کد خبر: ۵۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸
رفتار مشکوک عربستان با حجاج در غیاب حضور ایران
یک مقام مسئول در وزارت حج و عمره عربستان روز چهارشنبه گفت: حدود 1.4 میلیون نفر از حجاج امسال بیت الله الحرام ملزم به استفاده از دستبندهای هوشمند خواهند بود.
ناطقان: به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، «عبدالله مرغلانی» معاون وزارت حج و عمره عربستان و مدیر استان جده این کشور گفت: موضوع دستبند هوشمند در راستای سیستم و برنامه های الکترونی مراسم و خدمات به حجاج صورت می گیرد که بسیاری از نهادها و وزارت خانه ها در آن مشارکت دارند.


وی افزود: شمار حجاج امسال عربستان به یک میلیون و 400 هزار نفر می رسد و این افراد بدون رعایت شروط لازم برای شرکت در حج، حق ورود به عربستان را نخواهند داشت.

معاون وزیر حج و عمره عربستان تاکید کرد: استفاده از دستبندهای هوشمند شامل اطلاعات لازم و ضروری حجاج از جمله اسم، تابعیت و وضعیت جسمی آنها خواهد بود.
این مقام سعودی مدعی شد: این دستبندها برای کمک به راهنمایی، اثبات هویت، ارائه خدمات به حجاج، محل اقامت آنها و در راستای حفظ و سلامتی جان حاجیان امسال صورت می گیرد.
از سوی دیگر مرغلانی از ورود اولین سری جاجیان امسال از بنگلادش و هند خبر داد.
از سوی دیگر سرتیپ سلیمان بن عبدالعزیز یحیی مدیر کل گذرنامه عربستان تاکید کرد: این نهاد همه آمادگی های لازم برای حج امسال و برای استقبال از مهمانان بیت الله الحرام پایان پذیرفته است.
این درحالی است که عربستان سعودی با دست اندازی و کارشکنی، مانع آن شد تا بسیاری از زائران بیت الله الحرام ایرانی میهمان سرزمین وحی باشند و بتوانند حج خود را انجام دهند.

به گزارش ناطقان؛ در مناسبک حج سال گذشته 461 نفر از حجاج ایرانی به دلیل بی کفایتی پلیس و مسئولان عربستان در منا به شهادت رسیدند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین