رود كه هند و ايران توافقنامه هايي در زمينه مبارزه با تروريسم و همكاري دفاعي امضا كنند كه اين امر به استقرار ثبات در منطقه خاور ميانه و افغانستان كمك زيادي خواهد كرد.

كريدور شمال - جنوب و سرمايه گذاري در شبكه ريلي از ديگر محورهاي گفت وگوي مقامات ايران و هند در اين سفر خواهد بود.

گفته مي شود در سفر مودي به ايران توافقنامه توسعه ميدان گازي فرزاد ب بين ايران و هند نيز نهايي مي شود .

ايران و هند علاقمند به همكاري و سرمايه گذاري در بخش هاي پتروشيمي ،توليد كودهاي شيميايي ،بخش هاي پالايش و اكتشاف نفت هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین