کد خبر: ۴۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه رشد نرخ اجاره‌بها در تهران آن هم در برخی از بافت‌ها حداکثر باید ۱۰ درصد باشد، گفت: تعداد قراردادهای اجاره مسکن در ۱۸ روز خردادماه جاری حاکی از رشد ۸ درصدی نسبت به سال گذشته است.
ناطقان: حسام عقبایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در خصوص اینکه وضعیت قرارداد اجاره در خرداد ماه چگونه است،گفت: همواره وقتی در آستانه ماه مبارک رمضان قرار می‌گیریم متقاضیان مسکن قصد می‌کنند تا قبل از آغاز این ماه مبارک اقدام به جابجایی کنند به همین دلیل معمولا این موضوع موجب افزایش تنظیم قرارداد اجاره در بنگاه‌های مسکن می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش آمار قرارداد اجاره به معنی افزایش تعداد مستاجران است، گفت: به هر حال شاید کاهش عرضه مسکن هم در این آمار دخیل باشد اما قطعا این افزایش آمار به همان دلیلی که گفتم می‌تواند باشد یعنی فصل جابجایی امسال یک مقدار زودتر از زمان همیشگی آغاز شده است.

عقبایی ادامه داد: طبق آخرین آمار بدست آمده از اول خرداد تا 18 خرداد ماه جاری در تهران 13 هزار و 171 قرارداد اجاره تنظیم شده است که این آمار در مدت مشابه سال قبل 12 هزار و 113 قرارداد اجاره بوده است.

*رشد 8 درصدی تعداد قراردادهای اجاره مسکن در تهران/در کشور تعداد تنظیم قراردادها بیشتر است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه علاوه بر رشد 8 درصدی تعداد قراردادهای اجاره مسکن در تهران در سراسر کشور هم این رشد بیشتر بوده است،گفت: در سراسر کشور هم در روز 18 روز خرداد ماه جاری 45 هزار و 724 قرارداد اجاره تنظیم شده است که در همین مدت در سال گذشته (در 18 روز ابتدایی خرداد) 42 هزار و 937 قرارداد تنظیم شده بود.

عقبایی در پاسخ به این سوال که بر اساس گزارش‌های دریافتی شما وضعیت اجاره‌بها در تهران چگونه بوده و میزان رشد نرخ اجاره‌بها چند درصد بوده است، گفت: اعتقاد ما این است که رشد اجاره بها نباید زیاد باشد. در برخی از بافت‌ها که تقاضا و عرضه مسکن یک مقدار هم ریخته است حداکثر 10 درصد باید باشد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این سوال که از هفته گذشته سررسید پرداخت وام‌های 80 میلیونی مسکن آغاز شده است آیا ورود این وام‌ها می‌تواند تاثیری بر بازار مسکن داشته باشد،اظهار داشت: وام 80 میلیونی جزء مولفه‌های تحریک تقاضا و رشد معاملات است و قطعا این تسهیلات می‌تواند حجم معاملات را افزایش دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین