کد خبر: ۴۴۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵
رئیس سازمان امور مالیاتی تاکید کرد که گرچه هنوز قانونی در رابطه با دریافت مالیات از سودهای بانکی به تصویب نرسیده، اما جزو برنامه‌های مطالعاتی مهم سازمان امور مالیاتی قرار دارد.
ناطقان: سید کامل تقوی نژاد درباره‌ بخشنامه اخیر این سازمان برای بررسی حساب‌های بانکی به منظور دریافت مالیات که به سازمان‌های ذیربط ابلاغ شد توضیحاتی ارائه کرد.

وی با بیان این‌که سازمان امور مالیاتی با توجه به مقام حاکمیتی که دارد حتی حق سرکشی به حساب‌های بانکی را داراست و ماده 169 قانون چنین اختیاری را به آن داده است، گفت: این در حالی است که هدف اصلی ما بررسی شفاف دارایی‌ها به منظور دریافت مالیات است تا بتوانیم تعادل بیشتری را بین مودیان مالیاتی برقرار کنیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: اگر دارایی‌ها به درستی مورد بررسی قرار نگیرند و در مورد آن شفاف‌سازی نشود آنگاه باید ما را مورد سوال قرار داد که چرا اطلاعات دقیقی برای اخذ مالیات نداریم.

تقوی‌نژاد تاکید کرد که سازمان امور مالیاتی به طور حتم در بررسی حساب‌های بانکی امانت را رعایت خواهد کرد، چرا که حساب‌ها متعلق به اشخاص بوده و ما تا حدی که مجاز هستیم آن را بررسی می‌کنیم و اگر ماموری خارج از آنچه که تعیین شده به اطلاعات مردم ورود پیدا کند به‌طور حتم جرم بوده و مجازات خواهد شد، چرا که هدف ما فقط تطبیق حساب‌ها و پرونده‌ها با میزان دارایی و کشف حساب‌های مشکوک است.

نظر تقوی‌نژاد درباره مالیات از سپرده‌های بانکی

به گزارش ایسنا، اخیرا وزیر اقتصاد اعلام کرد که باید از سود سپرده‌های بانکی مالیات دریافت شود، چرا که در حال حاضر نرخ‌های سود با میزان تورم انطباقی نداشته و مثبت پرداخت می‌شود.

در همین رابطه رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان این‌که هدف ما افزایش پایه‌های مالیاتی برای بالابردن درآمدهای این بخش است، اظهار کرد: یکی از این پایه‌ها می‌تواند سپرده‌های بانکی باشد.

تقوی‌نژاد ادامه داد: تاکنون با وجود مطالعاتی که در حال انجام است تصمیمی در این رابطه اخذ نشده و مصوبه‌ای وجود ندارد، اما طبق بررسی‌های ما عمده کشورهای دنیا حتی با وجود منفی‌بودن سود سپرده از این بخش مالیات دریافت می‌کنند.

وی با بیان این‌که در دریافت مالیات از سودهای سپرده به‌طور حتم تمامی جوانب مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: حتما این موضوع مورد توجه است که افرادی که سپرده‌های کوچک داشته و یا محل ارتزاق آنها سودهای همین سپرده‌هاست برایشان تفاوت قائل خواهیم شد و در این رابطه سقف تعیین می‌شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی تاکید کرد که گرچه هنوز قانونی در رابطه با دریافت مالیات از سودهای بانکی به تصویب نرسیده، اما جزو برنامه‌های مطالعاتی مهم سازمان امور مالیاتی قرار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین