کد خبر: ۵۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۹
بدنبال تاخیر در تحویل سامانه اس300
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از پس گرفتن شکایت ایران از روسیه در خصوص سامانه موشکی اس300 خبر داد.
ناطقان: محمدابراهیم رضایی با تایید موضوعات مطرح شده درباره انصراف ایران از شکایتش از روسیه به خاطر تعلل این کشور در تحویل سامانه موشکی اس 300، گفت: در شرایط کنونی روسیه به متحد اصلی ایران در منطقه تبدیل شده است و روابط دو کشور در مسائل مختلف بسیار خوب و در حال گسترش است.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دو کشور در چند سال اخیر تلاش کرده اند که موارد و موضوعات مورد اختلافشان را حل و فصل و رفع کنند، که یکی از این موضوعات پرونده تحویل سامانه اس 300 بود.
وی افزود: در سال هایی که ایران مورد تحریم های ظالمانه غرب قرار گرفته بود، روسیه به علت این تحریم ها قادر به اجرای تعهداتش در تحویل سامانه اس 300 به ایران نبود، از این رو جمهوری اسلامی برای احقاق حق خود اقدام به شکایت از مسکو برای دریافت خسارت تأخیر در تحویل این سامانه کرد، حال در یک سال اخیر شاهد اجرای مثبت و مطلوب قرارداد و تحویل بموقع سامانه مذکور از سوی روسیه هستیم.
رضایی تصریح کرد: با توجه به رویکرد مثبت روسیه در تحویل سامانه پدافندی اس300 بر اساس قرارداد مذکور و در زمان مقرر، ایران شکایت دریافت غرامت تأخیر از این کشور را پس گرفته است و قطعا این روند به تقویت و گسترش روابط دو کشور خواهد انجامید.
سفیر روسیه در تهران می گوید بارها از ایران خواسته شده که شکایتش بخاطر عدم تحویل اس-300 را پس بگیرد و حالا که نیمی از سامانه به ایران تحویل شده، بحث شکایت بطور کلی از دستور کار طرفین خارج شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین