کد خبر: ۴۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵
سیداحمد خاتمی در بازدید از نمایشگاه کتاب:
خطیب جمعه موقت تهران گفت: بنده با برخوردهای فراقانونی برای تذکر به بی‌حجابان و نهی از این منکر مخالف هستم چراکه رفتارهای اینگونه را نیز یک منکر می‌دانم. ما در امر به معروف هم باید به قانون پایبند باشیم.
ناطقان: سیداحمد خاتمی (امام جمعه موقت تهران) روز گذشته در حاشیه بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران؛ نمایشگاه کتاب تهران را بهار فرهنگی کشور خواند و گفت: نمایشگاه کتاب تهران؛ بهار فرهنگی کشور است و معتقدم باید با عرضه کتاب‌های سالم این بهار فرهنگی را برای مخاطبان حفظ کنیم چراکه این رویداد فرهنگی پدیده ارزشمند است.

وی با تاکید بر اینکه؛ سلامت نمایشگاه کتاب باید مورد توجه قرار بگیرد؛ افزود: امام باقر (ع) در حدیثی فرموده‌اند نگاه کنید چه مطلبی را از چه کسی یاد می‌گیرد.

آیت الله خاتمی گفت: امکانات نظام جمهوری اسلامی در اختیار قرار گرفته تا این نمایشگاه برگزار شود. بنابراین نباید اجازه دهیم تفکرات باطل در آن عرضه شود. البته من شخصا به اسم برخی از مسئولان نمایشگاه می‌شناسم که تلاش و مجاهدتی ستودنی برای صیانت از سلامت نمایشگاه دارند و تلاش دارند ناشرانِ ابتذال فرهنگی در نمایشگاه حاضر نباشند.

امام جمعه موقت تهران افزود: البته در نمایشگاه به این وسعت ممکن است موارد معدودی تخلف صورت گیرد و برخی کتاب‌های نامناسب عرضه شود که باتوجه به حجم بالای کتاب‌ها وجود تعدادی کتاب‌های نامناسب طبیعی به نظر می‌رسد. من می‌بینم که مسئولان نمایشگاه انگیزه فراوانی برای پاک نگاه داشتن نمایشگاه دارند.

او درباره فضای نمایشگاه نیز یادآور شد: بنده از اولین دوره برگزاری نمایشگاه در این رویداد فرهنگی حاضر می‌شوم. اما متاسفانه فضای نمایشگاه را از نظر حجاب بانوان مناسب نمی‌بینم. حجاب خانم‌ها در نمایشگاه رو به سراشیبیِ بی‌حجابی است. مسئولین فرهنگی ما باید در این باره فکری کنند چراکه حجاب یکی از ارکان اصلی دین اسلام است که در بیش از 10 آیه از آن تاکید شده است. دیدن چنین مناظری دهن‌کجی به اسلام به حساب می‌آید.

آیت الله خاتمی ادامه داد: البته مسئولان در این حوزه نیز انگیزه کافی دارند و از بانوان می‌خواهند حتی اگر به حجاب اعتقادی ندارند برای احترام به نظر اکثریت مسلمان کشور در این مکان فرهنگی شئونات را رعایت کنند تا نمایشگاه شجره طیبه‌ای برای حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی باقی بماند.

وی یادآور شد: البته بنده با برخوردهای فراقانونی برای تذکر به بی‌حجابان و نهی از این منکر نیز مخالف هستم چراکه رفتارهای اینگونه را نیز یک منکر می‌دانم. ما در امر به معروف هم باید به قانون پایبند باشیم.
منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین