کد خبر: ۴۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
رئیس اداره گاز استان تهران علت حادثه انفجار در شهران را نشست زمین و تحت فشار قرار گرفتن لوله‌های گاز و آزاد شدن ناگهانی ۲۵۰ PSI گاز از لوله‌های زیرزمینی عنوان کرد و گفت: تمام حادثه فقط آتش سوزی بوده نه انفجار.
ناطقان: ابعاد مختلف حادثه آتش‌سوزی شهران با حضور مسئولان شهری تهران مورد بررسی قرارگرفت. احمد صادقی، رئیس سازمان مدیریت بحران تهران در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به حادثه شهران با بیان این که علت حادثه آتش سوزی لوله‌های گاز شمال غرب تهران، نشست ناگهانی زمین است، گفت: دلایل زیادی از قبیل خشک شدن قنات‌ها و آب‌های زیرزمینی، ترکیدن لوله‌های آب و شسته شدن خاک و ایجاد حفره‌های گوناگون می‌تواند سبب نشست ناگهانی زمین شود اما باز هم باید علت این فاجعه بررسی شود.

در این برنامه سعید مؤمنی، رئیس اداره گاز استان تهران گفت: اصلاً‌ انفجاری نبوده است. اگر انفجاری صورت می‌گرفت تا شعاع یک کیلومتری محل حادثه همه چیز منهدم می‌شد. مؤمنی علت حادثه را نشست زمین و تحت فشار قرار گرفتن لوله‌های گاز و آزاد شدن ناگهانی ۲۵۰ PSI گاز از لوله‌های زیرزمینی عنوان کرد و گفت: تمام حادثه فقط آتش سوزی بوده نه انفجار.

رئیس اداره گاز استان تهران تصریح کرد: در ۱۵۰ متری محل حادثه ایستگاه گازی وجود دارد که ۲۴ ساعته تمام اتفاقات مربوط به این انرژی را انعکاس می‌دهد اما در روز حادثه بوی گازی به مشام نمی‌رسیده اگر هم بوده تخلیه جزئی حاصل از سرویس‌های ماهانه بوده است.

 

حادثه آتش سوزی ارتباطی به فعالیت مترو ندارد

صادقی، رئیس سازمان مدیریت بحران تهران درباره تأثیر فعالیت‌های کارگاه مترو بر فاجعه اخیر شمال غرب تهران گفت: ایستگاه مترو در عمق ۲۰ متری واقع شده که در ساعت فاجعه هیچ‌گونه فعالیتی در کارگاه زیرزمینی مترو انجام نمی‌گرفت.هابیل درویش، مدیرعامل متروی تهران هم در این برنامه گفت: در ساعت حادثه هیچ‌گونه عملیات اجرایی در کارگاه مترو انجام نمی‌شد و این اتفاق ارتباطی با مترو ندارد. این فاجعه حتی ارتباطی به فعالیت‌های روزهای قبل مترو هم نداشته است.مدیرعامل متروی تهران افزود: علت اصلی حادثه در دست کارشناسی و بررسی دقیق است.او به این نکته اشاره کرد که گودال محل حادثه را با بتن پوشانده‌ایم و تا این لحظه هنوز همکاران ما در جستجوی تلفات جانی هستند.

وقوع حادثه شهران به دلیل برخورد شیء به لوله گاز منتفی است

خبرگزاری تسنیم: دویست و شصت و هشتیمن جلسه شورای شهر تهران به ارائه گزارش در خصوص حادثه انفجار در شهران اختصاص یافته است. محمدباقر قالیباف با حضور در جلسه امروز شورا در این خصوص اظهار داشت: هیچ دستگاهی نه از شهرداری و نه از هیچ ارگانی به دلیل کار عمرانی با لوله گاز برخورد نکرده است. وقوع حادثه به دلیل برخورد شی به لوله گاز منتفی است.

وی ادامه داد: اقدامات پس از وقوع در حادثه شهران و همکاری میان نهادی دستگاه‌ها در مواجهه این بحران، در سال‌های اخیر بی نظیر بود. خوشبختانه حادثه در منطقه‌ای پر تردد و در ساعت شلوغی شهر اتفاق نیفتاد و لطف خدا شامل شهر تهران شد که در این حادثه، خسارات جانی گسترده‌ای نداشتیم.
منبع: سیمرغ
برچسب ها: حادثه ، شهران ، انفجار ، گاز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین