کد خبر: ۴۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
معاون کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه گفت: درحادثه دیشب یک تن از هموطنان ما جان باخت و سه تن دیگر مجروح شدند؛ دو نفر از این سه نفر به صورت سرپایی مداوا شدند.
ناطقان:حسن قشقاوی معاون کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه طی گفتگوی تلویزیونی با اشاره به حادثه انفجاری دیشب فرودگاه آتاتورک ترکیه وا ینکه چه تعداد از اتباع ایرانی دراین حادثه فوت یا مجروح شدند گفت: درحادثه دیشب یک تن از هموطنان ما جان باخت و سه تن دیگر مجروح شدند؛ دو نفر از این سه نفر به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی ادامه داد: یک تن دیگر از هموطنان آسیب دیده مان در حادثه دیشب نیاز به عمل جراحی داشت که صبح امروز این عمل جراحی به صورت موفقیت آمیز انجام شد و سرکنسول ایران به همراه معاون استاندار استانبول از وی عیادت کردند و خوشبختانه حال وی در حال حاضر مساعد است.

قشقاوی تأکیدکرد: غیر از یک کشته و سه مجروح، گزارش دیگر مبنی بر جان باختن یا مجروح شدن سایر هموطنانمان درحادثه تروریستی دیشب گزارش نشده است و احتمال اینکه سایر آمار بیشتری مبنی بر جراحت یا جان باختن هموطنانمان درحادثه دیشب گزارش شود بسیار ضعیف است.

وی تصریح کرد: از لحظه ابتدایی وقوع حادثه دیشب سرکنسولگری ما در استانبول پیگیری های لازم را انجام داد و با مقامات مربوطه به صورت  مستمر در تماس هستند.

معاون امور ایرانیان وزارت امورخارجه در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون تدابیر اندیشیده شده برای حفظ جان هموطنان ایرانی با توجه به افزایش حوادث تروریستی در ترکیه اظهار کرد: این گونه حوادث، عام است به این معنا که تنها مختص هموطنان ایرانی نیست و شامل اتباع سایر کشورها نیز می شود.

وی با اشاره به لغو پروازها میان ایران و ترکیه از دیشب و اظهار امیدواری نسبت به برقراری مجدد پروازها با عادی شدن شرایط  ادامه داد: ضروری است هموطنان ما به هشدارهایی که از سوی مسئولان ترکیه ای در رابطه با احتمال وقوع حادثه تروریستی مطرح می شود توجه کنند.

منبع: میزان
برچسب ها: ترکیه ، مجروحان ، ایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین