کد خبر: ۴۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تأکید کرد، تیمش در پانزدهمین دوره لیگ برتر عملکرد خوبی داشته است.
ناطقان:برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری امروز (شنبه) خود در باشگاه پرسپولیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از همه دوستان رسانه‌ای به‌دلیل کار مشترکی که در طول فصل داشتیم و حضور مستمر در کنار پرسپولیس تشکر می‌کنم. با توجه به اینکه فصل به اتمام رسید به‌عنوان دوست و همکاران‌مان در پرسپولیس دوست دارم هر سؤالی که مدنظرتان هست مطرح کنید. ما فصل خیلی خوبی داشتیم و کارهای بسیار خوبی انجام دادیم، در واقع قهرمانی را با استقلال خوزستان تقسیم کردیم و با تفاضل گل که آنها توانستند قهرمان شوند.

قهرمان نشدیم اما احساس قهرمانی داریم
وی افزود: ما اگرچه رسماً قهرمان نشدیم اما احساس قهرمانی داریم، این حس را هواداران پرشور و باغیرت‌مان به ما دادند. آنها به ورزشگاه آمدند و ما را به بهترین شکل مورد حمایت قرار دادند و در پایان بازی هم با تشویق ما نشان دادند هوادار واقعی هستند. هواداران ما بار دیگر نشان دادند که یار دوازدهم و قوی‌ترین یار پرسپولیس هستند و من بار دیگر از آنها به‌خاطر حمایت‌شان در لحظات حساس تشکر می‌کنم.

بازیکنانم با وجود مشکلات زیاد فصل درخشانی را پشت سر گذاشتند
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: هواداران مهمترین مسئله در فوتبال هستند و همه شما رسانه‌ها و ما برای هواداران کار می‌کنیم. خوشحالم که در طول فصل شادی‌های زیادی را برای این هواداران به ارمغان آوردیم و از حمایت‌هایی که آنها انجام دادند نیز تشکر می‌کنم. باید از علی‌اکبر طاهری و کادر مدیریتی باشگاه که در طول سال قدم‌های بزرگی را برداشتند، تشکر کنم. در باشگاه سازماندهی خوبی صورت گرفت و ثبات مالی نسبتاً خوبی وجود داشت که تا همین الان هم ادامه داشته و همچنین باشگاه تلاش زیادی را برای ایجاد شرایطی خوب برای پرسپولیس و همچنین آکادمی باشگاه انجام داد که این کار جای تشکر دارد. مطمئناً این پروسه ادامه‌دار خواهد بود تا پرسپولیس شرایط خوبش را ادامه دهد. همین‌طور باید تشکر ویژه‌ای از بازیکنانم داشته باشم که با وجود مشکلات زیاد فصل درخشانی را پشت سر گذاشتند و مطمئناً بدون تلاش آنها رضایتمندی و شادی اکنون را نداشتیم.

تشکر ویژه‌ای از روح زیبای تیمم محمود خوردبین دارم
برانکو خاطرنشان کرد: وقتی قرار است از طاهری مدیریت باشگاه تشکر کنم باید در کنار آن از همه مسئولان باشگاه نیز تقدیر کنم، چرا که همه ما یک مجموعه هستیم، تشکری هم دارم از کادر تدارکات تیم، افرادی که در کمپ پرسپولیس همه‌جوره ما را کمک و حمایت کردند، ضمن اینکه باید از لیدرها هم تشکر کنم، آنهایی که با تیم زندگی می‌کنند و در همه مراحل و شرایط همراه تیم بودند. در نهایت از همکاران فنی خودم از جمله مارکو، ایگور و آندره پانادیچ، کریم باقری، مصطفی قنبرپور و همچنین تشکر ویژه‌ای از روح زیبای تیمم محمود خوردبین دارم.

در طول فصل ریسک زیادی را پذیرفتیم و ثابت کردیم که بهترین تیم لیگ هستیم
«پرسپولیس با تفاضل گل قهرمانی لیگ را از دست داد. آیا عملکرد خط دفاعی تیم پرسپولیس ضعیف بود که باعث شد این تیم گل‌های زیادی بخورد و تفاضل گلش کم شود؟»، برانکو در پاسخ به این پرسش گفت: طبیعی است تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید در تمام خطوط قوی باشد و در تمامی بخش‌ها باید از کیفیت لازم بهره ببرد. ما در این فصل گل‌های زیادی خوردیم و نمی‌خواهم به فرد خاصی اشاره کنم تا مقصری اعلام کنم. نمی‌خواهم دروازه‌بان یا خط دفاعی یا خط هافبک را مقصر بدانم، اما خط دفاعی تیم هم وظیفه دارد به تیم و دروازه‌بان کمک کند تا کمتر گل بخوریم، یکی از دلایلی که ما قهرمان نشدیم همان گل‌های زیادی است که دریافت کردیم و باعث شد پایان فصل به این شکل برای ما دربیاید، به‌طور مثال در بازی با گسترش فولاد دو گل خوردیم که آنها هیچ موقعیت گلی نداشتند، نمی‌خواهم بازی با راه‌آهن را بگویم  اما در بازی با سایپا آنها هیچ موقعیت گلی نداشتند و روی هیچ چیز در دقیقه 3+90 به ما گل زدند. حق دارید این سؤال را بپرسید، چون ما نباید این تعداد گل می‌خوردیم، اما یک مسئله که باعث شد ما گل زیاد بخوریم بازی تهاجمی‌مان در طول فصل بود، ما در طول فصل ریسک زیادی را پذیرفتیم و ثابت کردیم که بهترین تیم لیگ هستیم. ما 50 گل زدیم و اگر گل‌هایی که نزدیم را هم به آن اضافه کنیم مشخص می‌شود که چه قدم‌های مثبتی برداشتیم، اما این فوتبال است و نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد.

می‌خواهیم موفقیت‌مان نه فقط در ایران بلکه در آسیا هم ادامه داشته باشد
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سوال که برای آینده تیمش و حضور پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیا چه برنامه‌ای در نظر دارد، گفت: ما پس از اینکه قرارداد ادامه همکاری امضا کردیم برای آینده برنامه‌ریزی خوبی درنظر داشته و داریم. هدف ما این است که موفقیت‌مان نه فقط در ایران بلکه در آسیا هم ادامه داشته باشد. در داخل یک قدم بزرگ برداشتیم و آن هم راهیابی مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا است. در حال حاضر به‌دنبال تقویت تیم هستیم، چرا که باید فصل آینده در سه جبهه بجنگیم و قاعدتاً باید یک تیم کامل داشته باشیم تا در هر سه جام در حد و نام و اعتبار پرسپولیس ظاهر شویم.

این رقابت است که کیفیت تیم را بالا می‌برد
برانکو افزود: طبیعی است در کنار کیفیت بالایی که باید داشته باشیم در بین بازیکنان نیز رقابت ایجاد کنیم، این رقابت است که کیفیت تیم را بالا خواهد برد.

نورمحمدی به‌خاطر آمادگی ماریچ جای خود را در ترکیب از دست داد
وی در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه در ابتدای فصل هدفش از حفظ نفراتی چون سوشا مکانی، علیرضا نورمحمدی، مهرداد کفشگری، بابک حاتمی و رضا خالقی‌فر چه بود در حالی که این نفرات در فصل قبل از آن عملکرد ضعیفی در پرسپولیس داشتند، یادآور شد: الان که درمورد این مسئله بحث شده من به‌طور کامل درباره آن صحبت می‌کنم. این نفرات در ابتدای فصل عضوی از خانواده پرسپولیس بودند و هر کدام به نوبه خودشان خدماتی به تیم ارائه داده بودند. همه آنها نفرات استانداردی بودند که در تیم حضور داشتند، اما متأسفانه مشکلاتی برایشان به‌وجود آمد، همین مسئله باعث شد که نتوانند کارایی لازم را در طول فصل داشته باشند. کفشگری در چند مقطع مصدوم شد، حاتمی وقتی در بهترین فرم خود قرار گرفت دچار آسیب‌دیدگی شد، خالقی‌فر هم پس از مدت‌ها آسیب‌دیدگی به‌تازگی به تمرینات گروهی تیم برگشته است، نورمحمدی هم به‌خاطر آمادگی ماریچ جای خود را در ترکیب از دست داد.

تمجید برانکو از انصاری، مسلمان و علیپور
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در این باره اضافه کرد: همه بازیکنان در حد توان خود خدمات‌شان را به ما ارائه دادند و من لازم می‌دانم که از آنها تشکر کنم، شما این را هم در نظر بگیرید در کنار این نفرات بازیکنی مانند محمد انصاری آمد و خودش را نشان داد، محسن مسلمان تا حد بسیار زیادی کیفیت فوتبال خود را بالا برد و به یک بازیکن مؤثر تیم تبدیل شد. علی علیپور یک بازیکن ذخیره بود، اما دیدید که به یک بازیکن اصلی و تأثیرگذار تبدیل شد.

چرا بازیکنان ذخیره پرسپولیس در حد نفرات اصلی نبودند؟
برانکو همچنین در تکمیل این سؤال مبنی بر اینکه نفرات نام‌برده به خاطر ضعف فنی هیچ وقت نتوانستند بازیکن مؤثری برای پرسپولیس باشند و شاید به خاطر اشتباهات آنها بود که این تیم جام را از دست داد، عنوان کرد: طبیعی است که وقتی بازیکن روی فرم نباشد استاندارد لازم را نخواهد داشت و بنا به دلایلی که گفتم آنها نتوانستند به بازیکن فیکس ما تبدیل شوند و وقتی مدت زیادی روی نیمکت بودند از فرم ایده‌آل خارج شدند به‌هر حال مصدومیت باعث می‌شود بازیکن نتواند به مرز ایده‌أل قبلی خود برسد ضمن اینکه ما به خاطر کمبود زمان بازی‌های دوستانه کمی داشتیم و همین مسئله باعث شد بازیکنان ذخیره در حد اصلی‌ها نباشند.

هنوز با هیچ بازیکنی مذاکره نکرده‌ایم و از فردا آنالیزهای ما درباره بازیکنان آغاز می‌شود
وی در واکنش به این مسئله که خیلی از بازیکنان این فصل تیمش کیفیت لازم را نداشته‌اند و در پرسپولیس به کیفیت رسیده و حتی ملی‌پوش شدند، اما اکنون که به پایان فصل رسیدیم شنیده می‌شود برای تمدید قرارداد پیشنهادهای نجومی داده‌اند و آیا این مسئله برای او و باشگاه قابل قبول است یا نه، گفت: ابتدا باید بگویم که من خوشحالم که تعداد زیادی از جوان‌های ما به‌خوبی پیشرفت کردند و این مسئله کیفیت کار ما و کار فنی تیم را تأیید می‌کند، اما مهم‌تر از هر مسئله‌ای تلاش خود این بازیکنان بود که باعث شد پیشرفت کنند. درباره این مسئله (پیشنهادهای نجومی برای تمدید قرارداد)  باید بگویم دقیقاً در جریان نیستم. فکر می‌کنم حتی طاهری هم از این موضوع خبر ندارد، چون هنوز با هیچ‌کس مذاکرات را آغاز نکرده‌ایم و از فردا آنالیزهای ما درباره بازیکنان آغاز خواهد شد. باید هیجانات بازی دیروز فروکش کند و مطمئناً آن زمان من و باشگاه همه مسائل را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا اگر بحث تمدید قراردادی هست با رضایت همه انجام شود. اینکه بازیکنان شرط گذاشته باشند را نمی‌دانم اما این را می‌دانم که قرارداد بعضی‌ها همچنان با باشگاه ادامه دارد و قرارداد بعضی بازیکنان نیز به پایان رسیده که ماندن آنها بستگی به باشگاه، کادرفنی و خود بازیکنان دارد.

با وجود تمام مشکلات روزبه‌روز منسجم‌تر ظاهر شدیم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درمورد اینکه در فصلی که گذشت فشارها و مشکلات زیادی را تحمل کردند که بخشی از آن درگذشت هادی نوروزی کاپیتان تیم بود و بخش دیگری به مشکلات سوشا مکانی و سایر مسائل بازمی‌گشت که رسانه‌ها نیز اوایل فصل انتقادات زیادی را به او و تیمش وارد کردند، گفت: وظیفه شما رسانه‌هاست که ابعاد خوب، ضعیف و بد ما را ثبت کنید. ما بازیکنان و باشگاه‌ها نیاز به نقد و بررسی داریم و اکنون نیز از این نقدها ناراحتی از سوی ما وجود ندارد، اما واقعیت این است که ما در این فصل مشکلات غیرطبیعی زیادی داشتیم. در ابتدای فصل و در بازی‌های اول سوشا مکانی محروم بود، در بازی اول مهدی طارمی را در اختیار نداشتیم و در طول فصل به‌خاطر اشتباهات داوری پنج داور از سوی فدراسیون جریمه و محروم شدند. در آن زمان بازیکن ما را به‌دلیل لب‌خوانی حرفش در تلویزیون محروم کردند. در حالی که شاهد بودیم برخی بازیکنان با مربی حریف درگیر می‌شدند، بین دو نیمه برای تیم حریف و بازیکنانش مشکل ایجاد می‌کردند، اما برخوردی با آنها صورت نگرفت، نمی‌خواهم به دیگر مشکلات اشاره کنم، مرگ هادی نوروزی هم شوک بزرگی برای ما بود اما علی‌رغم همه این مشکلات روزبه‌روز منسجم‌تر ظاهر شدیم.

از مکانی انتقادات زیادی شد اما او روی 3 یا 4 گل مقصر بود
برانکو در پاسخ به این پرسش که پرسپولیس در این فصل از خط دروازه‌اش ضربات زیادی را متحمل شد و آیا قصد ندارد برای فصل آینده دروازه‌بانی بزرگ و مطمئن را به‌خدمت بگیرد، گفت: در هر تیمی دروازه‌بان‌ها بازیکنان مهم و تأثیرگذاری محسوب می‌شوند و همین الان تیم‌های بزرگ دنیا همه دنبال بهترین دروازه‌بان‌ها هستند. ما واقعاً در پست دروازه‌بانی مشکل داشتیم که این موضوع جای بحث دارد. سوشا مکانی دروازه‌بان بزرگی است که تعصب خاصی هم به پرسپولیس دارد، اما متأسفانه در طول فصل اتفاقات زیادی برای این دروازه‌بان افتاد. او در سه بازی اول محروم بود، بعد از آن و در بازی با ملوان او را محروم کردند و مدتی هم به‌دلیل مشکلات شخصی‌اش کنار تیم حضور نداشت، اما اگر بخواهیم منطقی فکر کنیم انتقادات زیادی علیه سوشا شد، در حالی که اشتباهات او حداقلی بود. شاید در طول فصل سوشا روی سه چهار گل مقصر بود که یکی از آنها بازی با ذوب‌آهن در تهران بود. یا اینکه در بازی با نفت می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد، نمی‌خواهم بیشتر از این در این باره صحبت کنم اما هر پستی نیاز به آنالیز دارد. خطوط دروازه، دفاع، هافبک و خط حمله ما آنالیز خواهند شد تا درمورد بازیکنان تصمیم بگیریم، اکنون وقت کافی را داریم که همه چیز را آنالیز کنیم و به این مسائل رسیدگی خواهد شد.

نه لیست خروجی‌مان مشخص است و نه لیست ورودی‌مان
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا قصد ندارد نام بازیکنان اخراجی تیمش را همین حالا اعلام کند تا آنها بتوانند برای فصل آینده خود تیمی دست و پا کنند، گفت: می‌دانم همه شما هم علاقه دارید که بدانید لیست خرید و خروجی ما دقیقا چه نفراتی خواهند بود، اما دیروز گفتم و امروز هم تکرار می‌کنم ما هنوز هیچ لیستی را تکمیل نکرده و با بازیکنان فعلی‌مان برای تمدید قرارداد مذاکره‌ای نداشته‌ایم. صبح امروز جلسه‌ای با طاهری داشتم و قرار شد امروز استراحتی کرده و از فردا به آنالیز نفرات تیم بپردازیم. خوشبختانه وقت کافی داریم و می‌توانیم با دقت بازیکنان تیم را آنالیز کرده و در پست‌هایی که نیاز هست بازیکن جدید بگیریم. در حقیقت کار اصولی این است که اول بازیکنانی را که می‌توانیم جذب کنیم و بعد تصمیم بگیریم که چه نفراتی از تیم جدا شوند، نه اینکه به یکباره چهار پنج بازیکن خود را از دست بدهیم، اما نتوانیم برای آنها جایگزین بیاوریم.

از فردا کارمان را برای آنالیز نفرات شروع می‌کنیم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به پرسش دیگری در این راستا مبنی بر اینکه اگر در اعلام نفرات خروجی بیشتر از این تأخیر کند در آینده آن نفرات کوتاهی نکرده است، یادآور شد: به‌هر حال هر بازیکنی از باشگاهی پیشنهاد داشته باشد، آن را با باشگاه مطرح می‌کند و تصمیم با خودش است که بماند یا برود، ضمن آنکه تأکید می‌کنم ما از فردا کارمان را برای آنالیز نفرات شروع می‌کنیم تا زودتر به نتیجه برسیم و زمان را از دست ندهیم.

بابت تصمیمی که قبلاً گرفته‌ام ابراز تأسف نمی‌کنم
برانکو در واکنش به سؤال دیگری راجع به اینکه آیا بهتر نبود که ابتدای این فصل به جای بابک حاتمی سیدجلال حسینی را جذب می‌کرد و بابت اتخاذ این تصمیم خود پشیمان نیست، گفت: اول اینکه بابک حاتمی به‌خاطر مصدومیت از فرم ایده‌آل خود خارج شد، من قصد داشتم از او در دو پست استفاده کنم که شرایط اجازه نداد ضمن اینکه پست او با سیدجلال متفاوت است و این دو ربطی به یکدیگر ندارند، من بابت تصمیمی که قبلاً گرفته‌ام ابراز تأسف نمی‌کنم، دوست ندارم درمورد بازیکن خاصی صحبت کنم، اما خاطرتان باشد ما یک سال پیش در شرایط خیلی خاصی بودیم، طاهری و من یک روز قبل از آغاز دور جدید تمرینات کار را در باشگاه در دست گرفتیم و همان موقع با مشکلات کمبود پول، کمبود بازیکن و همچنین کمبود زمان مواجه بودیم و جا دارد بار دیگر از طاهری تشکر کنم که با وجود این همه مشکل توانستیم فصل را با کمترین مشکلات به اتمام برسانیم. با همین شرایط ما یک قدم روبه جلو برداشتیم، هرچند تازه اول راه هستیم اما همین که به ثبات رسیدیم باید خوشحال باشیم، ما در کنار هم توانستیم خیلی از مشکلات را در قبال بازیکن و مسائل مالی حل کنیم و در این راه بازیکنان نیز با ما همکاری داشتند.

خیلی زود تصمیم می‌گیریم که به چه بازیکنی چه پیشنهادی مطرح کنیم
وی همچنین درباره آینده مایکل اومانیا در باشگاه پرسپولیس و اینکه او قرار است تا آخر هفته ایران را ترک کند، گفت: مایکل قراردادش با باشگاه پرسپولیس تمام شده است، همان‌طور که قرارداد لوکا ماریچ و جری بنسون به اتمام رسیده است، تأکید می‌کنم ما از فردا آنالیز خودمان را آغاز خواهیم کرد و خیلی زود تصمیم می‌گیریم که به چه بازیکنی چه پیشنهادی مطرح کنیم.

سرمربی پرسپولیس راجع به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا چه تضمینی است پرسپولیس برای فصل بعد مشکلات مالی نداشته باشد، تصریح کرد: در صحبت‌هایم گفتم وقتی در یک مجموعه حتی کارمندان باشگاه هم حقوق‌شان را به موقع نگیرند آن مجموعه به مشکل خواهد خورد. مسلماً بهبود شرایط مالی برای همه اعضای تیم جهت رسیدن به موفقیت مهم است. من هم اینجا واجب می‌دانم تشکری کنم از همه بازیکنان و همه همکارانم بابت اینکه شرایط نابسامان مالی ابتدای فصل باشگاه را تحمل کردند تا از این لحاظ باشگاه به ثبات برسد که این اتفاق هم رخ داد. خوشبختانه پرداخت‌ها به موقع انجام شد، این در حالی بود که ما جدا از پرداختی بازیکنان مشکلات بدهی بازیکنان و مربیان قبلی را هم داشتیم که به فیفا شکایت کرده بودند. طبیعی است برای فصل بعد با پشت سر گذاشتن این مشکلات می‌توانیم بهتر و با کیفیت‌تر برنامه‌های خود را پیش ببریم.

خیلی مهم است که برای فصل آینده تغییرات زیادی نداشته باشیم
برانکو با بیان اینکه تمام تلاش‌شان این است که برای فصل بعد وحدت و همبستگی تیم پرسپولیس را حفظ کنند، عنوان کرد: یکی از مهمترین وظایف ما حفظ همبستگی و اتحاد بین اعضای تیم است. ما در نیم‌فصل فقط لوبانف را جذب کردیم، چرا که هدف ما این بود که همبستگی و وحدت تیم‌مان را حفظ کنیم. خیلی مهم است که ما برای فصل آینده تغییرات زیادی نداشته باشیم و در جذب بازیکن نیز بسیار دقت کنیم.

واکنش برانکو به شایعه حضور حقیقی، مظاهری و بیرانوند در پرسپولیس
وی در واکنش به اینکه گفته می‌شود علیرضا بیرانوند گزینه اول او برای فصل آینده نیست و روی علیرضا حقیقی یا رشید مظاهری به نتیجه رسیده است و بیرانوند گزینه سوم اوست، گفت: درباره فرد یا شخص خاصی صحبت نمی‌کنم، اما چیزی که می‌دانم و واقعیت است این است که زمانی که من در ایران به‌عنوان سرمربی تیم ملی کارم را آغاز کردم فقط داوود فنایی و پرویز برومند دروازه‌بان‌های باکیفیت بودند و دروازه‌بان‌های دیگر در حد این دو نبودند. وقتی آنها از رقابت برای حضور در تیم ملی حذف شدند میرزاپور و رحمتی به تیم ملی آمدند. رحمتی که دروازه‌بان جوانی بود و طالب‌لو هم که اضافه شد جوان بود و باز هم دروازه‌بان دیگری نبود که در سطح این سه نفر باشند، اما اکنون دروازه‌بان‌هایی که در ایران حضور دارند در هیچ تیم آسیایی نیستند، من چند دروازه‌بان را نه به ترتیب کیفیت بلکه آنهایی که به ذهنم می‌رسد نام می‌برم، رحمتی دروازه‌بان خوبی است، سوشا مکانی کیفیت دارد، محمدرضا اخباری دروازه‌بان تراکتورسازی دروازه‌بان بسیار خوبی است و رشید مظاهری هم کیفیت دارد. علیرضا حقیقی هم که خارج از ایران بازی می‌کند و جزو دروازه‌بان‌های خوب محسوب می‌شود و همین‌طور بیرانوند. نام‌های بیشتری به ذهنم نمی‌رسد و همه اینها دروازه‌بان‌های بسیار خوبی هستند، دروازه‌بان‌های ایرانی که هیچ تیم در آسیا آنها را ندارد.

به بازیکنانم نگفتم 4 یا 5 گل به راه‌آهن بزنند
سرمربی پرسپولیس درباره اینکه آیا به بازیکنان تیمش گفته بود برای بازی با راه‌آهن باید چهار پنج گل به‌ثمر برساند تا قهرمان شود، گفت: سؤال خوبی پرسیدید. من در مرحله آماده‌سازی برای این بازی هیچ وقت به بازیکنانم نگفتم که باید چهار پنج گل بزنید، چون در فوتبال نمی‌توان هیچ چیزی را پیش‌بینی کرد. ما بازی راه‌آهن مقابل استقلال خوزستان و سپاهان را به بازیکنان نشان دادیم و نمایشی که راه‌آهن مقابل قهرمان این فصل لیگ در اهواز انجام داد، نمایشی کاملاً برابر بود، درست است که راه‌آهن سه گل از استقلال خوزستان دریافت کرد، اما این گل‌ها از روی شروع مجدد و کرنر بود. آنها سپاهان را بردند و من به بازیکنانم گفته بودم که بازی سختی پیش‌رو داریم، چرا که راه‌آهن تیمی منسجم است که بسته بازی می‌کند. خودتان شاهد بودید که راه‌آهن با 10 بازیکن دفاع می‌کرد و در بخش زیادی از بازی همه این بازیکنان در محوطه جریمه خودشان جمع می‌شدند.

نمی‌توانم گله‌ای از بازیکنانم داشته باشم
وی افزود: اولین هدف ما این بود که در این بازی پیروز شویم و تا جایی که ممکن است به تعداد گل‌هایمان اضافه کنیم. اگر بازیکنان ما می‌خواستند به این هدف برسند باید زودتر دروازه راه‌آهن را باز می‌کردند، اما من در بازی دیروز آن صبوری را که انتظار داشتم، ندیدم. اینکه میل‌مان به رسیدن گل زودهنگام باشد باعث شد اشتباهات زیادی را به‌خصوص در نیمه اول داشته باشیم و تعویض و گردش سریع توپ را نداشتیم، کاری که باعث می‌شد حریف خسته شود. خودتان دیدید که وقتی گل اول را زدیم بلافاصله گل دوم را زدیم و حتی فرصت زدن گل سوم را هم داشتیم، اما واقعاً دیر شده بود. خودتان دیدید که استقلال خوزستان هم در بازی دیروز در دو دقیقه دو گل زد. در بازی دیروز روی بازیکنان ما فشار زیادی برای گل زدن بود و شوق گل زدن در آنها موج می‌زد و عملاً نمی‌توانم گله‌ای از بازیکنانم داشته باشم. کار برای علیپور و طارمی هم سخت بود، چون راه‌آهن در محوطه جریمه خودش متوقف شده بود و به بازیکنان ما اجازه کار نمی‌دادند. ما با دریبل، سانتر، شوت و ضربات ایستگاهی برای گل زدن تلاش کردیم اما این شانس‌مان بود که دیر به گل برسیم.

مشکل ما با مدیربرنامه‌هاست که هر پیشنهادی را با بازیکنان مطرح می‌کنند
برانکو درباره اینکه ممکن است برخی بازیکنانش از تیم‌های اروپایی پیشنهاد داشته باشند و آیا با توجه به اینکه پرسپولیس فصل بعد باید در سه جبهه بجنگد با جدایی آنها موافقت خواهد کرد یا نه، گفت: طبیعی است که وقتی ما خوب نتیجه می‌گیریم پیشنهاد خارجی هم برای بازیکنان بیاید. مشکلی که ما اکنون داریم با مدیر برنامه‌هاست که هر پیشنهادی را همه‌جوره با بازیکنان مطرح می‌کنند، اما مسئله مهمی که وجود دارد بازیکنان باید زودتر پیشرفت کنند و از طریق لیگ ایران، درخشش در آسیا و همین‌طور نمایش خوب در تیم ملی منتظر پیشنهادهای بسیار بهتر باشند تا در سطح اول اروپا خودشان را نشان دهند. ما بازیکنان با کیفیت زیادی داریم که می‌توانند در اروپا هم بازی کنند.

با روشی بازی می‌کنیم که مناسب لیگ ایران و بازیکنانی که داریم، باشد
وی درباره اینکه سبک مربیگری‌اش شبیه کدام یک از مربیان بزرگ دنیاست، گفت: من 30 سال است که مربی هستم و چیزی که در این سال‌ها دنبال آن بودم توسعه و تکامل فوتبال بوده است. همیشه به‌دنبال همین مسئله بودم و این اساس و فلسفه کار من است، چون فوتبال در حال تکامل یافتن بوده و هر دوره هم بازیکنان خاص خودش را دارد. من سعی می‌کنم این تکامل را در تیم خودم با شرایطی که وجود دارد و بازیکنانی که داریم ایجاد کنم، اما مدل خاصی ندارم که بگویم مانند بارسا یا رئال مادرید بازی می‌کنیم. بارسا مدل خاص خودش را دارد، اما همان‌طور که دیدید به فینال لیگ قهرمانان نرسید، اتلتیکو هم بازی خاص خودش دارد و رئال هم شرایط خاص خودش را داشته و همین‌طور هم بایرن مونیخ به روش خاص خودش بازی می‌کند. قبل از هر چیزی ما دنبال تکامل و توسعه هستیم و من سعی می‌کنم فلسفه خودم را دنبال کنم. بازی تیم من توأم با پاسکاری و کارهای ترکیبی و یک بازی تهاجمی است و اگر بخواهم بگویم ما مدل بازی بارسا را انجام می‌دهیم دقیق نیست، چون ما با دو مهاجم بازی می‌کنیم و آنها با یک مهاجم به میدان می‌روند. رئال هم تک مهاجم است، اما اتلتیکو با دو مهاجم بازی می‌کند. به‌هر حال ما با روشی بازی می‌کنیم که مناسب لیگ ایران و بازیکنانی که داریم باشد.

تمرکزم روی پرسپولیس است نه اینکه چه مشکلی بین کی‌روش و فدراسیون وجود دارد
سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا در قراردادش بندی وجود دارد مبنی بر اینکه در صورت رسیدن پیشنهاد تیم ملی به وی بتواند از پرسپولیس جدا شود و با توجه به مشکلات کی‌روش احتمال جانشینی او از تیم ملی وجود دارد یا نه، اظهار داشت: سؤال خوبی را مطرح کردید. کی‌روش همکار من است و احترام خاصی را برای وی قائلم. واقعاً نمی‌دانم مشکلاتی که بین او و فدراسیون وجود دارد، چیست و اصلاً مشکلی وجود دارد یا نه. در حال حاضر تنها وظیفه من تمرکز روی پرسپولیس است که چه بازیکنانی را برای فصل آینده جذب کرده و آنها را به بهترین شکل برای تیم آماده کنیم. من و همکارانم هر روز در هتل المپیک برای آینده بهتر برنامه‌ریزی می‌کنیم و به چیزی غیر از این فکر نمی‌کنیم. امروز امام‌وردی مسئول باشگاه قرارداد من را در هیئت فوتبال ثبت خواهد کرد و همه شما می‌توانید این قرارداد را نگاه کنید و ببینید بندی در آن وجود دارد که بخواهم در صورت رسیدن پیشنهاد تیم ملی از پرسپولیس جدا شوم یا خیر.

مربی کروات دیگری را جانشین آندره پانادیچ می‌کنیم
برانکو در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در رابطه با اینکه امکان همکاری وحید هاشمیان، علی کریمی یا مهدی مهدوی‌کیا با پرسپولیس وجود دارد، گفت: آقایانی که نام بردید از بزرگان پرسپولیس و فوتبال ایران هستند و مسلماً هر کدام برای آینده‌شان برنامه خاصی دارند. مهدوی‌کیا در هامبورگ است، علی کریمی برنامه دیگری دارد و هاشمیان نیز برنامه خودش را دنبال می‌کند. ما برای فصل آینده قصد داریم مربی کروات دیگری را جانشین آندره پانادیچ کنیم، بعد از رفتن آندره از جمع ما جای او واقعاً خالی بود، اما ان‌شاءالله برای فصل کادرمان تکمیل خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به آینده بازیکنان زیر 23 سال تیمش در پرسپولیس نیز توضیح داد: شما آنالیز کنید که بین تیم‌های اول تا چهارم لیگ تیم‌ها چند بازیکن زیر 23 سال در ترکیب اصلی خود داشتند، استقلال خوزستان، استقلال تهران و تراکتورسازی، ذوب‌آهن، اینها هر کدام نهایت یک یا دو بازیکن زیر 23 سال در بین نفرات خود داشتند، اما من در مورد تیم خودم صحبت می‌کنم. علی علیپور بازیکن اصلی من بود، میلاد کمندانی فصل قبل 90 دقیقه بازی کرد، اما این فصل 150 دقیقه او را بازی دادیم. وحید حیدریه نیز به‌خاطر مصدومیت جایش را در ترکیب اصلی به محمد انصاری داد. محمد رحمتی از تیم جوانان برای تست در تمرینات حاضر شد، اما فرصت نکردیم از او در طول فصل استفاده کنیم. امیرعباس آیینه‌چی هم ئر نیم‌فصل دوم به جمع ما اضافه شد. به‌هر حال ما برای سال آینده بازیکنان زیر 23 سال خودمان را تقویت خواهیم کرد.

جمع نفرات مسن تیم من به 10 نفر هم نمی‌رسد
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس افزود: ما در این فصل بازیکنانی داشتیم که در مرز 23 سال بودند، نفراتی مثل فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، مهدی طارمی و رامین رضاییان که در حال حاضر بهترین دوران فوتبال خود را سپری می‌کنند. خاطرم هست که روز پنجشنبه یک روز قبل از بازی با راه‌آهن من تصمیم گرفتم نفرات جوان تیمم را مقابل نفرات مسن‌تر بازی دهم، اما جمع نفرات مسن‌تر‌مان به 10 نفر هم نرسید و به‌همین خاطر مجبور شدیم از مهدی طارمی در بین این نفرات استفاده کنیم.

ماهینی، کنعانی‌زادگان و فاطمی به پرسپولیس برمی‌گردند
برانکو در واکنش به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا نفراتی چون حسین ماهینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان برای فصل آینده جایی در پرسپولیس خواهند داشت یا نه، تأکید کرد: این دو بازیکن پرسپولیس هستند و قطعا به تیم بازخواهند گشت، ضمن اینکه ما سیدعلی فاطمی را به‌طور قرضی به راه‌آهن دادیم و او برای شش ماه دیگر به جمع ما باز می‌گردد.

وی در پایان راجع به اینکه تیمش برای تمرین به ورزشگاه شهید کاظمی خواهد رفت یا نه، گفت: ما در دور جدید تمرینات خودمان ابتدا به درفشی‌فر خواهیم رفت، اما در ادامه برای آماده‌سازی راهی کمپ خودمان ورزشگاه کاظمی خواهیم شد، در حال حاضر زمین آن ورزشگاه در حال آماده‌سازی است و به زودی در اختیار ما قرار خواهد گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین